ma$$i
- Pyörä:
- Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
- Liittynyt:
- 24.4.2014 18:38
Itsellä vastaava vika kerran tosin eri pyörässä mutta silti, vika oli niinkin simppeli että tulppa oli menny paskaksi. Lämmetessään tarpeeksi ei enään antanu kipinää, hetken anto jähtyä ja viilentyä niin toimi taas hetken kunnes lämpeni liikaa. Kokeile jos tulpan vaihdolla korjaantus
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Unohtu mainita et tossa ku perushuoltoo tein ni öljyt ja tulppa vaihettu
No kiitti kuitenki
MursuMaisteri
- Pyörä:
- -Yamaha Dt 125x - ex Aprilia SX 70cc
- Paikkakunta:
- Lappeenranta/Kerimäki
- Liittynyt:
- 3.6.2015 23:59
No taas apriliassa jotain on vialla. Ostin viilatun forte 70cc sylinterin käytettynä mutta vanhalla omistajalla oli menny kannentiiviste paskaksi. Laitoin sylinterin ja 50cc kannentiivisteen. Mopo kiihtyy paremmin kuin ennen mutta ei kulje sen kovempaa kuin viilattu 50cc vakiopytty. Onko vika kannentiivisteessä vai missä. Ostin muutama viikko sitten vapaavirtausputsarin enkä tehnyt suuttimelle mitää
Aprilia SX 2010 ja viriä löytyy vapariputsari, viilattu 70cc, 95 suutin, 19,5mm lortto, 11/53, tyhjennetty vakioputki ja rajoittamaton CDI joka on apriliassa vakiona(?)
Kimzi
- Liittynyt:
- 10.4.2015 21:05
Elikkä siis mikä on ja mitä teen sille että vaihteita vaihdettaessa paukahtaa oiken kunnolla. Kytkin säädetty ja eri öljyjä ollu sisällä. Btw kuului tässä vähän aikaa sitten outo "ujellus" kytkimen suunnilta ja oli voimakkaimmillaan keskikierroksilla, ei tosin kuulu enää mutta olisi kiva tietää jos ois syytä epäillä jotain
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Ootko kattonu sieltä kytkimestä itestään että levyt vapauttaa kunnolla, ettei oo huonojen öljyjen takia levyjä liimaantunu kii toisiinsa tai kytkimeen tullu mitään normaalista poikkeavia uria/jälkiä, jotka vois haitata sen toimintaa? Mikäs kone sulla muuten on? huono kytkimen toiminta/ujellus on aika ominaista am6selle
Kimzi
- Liittynyt:
- 10.4.2015 21:05
Pitääpi huomenna kattoa. Minkä kokosta/näköstä jälkeä siellä saa olla ennenku voi todeta että on menoa haittaavaa? Ja jos nyt ne levyt on liimaantunu toisiinsa niin miten toimin? On am6
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Minarellit tahtoo hangata ittensä paskaksi vähän sieltä sun täältä. Mut isoimmat haitat kytkimen toiminnalle vois olla kruunussa mahdollisesti olevat 0,5-1mm urat, joita kytkinlevyt on tehneet. Hyvällä lykyllä siinä on vain uran alut, jotka saa tasotettua helposti viilalla. Auttaa hetken, kunnes kytkin alkaa taas syömään itseään. Jos levyt on 'leikannu' kiinni, välilevyissä on todennäkösesti jälkiä kytkinlevyjen pinnoitteesta. Silloin kannattaa vaihtaa koko levysarja ja käyttää jälkeenpäin vain sitä "oikeeta" öljyä. Kun sulla on kytkin irti tarkastelua varten, niin käy samalla läpi alakerran laakereita sieltä avoimesta kytkinpuolesta käsin pyörittelemällä. Jos niissä tuntuu jotain pykäliä tai rahinaa, voi olla että ujellus tulee sieltä, eli laakerit menny. Voi tulla muualtakin, minarelli kun on kyseessä.
Kaislikkohirvi
- Liittynyt:
- 24.6.2015 18:33
Hei, missä mahtais olla vika. Se kytkimen "tappi" mikä on siel moottorissa
niin nousee ja kun sen painaa takas, niin se ei pysy vaan nousee takas ylös, ja vuotaa öljyt sieltä välistä. kytkin toimii moitteettomasti.
Twiksor
- Pyörä:
- Husqvarna TE 125 //// (EX) Ktm Exc 125 / Husqvarna Sm / Beta RR 50 / Baotian
- Liittynyt:
- 3.8.2013 21:44
Kyl ainaki itelläki aina nousi mutta tein lattaraudasta siihen patentin ettei nouse
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Jos tappi on hirveen kulunut, niinku noissa yleensä on, niin se kannattaa vaihtaa uuteen. Tarvikemalliset kytkintapit ei onneks paljoa maksa ja saattaa tuurilla jopa korjata tuon vian, joka on sekin minarellin tyyppivikaa, eli käytännössä ihan normaalia toimintaa tuolle koneelle. Uus tappi, uus stefa ja patentti, niin lakkaa viimeistään vuotamasta ja nousemasta paikoiltaan.
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Vieläki kaipailisin orionin kanssa apuja. Eli muutaman km välein boobooboo, sammuu. Uudelleen käynnistämällä pääsee taas sen muutaman kilometrin. Jo tehtyä: tulppa vaihettu, ilmanputsari putsattu, kaasari ja suuttimet yms putsattu, öljyt vaihettu, venat säädetty, säätöruuveja koitettu pyöritellä, bensansuodatin uusittu, neulaa säädetty, ei vaikuttanu asiaan millään tapaa. Bensatankin korkki löysällä ajettu jos ei olis päässy tankkiin ilmaa ja tullu tyhjiö tankkii, ei vaikutusta. Mopolla ajettu se tonni.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
CDI-boksi finaalissa? Puola lämpenee ja lopettaa kipinän antamisen, sit lähtee tulille taas.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
BetaBon
- Pyörä:
- Beta rr 50cc -11 track
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 20.5.2014 18:35
Moro
Vaihon just viikko sitte kytkinlevyt ja jouset ja sen jälkee ajossa aluks kytkin toimi normaalisti sitte löysty huomattavasti. Sitte taas seuraavana päivänä oli ihan normaali ja taas löysty. No tänää ajelin ja yhtäkkii huomasin ettei kytkin toimi ollenkaan ja se on ihan tunnoton. Oon ihan kulli otassa ku ei mitään hajua mikä vois olla
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Nouseeko kytkintappi ylös siellä koneen päällä?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
HeizkA
- Liittynyt:
- 4.5.2015 19:41
Joo eli betassa semmonen vika et rupee booailee ja pätkimään täyskierroksilla ollu aika kauan samaa vikaa mut nyt o pahentunut.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista