riejupoikaaa
- Liittynyt:
- 11.3.2016 18:34
Aivan... ettei vuoda pakoaukon kohdalta sitten? Onko reikiä paisarissa? En kyllä nyt enää muuta keksi
kallee
- Paikkakunta:
- nilsiä city
- Liittynyt:
- 12.2.2005 13:18
Minulla on kiinalainen narukäynnisteinen minimoto. Olen vaihtanut siihen dellorto phbg 16mm kaasuttimen, koska en saanut minimotoa toimimaan orkkis kaasuttimella. Kaasutin kuitenkin tulvii ylivuoto nipoista kun mopoa pyörittää. Olen puhaltanut bensaletkuun ja todennut että neulaventtiili on kunnossa kun kohon nosta ylös.
Vaikuttaako kaasuttimen lievä takakeno polttoaineen kuplimiseen ylivuoto nipoista? olen yrittänyt sätää kohoa mutta ei tunnu olevan vaikutusta
Kuva yhdistelmästä. Kaasari on uusi ja sovitettu pv:n imukaulalla orkkis muovikurkkuun
sohtimanni
- Liittynyt:
- 30.9.2015 20:46
Mikä voisi olla rieju mrt europassa vikana kun ei tule kipinää. Valot välähtää polkaistessa jos se jotain auttaa. Tulppa on vaihdettu ei kai se haittaa että alkuperäinen tulppa oli NGK BR9ES ja nyt kokeilin B9ES. Liitännät pitäisi olla kunnossa. Mistä pitäisi vikaa lähteä etsimään. Voiko cdi-boksi hajota itsestään noin vain. Alkuperäinen boksikin oli vaikea löytää uutena myynnistä ->
http://www.50factory.com/pieces-neuves/ ... rieju.html ja maksaa 270 euroa tuolla että ei huvittaisi ensimmäisenä alkaa sitä uusia ja todeta että ei se vika siinä ollutkaan. Mitä muita vikapaikkoja voisi olla kuin cdi.
Vai olisiko mahdollista viedä takuu huoltoon ja toivoa että menisi takuuseen kun kuritkin jo kerennyt ottaa pois tosin noihin sähköihin en ole kyllä koskenut.
riejupoikaaa
- Liittynyt:
- 11.3.2016 18:34
Auttakaa nyt miestä mäessä!
Rieju mrx 07 ei kiihdy mihinkään. Hädintuskin pystyy 3vaihdetta päälle laittamaan kun hyytyy. Mäntä vaihettu 5km sitten... Vireinä kuriton enox ja 98 suutin ei imuvuotoja. Kaikki olellinen on jo katsottu ja kaikki kunnossa.. MISTÄ TÄSSÄ PITÄISI RUVETA VIKAA ETSIMÄÄN???
Kanalauma
- Liittynyt:
- 25.10.2015 2:38
Moro. Moponi ei käynnisty ja työntämällä käyntiin mopo pysyy käynnissä pari sekuntia.
Mikä voisi olla vikana? tulppa vaihdettu ja mopo on siis peugeot xps -07
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Pääsiäisen kunniaksi ilmeisesti mopoja kaiveltu talvisäilöistä kun tännekkin on muutama viesti kertynyt. Yleensä talvisäilytyksen jälkeen ensimmäinen käynnistys tuottaa ongelmia vaikka mopo olisi syksyllä huollettu asianmukaisesti. Ajokautta avatessa kannattaa tutustua
keväthuoltoa käsittelevään artikkeliin MotoWikistä. Eli tuo bensojen vaihto ja kaasarin putsaus ovat toimenpiteitä joista kannattaa aloittaa, tulpan putsaamisen ohella.
Riejupoikaaa, jos männänvaihto on tehty äskettäin niin voisiko olla että tuossa huollossa meni jotain poskelleen? Liian pieni mäntä ja koneesta puristukset kadoksissa? Väärän kokoinen männänrengas ja ohipuhallusta? Oletan että ilmanputsari on jo tutkittu ja kaasarin säädötkin ovat suurinpiirtein oikein?
Sohtimanni, miten vika alkoi? Tulpan lisäksi tulpanhattukin saattaa olla viallinen. Ja joskus on käynyt niinkin että uusi tulppa on ostettaessa ollut rikki eli ei ole antanut kipinää, tämä kannattaa ainakin vielä tarkistaa ennen uuden CDI:n ostoa. Jos mopo on takuunalainen ja vaikuttaa siltä että CDI olisi rikki, kannattaa ilman muuta olla takuuhuoltoon yhteydessä.
sohtimanni
- Liittynyt:
- 30.9.2015 20:46
Syksyllä ennen talviteloille pistämistä mopoon ilmeni sellainen vika että käynnistyi aluksi ihan hyvin mutta lämmettyään ei käynyt kunnolla ja saattoi sammua. Eikös tuo juurikin viittaisi rikkoutuneeseen cdi-boksiin. Jätin asian silloin sikseen ja jätin mopon rauhaan talveksi.
- Sohtimanni
riejupoikaaa
- Liittynyt:
- 11.3.2016 18:34
Vauhtiviivatarra: Ostin riejuun TNT sylinterisarjan ja kai siinä nyt pitäisi olla oikean kokoinen mäntä ja männänrenkaat? männänrenkaat on kyllä oikeinpäin. Että mistä sitä vikaa vielä pitäisi etsiä..
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Sitten luulisi männän olevan oikea, puristuksia varmaan koneesta löytyy? Aiemmin oli puhetta vain männänvaihdosta niin kuvittelin että orkkispyttyyn on vaihdettu uutta mäntää jolloin koosta erehtyminen on mahdollista.
Sohtimanni, CDI-oksi oireilee kyllä enemmänkin niin että mopo ei käynnisty lainkaan, koneen lämmöillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta siihen. Lämpimänä hyytyminen on usein kytköksissä liialliseen bensan määrään, eli jumittava ryyppy, tukos ilmanputsarissa tai kaasarin säädöt täysin pielessä. Mikään noista ei toki vaikuta kipinän saantiin, joten voi olla että CDI-boksi olisi siltikin rikkoutunut. Varsin erikoiselta tuo kyllä tuntuu jos mopo on noinkin tuore mutta ainahan on mahdollisuus valmistusvirheelle.
riejupoikaaa
- Liittynyt:
- 11.3.2016 18:34
Vauhtiviivatarra: Joo koneesta puristuksia löytyy. Mistä sitä vikaa nyt pitäisi etsiä? Kaasari puhdistettu, ilmanputsari puhdistettu, sytytysyksikkö vaihdettu, tulppa vaihdettu ja silti ei kierrä kun paikallaan. Heti kun liikkeelle lähtee niin hyytyy meno kuin seinään.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
riejupoikaaa: aika erikoinen juttu. Kurkkaappa läpät ettei ole raollaan tai peräti palanen haljennut. En nyt muutakaan keksi
Kanalauma
- Liittynyt:
- 25.10.2015 2:38
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Arvailuksihan tämä näillä taustatiedoilla menee, mutta bensa pulalta vaikuttaisi. Tarkista hana ja kaasari. Samalla tulee tsekattua ilmanputsari. Jos vaikka "talven jäljiltä" jäänyt jotain mönjää kohokammioon ja suuttimet tukossa.
Kanalauma
- Liittynyt:
- 25.10.2015 2:38
Olen ajanut koko talven
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Okei. Eli tämä käynnistymättömyys ilmaantui ilman mitään sitä edeltävää "remonttia".
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista