Jooh, itelläkin olis remppaa tiedossa, tosin vaan yläkerran eli jeesiä tarvittais.
Eli ensimmäistä kertaa olis tarkotus vaihella riejuun mäntää, 11k ajettu ja korkeilla kierroksilla +täyskaasulla alkaa kone hyytymään. Tuntuu kun ei sais oikeen bensaa mutta vetää kuitenkin vähän. Teho vaan laskee. Kun löysää kaasua niin alkaa vetämään jopa paremmin. Kaasaria putsailtu ja säädelty, bensahana+letku katottu sekä tulppa vaihdettu yms perushommat mutta ei vaikutusta. Suutinkaan ei ole tukossa, on koitettu eri suuttimilla. Voiko johtua muusta kuin vanhasta/väljästä männästä? Tapahtuu siis ylämäessä kun vääntää kaasun auki kokonaan ja vauhtia <5km/h vajaa rajoittimesta (vajaa 9krpm)tai kiihdyttäessä. Yleensä ajelen tasasella pintakaasulla koska rajotin niin ei vaikuta suoraan ajoon.
Joka tapauksessa kilometrejä alkaa olla sen verran ettei männän vaihto pahaa tee. Tarkotuksena vaihtaa siis perus mäntäsarja, tiivisteet sekä neulalaakeri. Ajattelin vielä varmistaa pari juttua:
Onhan minarellin neulalaakeri kokoa 12*15*15?
Onko esimerkiksi proxin ja italkitin männillä paljon eroa/
Onko proxin mäntä "kunnollinen"?
Jotain muita vinkkejä männänvaihtoon? Perushommahan se pitäis olla... Männäntapin sokkaa en meinaa kampikammioon tiputtaa