Kinkki
- Pyörä:
- Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
- Paikkakunta:
- Espoo/Kajaani
- Liittynyt:
- 18.9.2014 13:23
Kaverin mopon puolesta kyselen. Eli kyseessä on suzuki pv 60cc, 16mm dellu, 74 suutin, luhaon putki ja hiilikuitu läpät. Viime syksynä pyörä lämpöleikkasi, pytty naarmuille ja mäntä huonoon kuntoon kone kumminkin pyöri. Vaihettiin sitten uus 60cc setti moposportilta Ja samalla yläpään tiivisteet vaihtoon.
Ongelma on nyt se, että kun lähtee käymään on noin 2-4sec käy normisti mutta sitten nostaa kierrokset ja pitää samana. Tyhjäkäynnin säätö ei auta ja seos on kaks ja puol kierrosta (kokeiltu molempiin suuntiin puolikaat ei auta). Imukaulan tiivisteet vaihettu ja yritetty säätää.
Aivan vakio
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Bensapintaa voit kokeilla säätää, ryyppysuuttimesta ei tuu niin nopeesti bensaa niin sen takia menee hetkeksi laihalle ja kierrokset nousee.
Katso galleriani!
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Bensapinnan korkeutta säätämällä ei vaikuteta polttoaine-ilmaseoksen suhteeseen.
Ryyppysuuttimestakaan tuo vika ei johdu, ellei lämpötila ole romahtanut runsaasti.. jolloin pitäisi vaihtaa isompi ryyppysuutin ja/tai tyhjäkäyntisuutin.
__________
Miten se käyttäytyy kuumalla/lämpimällä koneella?
Jos edelleen käy laihalla, tarkista nyt heti ensimmäisenä kannen pinnapulttien kireys.
Suurella todennäköisyydellä jossain kohtaa on imuvuotoa.
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Einiin mutta kun käynnistää niin se bensapinta voi olla liian matala sille ryyppysuuttimen sijainnille jonka takia menee hetkellisesti laihalle, kaverilla oli pv:ssä sama juttu et kierrokset nous ku käynnisti ja korjaantu bensapintaa säätämällä voi myös olla että ku oot ostanu sen uude 60cc nii et oo tukkinu tuorevoitelunippaa
Katso galleriani!
Kinkki
- Pyörä:
- Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
- Paikkakunta:
- Espoo/Kajaani
- Liittynyt:
- 18.9.2014 13:23
Ihan kylmiltään heittää korkeille kierroksille, ei ole viittinyt ajaa lämpimäksi kun huutaa niin pirusti. Imukaulasta on kyllä yritetty kattoa laitettu uudet tiivisteet ja lisäksi tiiviste massat, myöskin sylinterin reikä on tukittu kemiallisella metallilla.
Pinnapultit pitäisi ola ihan kireällä ja ristiin kiristetty, voihan nuo katsoa kuhan huomenna pääsee kaverille. Meinaa kaverilta hermot mennä kohta
Aivan vakio
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Mites magneeton puoleinen kampiakselin stefa?
Katso galleriani!
Petsku25
- Liittynyt:
- 3.12.2014 15:55
Elikkäs mopo on aprilia sx vm2010. Vika on, että märällä kelillä alkaa yhtäkkiä pätkimään ja heti sen jälkeen sammuu eikä meinaa lähteä enää käyntiin.
Viimeksi mopo lähti käyntiin kun annoin sen kuivua autotallissa. Mikä voisi olla vikana?
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Veikkaisin että tulpanhattu ei ole enää tiivis/kunnolla paikallaan.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Petsku25 kirjoitti:Elikkäs mopo on aprilia sx vm2010. Vika on, että märällä kelillä alkaa yhtäkkiä pätkimään ja heti sen jälkeen sammuu eikä meinaa lähteä enää käyntiin.
Viimeksi mopo lähti käyntiin kun annoin sen kuivua autotallissa. Mikä voisi olla vikana?
Itellä oli terpissä aivan sama ongelma. Pätki ja lopulta sammui, välillä lähti työntämällä välillä joutui taluttaa kotiin. Sytytyspuolaan lentää vedet helposti joten sen liittimet ja tulpanhattu kannattaa käsitellä CRC:llä, nämä auttoi itellä tiedä sitten kumpi oli syynä.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Riejussa ollu jo parikin kertaa myös sama vika. Aina on ollu tulpanhattu tärinän väljistämä ja vesi pääsee sinne. Iskee myös tulpanjohdosta runkoon suoraan kipinää silloin
mitä ihmettä?!!Korjaantuu uudella hatulla ja pelaa vuoden taas
oznii
- Liittynyt:
- 13.4.2013 20:00
Mit mahdollisia syitä on kun Enoxin ja 96 suuttimen kanssa ajossa ei kierrä täysille kierroksille mutta tyhjäkäynnillä toimii normaalisti? kyseessä siis yamaha dt.
anttijussi26
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125 vm2009
- Paikkakunta:
- Imatra
- Liittynyt:
- 10.2.2014 17:08
Moi! Mikähän mahtaisi taas olla vikana Yamaha DT:ssä kun lämpimät kelit alkoi kierrokset leijuu vähän tyhjäkäynnillä normaalisti käy n. 2600rpm kun taas nyt noin 3600-4100rpm. Ajossa myös jos ajat vähän aikaa kaasu pohjassa ja painat kytkintä kierrokset jää johonkin 8000rpm, kunnes päästää kytkimen. Huomasin myös että käy saatanan kuumana ja puskee koneöljyjä jostain letkusta ulos.
Sarders
- Pyörä:
- Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
- Paikkakunta:
- Masku
- Liittynyt:
- 5.10.2014 23:29
^^^ käy laihalla tai imuvuoto
anttijussi26
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125 vm2009
- Paikkakunta:
- Imatra
- Liittynyt:
- 10.2.2014 17:08
Landeriiseri kirjoitti:^^^ käy laihalla tai imuvuoto
niin vähän mietinkin, mutta voiko leijuttaa liian ison suuttimen takia kun talven jäljiltä vielä "talvisuutin" ja mikä selittäisi tuon öljyn vuodon.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Leijuttaminen johtuu tyhjäkäynnin liian laihasta seoksesta, eli siihen ei vaikuta pääsuutin eikä varsinkaan liian iso pääsuutin.
Vikaa lähtisin etsimään juurikin imuvuodoista ellet ole säädellyt kaasarin ruuveja.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista