Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut radon- » 23.12.2011 18:16

Tehoissa lienee kyllä hyvä mutta kestävyydessä huono. Kannattaa varmaa ostaa ennemmin enemmän kuutioita ja pienempi viritysaste jolloin kone kestää pitempään ja tehoa on kuitenkin saman verran.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut teemu96 » 24.12.2011 12:48

onko tuo metrakitin 50cc pro race vakioiskulla? siis käykö vakiokampiakseli? ja onko doppler er1 hyvä putki kaveriks ja minkä kokosta kaasaria pitäs laittaa vai käykö vakio (16mm) ? ja pitääkö vahvistella mitää, kun koneeseen tehty koneremppa 6000km sitte (kampiakseli,laakerit yms.) :)

kun pytystä luvataan oikeilla osilla 12-15hp niin onko tuo sitten kisasähköillä, high end putkella, avarretuilla lohkoilla ja jollain 26mm kaasarilla? siis jäiskö noilla mun osilla kuitenki 70cc airsalit?
kiitos vastauksista jo etukäteen! :D
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.12.2011 13:14

Ei varmana vakiokampura kestä kauaa noita kierroslukuja. Isompi kaasari, kisasähköt ja muut osat täytyy vaihtaa, lohkojen avarrusta suosittellaan.

Saanko kysyä, että minkä takia edes pitää hankkia joku MegaHigh-End50ccPytty sillä toiveella että se jättäis jotku 70cc airsalit? Mielummin hankit jonku hiukka tehokkaamman 70cc:n tai vaikka hankit sen 70cc airsalin ja viilaat sitä.

Koska 50cc high-end pytyt on täysin turhia, ne maksaa vitusti, niiden ylläpito maksaa törkeesti, ja konettaki pitää vahvistaa, kun 50cc kehittää kaiken tehon kierroksilla, jotka tappaa kampuran. Ja koska 50cc high-endit kiertää niin paljon ni tarvii kisasähköt yms. osia että toimii kunnolla.

Ja kumminkin kun jostain 70cc airsalista, varsinkin viilattuna, saa yhtä paljon, ja paljon helpommalla ne tehot, kun jostain 50cc high-endistä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut teemu96 » 24.12.2011 14:18

oke eli pitänee varmaan sitten ostaa joku 70cc, jos ei kestä ilman vahvistuksia tuo megahigh-end50cc :D Mutta ei tuo olisi maksanut kuin vajaan 100e käytettynä ja toinen mäntä vielä mukaan. :) mutta ei tartte enää jatkaa, ostan jonku muun :)
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut LaneKit » 24.12.2011 15:12

Silti jäät tuossa tappiolle vaikka saat satasella, männänvaihtoväli on niin kova että noilla männillä ajat ehkä just yhen kesän. Vaikka uus airsali on kalliimpi ni mäntä kestää sit ainaki kolme kertaa kauemmi.
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Sami L » 24.12.2011 15:30

Ei mikään alle 250cc kone anna tehoja pienillä kierroksilla, puhuttaessa siis 2t koneista. Ja tarvitsee kaikki pytyt paremmat sähköt kuin vakiot, siinä vaiheessa kun mennään yli 12,000rpm niin ei ne vakiosähköt kauaa pysy mukana, kun tuollaisilla pytyillä kuitenkin ajetaan tuollaisilla kierroksilla.

Ja H-E pytyn männällä ajat ehkä kuukauden, jos männänvaihtoväli 1-2tkm. Itsellä nyt Barikit 80 sylinterin männällä ajettu se 4000km melko tarkalleen siitä kun vaihdoin, ja puristukset oli siinä 750kPa pinnassa, eli alkaa kohta vaihto olla taas lähellä.
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
_DerbiMies96_
Pyörä:
DRD PRO R,2 X GPR 125,GPR 50,4X Derbi Senda
Liittynyt:
25.3.2009 19:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut _DerbiMies96_ » 25.12.2011 23:25

Jos ostaisin Airsalin 50cc sylinterisarjan,niin pelittäskö se kunnolla 17.5mm kaasuttimella?
Ei muuten mutta sais pidettyä tuoreöljyvoitelun käytössä.
Derbillä vaikka kuuhun!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 25.12.2011 23:26

Kyllä. Ja kyllä niihin isompiinkin kaasareihin saa tuorevoitelun.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut TooByAas » 26.12.2011 5:00

Jep, ja tuota 17,5mm kaasaria ei taida olla muuta mallia kun se Dellorto PHVA, jossa on kaasarin rungossa valmiina nippa öljylle.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut LaneKit » 26.12.2011 13:59

PHBN on myös 17,5 kokosena ja siinäki on samat ominaisuudet ;)

Muute menee noihi kalliisii racing- lorttoihi.
Nippo
Pyörä:
Honda Z50J Monkey -93, Aprilia SX 50 -10
Paikkakunta:
Etelä-Pohjanmaan eldoraado
Liittynyt:
8.2.2010 21:57
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Nippo » 26.12.2011 15:11

Minkäslaisia on nuo 70cc valurautasylinterit 2006-> rabasoihin joita myy esim katafori? Onko tehoiltaan noin Airsal 70cc:tä vastaava? Ei olisi kallis sarja.
SoXell
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
23.4.2010 0:24
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut SoXell » 26.12.2011 15:12

Pyttyä oisin tilaamassa ja sellasta kyselisin, että kuinka paljon eroa on 70cc ja 80cc airsalilla? Oikein mistään ei tahdo löytyä mitään tietoa, minkäverran heppoja luvataan yms.

Ja mikä mahtais olla paras putki vaikka tolle isommalle? Giannellia oon aatellut, kun tarjouksessa on vsmotopartsissa.
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 26.12.2011 16:55

Nippo kirjoitti:Minkäslaisia on nuo 70cc valurautasylinterit 2006-> rabasoihin joita myy esim katafori? Onko tehoiltaan noin Airsal 70cc:tä vastaava? Ei olisi kallis sarja.


Eipä nuissa valurautasissa ole läheskään yhtäpaljoa tehoja kuin alumiinisissa. Lukemia en osaa sanoa...
Got SPL?
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Sami L » 26.12.2011 17:02

Perusteluja tuohon? Eipä sitä kukaan voi sanoa, ellei ole kanavia verrannut vierekkäin tai ajanut oikeasti kummallakin pytyllä -.-
Koneremontteja Derbi / AM6
http://www.motot.net/talli/osat/id29620/
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut TooByAas » 26.12.2011 18:04

Ainakin mitä mä oon kattellu, niin järjestään kaikis on yksosainen pako ja Airsalissa kaksiosainen.

Eihän se suoraan ole mikään merkki siitä että Airsalissa enemmän tehoa, mutta pahoin vaikuttaa siltä.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista