ma$$i
- Pyörä:
- Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
- Liittynyt:
- 24.4.2014 18:38
Kierrokset ei jaksa laskea alemmaksi välttämättä, koska sa liian vähän bensaa suhteessa ilmaan --> kokeile vaihtaa vähän isompi tk suutin ja kokeile
JKaitala
- Pyörä:
- Yamaha Dt50
- Liittynyt:
- 22.3.2013 22:08
Mikä vikana kaverin Beta rr 50 2011 kun ei pysy käynnissä eikä välillä lähde edes käyntiin vaikka kuinka polkisi/työntäisi? kaasari, läpät, kipinä, ilmanputsari tarkistettu, kunnossa on. imukaula vaihdettu uuteen. Kaasari säädöissä.
betanomistaja
- Liittynyt:
- 1.1.2015 14:26
mikä vikana kun yamaha bws kampiakselin vaihdon jälkeen rötää ihan hirveesti ja kaasarista vuotaa bensaaa?
betanomistaja
- Liittynyt:
- 1.1.2015 14:26
onko väliä kuinka päin petarit on lohkoon laitettu?
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Ei.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Moro, mikähän mahtaa PV:tä vaivata kun ei tahdo millään käydä? Vika ilmeni eräänä päivänä koulusta kotiin ajellessa niin, että mopo menetti yhtäkkiä tehonsa täysin, eikä jaksanut kulkea enää kuin arviolta 40 km/h ja jyrkempiä mäkiä olisi päässyt nopeammin ylös työntämällä, pientä apua sai sulkemalla välillä bensahanaa (= käy laihemmalla). Seuraavana päivänä mopo ei lähtenyt enää käyntiin kuin työntämällä ja tällöinkin kävi vain muutaman sekunnin vaivalloista tyhjäkäyntiä kaasu pohjassa.
Noh, tämän jälkeen olen: putsannut kaasarin perusteellisesti, vaihtanut kaasarin kokonaan toiseen, kokeillut käyntiin ilman ilmanputsaria, vaihtanut tulpan, tutkinut kaikki sytytyslaitteet (kipinä on hyvä), tutkinut läpät, männän ja sylinterin, eikä missään ole minkäänlaista vikaa. Tekniikkana toimii 60cc, 16mm kaasari ja vakioputki mikäli sillä on mitään merkitystä.
Alka pikkuhiljaa usko mennä tohon laitteeseen
mooi
- Liittynyt:
- 5.2.2014 9:33
eihän putki oo tukossa
ja eihän vuoda kampuran stefat
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Putki on auki ja ainakin kaverin ds lähti kyllä loistavasti käyntiin vaikka kampuran stefa olikin hajalla, kävi vain laihalla. En toki kiistä etteikö ongelma voisi niissäkin olla.
Koneen avaaminen stefojen tarkistusta varten on vaan pienoinen operaatio, näet ruuvit on alkuperäisiä ristipäitä ja 2/3 kannoista on niin atomeina ettei niitä saa itkemällä ja rukoilemallakaan auki
dattiis
- Liittynyt:
- 29.6.2012 18:39
Iskumeisseli tai porakone on iha hyvä.
khgkg321
- Liittynyt:
- 9.8.2015 18:42
Mulla on tällänen ongelma ollut nyt aika kauan, että kun käynnistän mopon vaikka koulupäivän jälkeen tai aamulla, niin se vetää heti täydet kierrokset ja huutaa ihan täysillä? Oon yrittäny sitä tyhjäkierrosruuvia säädellä, mut se ei näytä vaikuttavan. Siinä sitten menee noin 3min kunnes se rauhottuu ja voi alkaa ajelemaan. Ryyppyä laittamalla se vaan huutaa enemmän, mutta kun on antanu sen sitte siinä huutaa ni ryyppy toimii sen jälkeen niinkuin pitäiskin.
Mopo on derbi senda drd evo. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja kellään mitään ideaa tähän juttuun.
dattiis
- Liittynyt:
- 29.6.2012 18:39
askir
- Pyörä:
- KTM EXC 125 '09
- Liittynyt:
- 6.8.2015 12:28
Okei...... vaihdoin uuden putken (tecnigas enox) ja vaihdoin suuttimen kokoon 88 ja samalla uusi mäntä,mutta en vaihtanut neulalaakeria. Nyt ongelmaan, kun menin ensimmäiselle testiajolle ensimmäisen 500metrin sisällä heitti takarenkaan täysin lukkoon, moottori sammui mutta rengas liikkui normaalisti parin metrin liukumisen ja sammumisen jälkeen, voisiko vika olla neulalaakerissa ja mäntä ottaaa kiinni palotilan kattoon?
(mopona toimii derbi vm2010 ja moottori käynnistyi normaalisti sen jälkeen)
dattiis
- Liittynyt:
- 29.6.2012 18:39
No ei voi olla siinä vika.
seppo999
- Pyörä:
- Rieju MRX PRO 50
- Liittynyt:
- 19.9.2015 18:03
Mikä on vikana kun röpöttää ja ei oo yhtään vetoja kun laittaa ykkösen ja lähtee ajaa niin ei taho liikkuu kunnolla. toimi vähän aikaa sitten mutta otin kurin pois (toimi kyllä ilman kuriakin vähän aikaa) ja vaihdoin 90 suuttimen (vakio 86-88) ja silti röpöttää eli saa liikaa bensaa?? pyörä on Rieju MRX PRO
moto12344
- Pyörä:
- Gilera smt 15
- Liittynyt:
- 16.3.2015 12:49
Auttakaa ja nopeasti!!!!! Menin vaihtamaan neulan sokan paikkaa ja laitoin sen kiinni mutta kun käynnistin niin moottori rupes huutaa täysillä kierroksilla samalla tavalla kun kaasu olis pohjas. Ja kun yhes vaiheest en saanu sitä käyntiin tein mäki startin 2 vaihteella nii rupes menemää itestää eteenpäin. Mitä mä teen?? Johtuuko neulasta kun käännän kaasun täysille nii ei palaudu takaisin. Yritin laittaa niitä muoviosia mitkä pitää sen neulan nii eri päin sinne kaasariin mutta aina vaa huus kun käynnisti. Auttakaa nopeesti jos tiiätte syyn. Haluaisin mopon taas ajokuntoon.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista