Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Mitäs vittua nyt rieju. Vaihdoin eilen kytkintapin stefan ja tänään kun lähdin miittiin (~20km) niin heittää vitusti enemmän öljyä kun vanhalla stefalla. Tarkistin kyllä että stefa on samankokoinen. Pelottaa kantata kun takanakki ihan öljyssä. Jos vähänkin koskee kytkimeen niin alkaa öljyä pulppuamaan kytkintapin kohdalta.
Räsäprilia
- Pyörä:
- Aprilia RS50 -03
- Liittynyt:
- 8.6.2011 2:16
Ei se hävitä nesteitä joten ei se voi niitä polttaakkaan. Teboilin 2t-bike öljyillä menty yli 2t ja hyvin on pelannut
. Tosiaan putki on normaalia kuumemman oloinen pienenkin ajon jälkeen ja äänenvaimentajan ja putken välinen tiiviste "kuplii" samalla kun tätä valkoista savua ilmenee. Laihalla ei käy nyt eikä käynyt ennen männänvaihtoa.
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Vireboy kirjoitti:Mitäs vittua nyt rieju. Vaihdoin eilen kytkintapin stefan ja tänään kun lähdin miittiin (~20km) niin heittää vitusti enemmän öljyä kun vanhalla stefalla. Tarkistin kyllä että stefa on samankokoinen. Pelottaa kantata kun takanakki ihan öljyssä. Jos vähänkin koskee kytkimeen niin alkaa öljyä pulppuamaan kytkintapin kohdalta.
Osaisko joku auttaa? Kuumottaa ajaa
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Toi kytkintapin naurettavan huono kulutuksenkestävyys on yksi lukuisista minarellin tyyppivioista, mitä olen pannut merkille. Millin-pari syvätkään skraadut kytkintapin tiivistepinnassa eivät ole harvinaisia Minarellissa. Kytkintapit kuluvatkin siis hurjaa tahtia. Olette varmaan huomanneet myös sen, miten helposti Minarellin kytkinkruunuihin kuluu kytkimen käyttöä haittaavat urat, kytkimen normaalista käytöstä. Ongelmien ydin on Minarellin valinnassa käyttää moottoriensa rakennusmateriaaleina
savea ja
muovailuvahaa, kalliimpien - mutta huomattavasti kestävämpien teräksien sijaan.
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Eli kytkintappi pitäis uusia? Se kyllä näyttää pirun väljältä kun vetää kytkimestä, liikkuu varmaan 5 milliä
hpniemi
- Liittynyt:
- 19.10.2013 19:24
Kumminpäin kampiakselin kytkinpuolen stefa pitää asentaa? Itse olen sitä mieltä, että huulet kampikammioon päin, mutta kovasti huoltomies väitti, että toisinpäin. Vuosimalli on 2006.
Kiitos.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Tästä täällä jaksetaan aina jauhaa. Asia on niin, että yksi laittaa sen huulen kampikammiota kohden, toinen kytkimeen päin, kumpikin pätee tässä ketjussa kuinka oikeassa hän on asiassa. Mutta tehtaalta tullessa nämä stefat on AINA se tiivistävä huuli kytkimeen päin, umpinainen puoli kampikammioon. Eli kuten tämä huoltomieskin on sinulle kertonut.
Räsäprilia
- Pyörä:
- Aprilia RS50 -03
- Liittynyt:
- 8.6.2011 2:16
R-äksä kirjoitti:Savutusongelmaa...
Tuohon edelliseen palaten, ei siis tosiaan hävitä nesteitä. Lämpimällä koneella alkaa siis puskemaan valkoista ja pistävää/pahanhajuista savua. Savua tulee vielä koneen sammutuksen jälkeenkin äänenvaimentajan ja putken välisestä liitoksesta ja putken päästä. Lisäksi tiiviste siinä välissä "kuplii".
Osaisiko kukaan sanoa mistä tuo johtuu? Itse veikkaan vain että karstat palavat mutta pitäisi saada varmistus, olisi nimittäin pidempi reissu kohta tulossa
..
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Kaverin mopo teki yhdessä vaiheessa samaa ja karstahan siellä paloi (ei tosin kuplinut), parhaimmillaan änkkään kurkatessa näkyi vahva punahehku
palava karsta haisee just kitkerälle ja pistävälle, siitä hajusta ei vaan voi erehtyä.
tuuninkiX
- Pyörä:
- Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
- Liittynyt:
- 6.10.2013 15:55
Morjenttes vaan!
Nyt ois pientä kysymystä liittyen kumisuojattuihin laakereihin. Eli onko itse laakerissa mitään muuta eroa tavalliseen laakeriin, kuin kumisuojus? Ja Jos tollaset laakerit iskee kampuran kaveriksi, niin kestävätkö myös 15k kierrokset? Ja onko asennettaessa huomioitava mitään erityistä? Kiitos jo etukäteen!
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jos tarkoitat pölysuojattuja laakereita, niin älä ihmeessä laita koneen sisälle. Kumisuojus estää laakerin voitelun, seurauksena todennäköisesti laakerivaurio ja entinen kampura.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Muttei niissä laakereissa ole eroja, paitsi toisessa on ne pölysuojat. Ja ne saa puukon kärjellä taittamalla pois, ei ole kovaa tai mitään kiinni.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Ettet nyt kuitenkin puhuisi tuollaisista perus 6303-2RS -mallisista laakereista, jossa ei siis ole tuota Minarellissa vaadittavaa C3-päittäisvälystä, eivätkä näin ollen ole sopivia Minarellin petilaakereiksi. Jos kuitenkin olet saanut jostain käsiisi 6303/C3-2RS malliset laakerit(mitä epäilen), niin voit käyttää niitä 6303 C3 tapaan, kunhan vain muistat irroittaa niistä tiivisteet kummaltakin puolelta puukonkärjen avustuksella, ennen kuin isket ne kiinni lohkoihin.
Äkspee7
- Pyörä:
- Peugeot XP7 -12
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.10.2012 17:53
Moi! Milloin männän vaihto pitäisi tehdä? Olen ajanut mopolla peugeot xp7 jo kohta 7000km ja on alkanut mietityttämään, että alkaisikohan se aika olla jo tehdä jonkinlaista koneremppaa. Eli am6 toimiva mopo.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Männällä menee helposti käytöstä ja osittain vireistä riippuen 10-15tkm, yhdellä kaverilla samalla männällä kohta 20tkm täynnä. Ei sitä turhaan kannata hätäillä, "miksi korjata jos se ei ole rikki" sanonta pätee tässäkin aika hyvin.
Koneremppa taasen alkaa olla ajankohtainen 20-30tkm kohdilla, jälleen käytöstä riippuen, olettaen että käytössä on vakiopytty.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista