Viilaustopic

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.7.2011 23:43

Uusi yritys.

Rutuilla ilmeisesti tarkotat puristuksia?

Eli, mitä kovemmalla paineella saadaan se pakopulssi lähetettyä sieltä pytystä pois, sitä kovemmin se putki ahtaa takasin? Olettaen tietysti, että putki on onnistunut. Isommilla kierroksilla kaiketikkin se paine lähtee sieltä pytystä äkäsemmin mitä pienillä jenkoilla?

Olenko yksinkertainen, koska en ymmärrä että mitä yhteyttä tällä on puristussuhteeseen? Läheekö se pakopaukku sieltä äkäsemmin, jos puristussuhde on pienempi, kuin sillon kun se on isompi?
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut rossipoika » 22.7.2011 10:24

Rutuilla ilmeisesti tarkotat puristuksia?
Kyllä.

Eli, mitä kovemmalla paineella saadaan se pakopulssi lähetettyä sieltä pytystä pois, sitä kovemmin se putki ahtaa takasin?
Periaatteessa näin. Vahvempi pulssi aiheuttaa voimakkaammat heijastukset, eikö?

Olenko yksinkertainen, koska en ymmärrä että mitä yhteyttä tällä on puristussuhteeseen? Läheekö se pakopaukku sieltä äkäsemmin, jos puristussuhde on pienempi, kuin sillon kun se on isompi?
Jos siitä poltetun kaasun energiasta menee vähemmän työhön, niin siitä jää enemmän pakoputkelle. En osaa vielä tarkalleen sanoa miten se puristussuhde vaikuttaa ite pakopulssin voimakkuuteen tai paineprofiiliin, mutta ainaki matalemmat puristukset korottaa pakokaasun lämpötilaa joka taas lisää kierroksia-> sitä kautta mahollisesti tehoa.
Joskus ku vielä rossia ajettiin 2-tahtisilla niin jotkut olivat kuulema saanet lisäruutia yläjengoille kanteen tilaa kairaamalla (tietty pyörämalli).
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 22.7.2011 11:40

Noniin, nyt tämä homma aukesi minullekkin :)
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut LaneKit » 22.7.2011 17:09

Vähä nobompi kysymys, mut millä vehkeil kehtais viilata alumiinipyttyä?

Itelle tuli 70cc airsali, mut pakoaukko oli vähä pettymys, ni saa rankasti viilaa osaansa, viilata osaan ku vakiopytystäki sain vaja 10km/h lisää huippuja ja kiihtyvyyttä nii perkeleesti, ja tuos on melkee kopiokanavat.

Sille näytin jonseredin viilaa ja biltsun dremelin hiomarullaa, mut mitäs tolle ku tos on nikkeli- karbidi pinnote?

Entäs jos en koske nii pitkälle vaa pyöristän vaa tota pakokanavaa, ku seki näyttää yht kurilta ku vaakaminarellin vakiopytty, eli on puolikuun muotone, eikä pyöreä, millä sitä kehtaa viilata?
FINLAND_914
Pyörä:
Derbi -07 Patanegra senda -05 koneella.
Liittynyt:
22.12.2010 9:09
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut FINLAND_914 » 22.7.2011 18:59

LaneKit kirjoitti:Vähä nobompi kysymys, mut millä vehkeil kehtais viilata alumiinipyttyä?

Itelle tuli 70cc airsali, mut pakoaukko oli vähä pettymys, ni saa rankasti viilaa osaansa, viilata osaan ku vakiopytystäki sain vaja 10km/h lisää huippuja ja kiihtyvyyttä nii perkeleesti, ja tuos on melkee kopiokanavat.

Sille näytin jonseredin viilaa ja biltsun dremelin hiomarullaa, mut mitäs tolle ku tos on nikkeli- karbidi pinnote?

Entäs jos en koske nii pitkälle vaa pyöristän vaa tota pakokanavaa, ku seki näyttää yht kurilta ku vaakaminarellin vakiopytty, eli on puolikuun muotone, eikä pyöreä, millä sitä kehtaa viilata?



Hyvä timantti hiomaterä ja kovat kierrokset.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 22.7.2011 20:42

Pinnotettua pyttyä kun viilataan, pitää pinnotteen kohdalta viilattaessa muistaa ne kovat kierrokset, ja hiova terä. Eli ei millään viilalla. Sitten muuten taitaa olla ihan sama millä suttaa. Ainoa missä pitää olla tarkkana näiden suhteen on juuri se pinnotteen kohta. Leikkuuöljyä on hyvä käyttää, kun työstetään alumiinia, muuten terä tukossa.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut TooByAas » 23.7.2011 1:54

Tulipahan koitettua paremman puutteessa "jyrsinterää" vingulla alumiiniseen airsaliin, ja kokeilu oli tuottoisa. Mistään kohtaa ei meinannutkaan lohjeta pinnoitetta ja lastua lähti todella helposti(alumiini :D ). Sitten sähkövingulla ja hiovalla terällä visteet niin hyvä tulee + masinolia lastuamisnesteenä kokoajan.

Saattaahan tuo olla vähän riskaabelia, enkä itse lähtisi mitään kallista pyttyä tällä tavalla viilailemaan :)
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut LaneKit » 3.8.2011 16:05

Onko muute kellää mitää lnkkiä tollasee hyvää terää viilata tota alupyttyy. Sais sopia dremelii/bilteman kopioo.

Ja sitte aattelin viilata tota "imukanavaa" eli läppärungolta kampikammioo, ku am6 se on ainaki aika ahtaan näköne ja tos skoden vaakamosas viel ahtaampi, ni mitä sille kannattas tehä, vai onko tossaki jotai ajotuksia/aloja? Vai onko se vaa sellai et mahollisimman virtaavan näköseks?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.8.2011 0:49

Mites tuollaisen 4-T Zoner:in pytyn viilaus, jos viilaa vain pakoaukkoa niin auttaakos se merkittävästi tehoihin?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.8.2011 19:38

Eikös näissä nelareissa tarttisi imuaukkoa viilata enemmän mitä pakoaukkoa?
aawiz
Liittynyt:
17.6.2009 0:51
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut aawiz » 9.8.2011 0:02

Nelarissa taida sylinteriputkessa mitään aukkoja ollakaan..
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 9.8.2011 12:45

Järjen käyttö sallittu...
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 9.8.2011 18:23

Slerpa_ kirjoitti:Järjen käyttö sallittu...
aawiz nussii vain pilkkua, koska Reetuhai2 puhui 4T:n PYTYN viilauksesta. Turhaa pilkunnussintaa silti.
oooozz|
Pyörä:
DRD Racing SM
Paikkakunta:
Tapiola
Liittynyt:
9.3.2008 18:40
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut oooozz| » 9.8.2011 18:40

Nelareissa toki paljon tärkeempää toi imupuoli eli siihen kannattaa panostaa!! Pakokaasut poistuu kyllä hyvin.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.8.2011 0:01

Esajuppeli kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Järjen käyttö sallittu...
aawiz nussii vain pilkkua, koska Reetuhai2 puhui 4T:n PYTYN viilauksesta. Turhaa pilkunnussintaa silti.

Siksi sanoinkin että järkeä kannattaa käyttää. On turhaa tehdä huomioita jostain turhista asioista. Kuitenkin tässäkin kaikki tajusi mitä tarkotettiin.


oooozz| kirjoitti:Nelareissa toki paljon tärkeempää toi imupuoli eli siihen kannattaa panostaa!! Pakokaasut poistuu kyllä hyvin.
eikö nelareissa ollut kanssa tämä puristussuhde tärkeämpi mitä 2 tahtisessa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista