Kierroslukumittarit

MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.1.2005 0:39

jaa meinaat että lyijy voitelee? eikös tuo 99 sitä ollut. Minulla on sen verran kokemuksia öljyn loppumisesta että vaikea uskoa ra'alla 95 tai 98 toimivan hetkeä kauempaa.
peppade
Paikkakunta:
asikkala
Liittynyt:
1.4.2003 0:23

ViestiKirjoittanut peppade » 14.1.2005 1:10

Yks äijä oli unohtanu mankista öljyt niin oli päässyt jotain vähän yli 10km(?) sitten leipo.
Jincheng ;)
Liittynyt:
13.10.2004 20:51
Mittari

ViestiKirjoittanut Jincheng ;) » 14.1.2005 16:19

Voisko joku nyt kertoa että saako sellasen bilteman mittarin mankiin(jinkkuun) ilman että on mikään einstein ja vaikka oon jo pariin kertaan lukenut läpi tan topicin,niin ei ole löytynyt kunnollista ohjetta et miten se sit kytketään mopoon et voisko joku selittää sen perusteellisesti niin kaikki taunot kuulee/tajuaa sen :D
Jincheng ;) ---> Juuzmo
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 14.1.2005 17:06

MänTä kirjoitti:jaa meinaat että lyijy voitelee? eikös tuo 99 sitä ollut. Minulla on sen verran kokemuksia öljyn loppumisesta että vaikea uskoa ra'alla 95 tai 98 toimivan hetkeä kauempaa.


ei kai sillä kukaan täysiä yritä luukuttaakkaan, (en minä ainakaan) jos on raakaa bensaa tankissa ;) mutta kyllä sillä useamman kerran tuli se 5 km matka ajettua raakalla, tosin sitten kyllä meni ne petilaakerit jossain 30000 km kohdalla ;)

no, olis ne tietysti mennyt varmaan muutenkin, vaikka ei olis raakalla ajanutkaan ja enemmän se kyllä mäntää ja sylinteriä rasittaa se raakalla ajo, laakerit kyllä kestää kauemmin, eli pytty siinä ekana hirtää, kun ajaa ilman öljyä.

saattaa muuten olla, että se vanha lyijyllinen 99 vähän jopa voiteli tai siis se lyijy mitä siinä bensan seassa on, oli tehnyt sylinteriin ajan kuluessa sellaisen "lyijypinnoitteen" joten se kesti hieman paremmin ainakin sitä raakalla bensalla ajoa, se lyijyhän oli siinä bensassa myös suojelemassa pakoventtiilejä 4-tahtisissa, eli niihin tuli sellainen pinta, joka esti niiden palamisen, nykyäänhän pitää lisätä niitä kemikaaleja vanhoihin autoihin ja moottoripyöriin, ettei niistä pala venttiilit.

lentokoneilla ajetaan silti vieläkin lyijyllisellä, kun ne haluaa aina ottaa kaiken varman päälle ;)

edit: tuorevoitelu systeemeissä voi koska tahansa käydä niin, että ajatkin raakalla bensalla, kun tulee joku häiriö siihen systeemiin ;)
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
Jincheng ;)
Liittynyt:
13.10.2004 20:51

ViestiKirjoittanut Jincheng ;) » 14.1.2005 17:19

Höylä kirjoitti:
MänTä kirjoitti:jaa meinaat että lyijy voitelee? eikös tuo 99 sitä ollut. Minulla on sen verran kokemuksia öljyn loppumisesta että vaikea uskoa ra'alla 95 tai 98 toimivan hetkeä kauempaa.


ei kai sillä kukaan täysiä yritä luukuttaakkaan, (en minä ainakaan) jos on raakaa bensaa tankissa ;) mutta kyllä sillä useamman kerran tuli se 5 km matka ajettua raakalla, tosin sitten kyllä meni ne petilaakerit jossain 30000 km kohdalla ;)

no, olis ne tietysti mennyt varmaan muutenkin, vaikka ei olis raakalla ajanutkaan ja enemmän se kyllä mäntää ja sylinteriä rasittaa se raakalla ajo, laakerit kyllä kestää kauemmin, eli pytty siinä ekana hirtää, kun ajaa ilman öljyä.

saattaa muuten olla, että se vanha lyijyllinen 99 vähän jopa voiteli tai siis se lyijy mitä siinä bensan seassa on, oli tehnyt sylinteriin ajan kuluessa sellaisen "lyijypinnoitteen" joten se kesti hieman paremmin ainakin sitä raakalla bensalla ajoa, se lyijyhän oli siinä bensassa myös suojelemassa pakoventtiilejä 4-tahtisissa, eli niihin tuli sellainen pinta, joka esti niiden palamisen, nykyäänhän pitää lisätä niitä kemikaaleja vanhoihin autoihin ja moottoripyöriin, ettei niistä pala venttiilit.

lentokoneilla ajetaan silti vieläkin lyijyllisellä, kun ne haluaa aina ottaa kaiken varman päälle ;)

edit: tuorevoitelu systeemeissä voi koska tahansa käydä niin, että ajatkin raakalla bensalla, kun tulee joku häiriö siihen systeemiin ;)


Ja mites tämä liittyy kierrosluku mittareihin?
Jincheng ;) ---> Juuzmo
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 14.1.2005 17:23

jincheng:) : älä nyt kuitenkaan leiki modea ;) ja aikuiset saa keskustella aikuisten asioista missä huvittaa :) (sitä paitsi annoin vastineen moden kysymykseen ;))
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
JoRMasteri
Paikkakunta:
HELLsinki
Liittynyt:
22.6.2004 2:00

ViestiKirjoittanut JoRMasteri » 14.1.2005 17:33

Minkä väriseks kannattais mopo maalata? Ite ajattelin oranssia ja mustaa, olisko muita hyviä ideoita?
En juo alkoholia... Tai no mitä nyt aina välillä kännissä tulee pari kaljaa otettuu.
Kuvia Suutarilan nopeimmasta S1:stä
Lail
Paikkakunta:
Tampere/Orivesi
Liittynyt:
2.8.2004 12:57

ViestiKirjoittanut Lail » 14.1.2005 17:35

.. Mä maalaan Täysmustaks.. Nyt on pohjamaalit laitettu, melkeen, koska loppu kesken.. Meen kohta ostaa lisää. Sitten laitetaan sitä pikkusen ja sit "kunnon" maalit ja annan kuivuu huomiseen.. Huomenna alan kasaan ja otan pari kuvaa.
...ja kun se nyt on tuota turvallista kiina laatua niin selviämismahdollisuudet on aikalailla sitä -100% luokkaa...
Jep!
Liittynyt:
16.5.2003 14:15

ViestiKirjoittanut Jep! » 14.1.2005 18:46

Rotten kirjoitti:
MänTä kirjoitti:diesel toimii nakutuksella, seos sytytetään kylmäkäynnistettäessä hehkuttamalla, eli seos tulpan vieressä lämpeää hehkun takia reilusti ja lisää kun seos puristetaan kasaan -> syttyy hehkun vierestä ja luonnollisesti leviää koko palotilaan. Sama se on bensavehkeissäkin, asiaan vaan tarvittaisiin kovemmat puristussuhteet ja alkulämpö(tai sitten vain niin sikapaineet että syttyy kylmänäkin). Homma toimii siis sillä perusteella että kaasu lämpenee kokoonpainuessaan, tämä johtuu kaasuun liitetystä energiasta kun sitä painetaan kasaan, energiahan on maailmassa vakio ja puristettaessa liike-energiasta tulee lämpöä.
Tuolla Soliferiassa on kuulopuheet kohdalla, että joku jätkä oli laskenut pevunsa kantta aivan perkeleesti ja siten pystyi ajelemaan dieselillä. Onko toi vaan urbaanilegendaa vai voisiko noin tehdä?


Eipä enää mitään, siirsin toiseen topikkiin...
Viimeksi muokannut Jep! päivämäärä 14.1.2005 18:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikuni2
Liittynyt:
10.5.2004 13:58

ViestiKirjoittanut Mikuni2 » 14.1.2005 18:48

Rotten kirjoitti:
MänTä kirjoitti:diesel toimii nakutuksella, seos sytytetään kylmäkäynnistettäessä hehkuttamalla, eli seos tulpan vieressä lämpeää hehkun takia reilusti ja lisää kun seos puristetaan kasaan -> syttyy hehkun vierestä ja luonnollisesti leviää koko palotilaan. Sama se on bensavehkeissäkin, asiaan vaan tarvittaisiin kovemmat puristussuhteet ja alkulämpö(tai sitten vain niin sikapaineet että syttyy kylmänäkin). Homma toimii siis sillä perusteella että kaasu lämpenee kokoonpainuessaan, tämä johtuu kaasuun liitetystä energiasta kun sitä painetaan kasaan, energiahan on maailmassa vakio ja puristettaessa liike-energiasta tulee lämpöä.
Tuolla Soliferiassa on kuulopuheet kohdalla, että joku jätkä oli laskenut pevunsa kantta aivan perkeleesti ja siten pystyi ajelemaan dieselillä. Onko toi vaan urbaanilegendaa vai voisiko noin tehdä?


Periaatteessa, jos saa tarpeeksi puristuksia, niin ei tarvii sytytystäkään, kun diesel "syttyy" puristuksesta, dieselkoneessahan ei ole sytytystulppia, vaan hehkutulppa, joka akun virran voimalla (kone kylmä, ja sammuksissa) lämmitetään todella kuumaksi, jonka jälkeen startataan, ja dieseliä menee sylinteriin. Paine ja hehkun lämpö saa sen syttymään, hehku sammuu, ja kone käy dieselillä, joka puristuksessa "räjähtää".
Jincheng ;)
Liittynyt:
13.10.2004 20:51

ViestiKirjoittanut Jincheng ;) » 14.1.2005 19:10

Höylä kirjoitti:jincheng:) : älä nyt kuitenkaan leiki modea ;) ja aikuiset saa keskustella aikuisten asioista missä huvittaa :) (sitä paitsi annoin vastineen moden kysymykseen ;))


Jos nyt kuitenkin lukisit viestit kunnolla!! kysyin että liittyykö ne diesel moottorit tähän kierrosluku mittareihin että pidä pääs kiinni noista sun "aikuisten asioista"

niin ja tietääkö kukaan siitä että miten se bilteman mittari sopii jinkkuun??
Jincheng ;) ---> Juuzmo
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.1.2005 19:16

jinkku, mankelissa on yksi sytytys per kaksi kampuran pyörähdystä. 4 sylinterisessä autossa on kaksi sytytystä per yksi kampuran kierros. Toisin sanoen kun mankin kone pyörii neljä kertaa niin mittari näyttää yhtä, tämä taas johtaa siihen että bilteman mittarin asteikko 0-8 muuttuu 0-32. Vähän paha siis laittaa mankeliin. 2-tahtisissa taas tulee yksi sytkä per kampuran kierros -> asteikko 0-8 -> 0-16
Jincheng ;)
Liittynyt:
13.10.2004 20:51

ViestiKirjoittanut Jincheng ;) » 14.1.2005 19:21

eli se kyllä toimis mut sitä mittarin taustaa täytyis muuttaa aika hemmetisti?
http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Ki ... White.html siellä on sit kaikkia mittareita
Jincheng ;) ---> Juuzmo
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.1.2005 19:43

niin eikä mittarilla tee hevonvittua kun vain neljäs osa skaalasta käytössä, jos sekään. Eli ei ole mitään hyötyä tyhjäkäyntiä säädettäessä tai vaihteistonvälityksiä pähkäillessä. Perstuntuma ainoa tuntuma vaikka tommonen olis kiinni.
Jincheng ;)
Liittynyt:
13.10.2004 20:51

ViestiKirjoittanut Jincheng ;) » 14.1.2005 19:48

eihän siitä mitään hyötyä sinäänsä ole mut saisko sen toimimaan kunnolla jos vaihtan? ja jos sen tempun tekis niin miten paljon pitäis vaihtaa? et niinku jotain 1000>100000 luokkaa :D
Jincheng ;) ---> Juuzmo

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista