Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Eli mitä kannattais uusia kun kytkintappi ollut varmaan 1cm tavallista enemmän nousseena ja nyt heittää öljyä stefan ja tapin välistä, vaikka vaihdoin stefan. Tappi heiluu kolossaan aika paljon kun vetää kytkimestä. Tappi siis kulunut (?), uusi stefakin jo varmaan, jousi vääntynyt ja se prikka on ottanu kans osumaa. Eli kannattaako uusia koko satsi eli tappi, jousi, stefa ja suojaprikka? Ja onko jotain jujua millä kytkintapin saa alas asti. Itsellä muistaakseni koko ajan (6tkm?) ollut sen 1cm tavallista korkeammalla, eikä oo painamalla menny alaspäin.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Se uppoaa kyllä tietyssä asennossa. Mikäli haluat olla varma korjauksesta, uusi kaikki. Ei kuitenkaan kauheasti varmaankaan maksa? Omassa pärinäpelissä toimii hyvin ilman prikkaa ja joustakin, eli ainoat osat mitä tuo periaatteessa vaatii toimiakseen on stefa ja tappi. Onko kytkimen tikku missä kunnossa, eikös se tipahda ulos kun ravistelee konetta kytkinpuoli alaspäin?
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Kyllä se tikku ihan hyvässä kunnossa näytti olevan kun kytkinrempan tossa muutama viikko sitten tein. En kyllä pahemmin kiinnittänyt huomiotakaan
Ehkä koitan ihan aluksi vaan saada sen tapin pohjaan. Jos saan sen sinne pohjaan niin joku patentti siihen pitämään sitä alhaalla ja sormet ristiin ettei vuoda
Mistäs nois kaikki osat sais sitte halvalla? Paikallisessa liikkeessä menee varmaan lähemmäs satasta... Mp-osat.fi:stä ainakin löytyis kaikki mut hinta on samaa luokkaa
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Purkuosista ainakin saa upouusia kytkintappeja erittäin kohtuullisella 24 euron hinnalla. En pysty linkata semmoista tähän, mutta nämä löytyy menemällä
http://www.purkuosat.net > Uudet osat > Yamaha DT 50 / MBK X-Limit > Kytkimen käyttövipu Minarelli AM6.
Nakkilan Pyörä Moposta saa sitten nuo loput tilpehöörit OEM-varaosina.
Klik
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Kiitos! Näillä näkymin riittää vain patentti pitämään tapin alhaalla, mutta nyt kun se on ihan alhaalla, niin kytkimessä ei tunnu olevan yhtään löysää vaikka säätöruuvi melkein tapissa
Kokeilen vielä käydä ajamassa, mutta olisko vinkkejä?
E: Ajaessa toimii ihan hyvin ja öljyt pysyy sisällä! Ihmetyttää toi kyllä et ei oo paljo yhtään löysää kytkinkahvassa, vaikka säätöruuvi melkeen pohjassa , kuumottaa et se katkee
Voisko just tehty kytkinremppa + jäykennetyt kytkinjouset vaikuttaa asiaan?
Rumahan toi on mutta toimii
xsm50
- Liittynyt:
- 11.8.2013 21:49
Mulla oli mopon moottori rempas yhdellä huoltajalla. Se on laakeroinut sen kytkintapin joten se tappi ei nouse ylös.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
^Jaa että tehnyt mitä.
Hei, reikänauhahan on muuten kaunista, varsinkin se bilmeran sähkösinkitty metrirulla, jolla on yliluonnollisia kykyjä pitää osia kiinni toisissaan pelkän pultin ja mutterin voimin.
Xanis
- Liittynyt:
- 14.1.2014 20:31
Mitä veikkaatte huippuja [Peugeot XPS] jos olisi Airsal 70cc alu, 19-21mm lortto, turbokit, 13-52 välit?
Ja johtuuko röpötys ja kun kierokset ei nouse kunnolla aina jos ei rämpytä kytkintä siitä jos olis liian pien suutin?
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Röpötys johtuu nimenomaan liian isosta suuttimesta. Tämä kysymyshän ei taida tänne kuulua, vaan viritystopicciin.
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
moikka! nyt tarvisin todella apua! eli dtssä ollut vikana jo jonkin aikaa ettei lataa kunnolla, valot himmenee vähän ajon jälkeen. noh ajattelin että se vika on staattorissa ja vaihdoin sen. ennen akun jännite käynnissä oli 12,7 ja nyt 11,7. ei väliä painaako kaasua tai mitään, lataus virtaa ei tule. mistä johdosta staattorilta tulee lataus virta? ja mihin ihmeeseen se matkalla häviää
mittasin kaikki staattorilta tulevat johdot läpi ja mistään ei käynnissä tullut virtaa. keltainen johto on ainoa joka ei mene boxille joten oletettavasti se on laturin johto? nyt tarvis tosiaan nopean vastauksen
! setä sininen ei tykkää jos ajelee ilman valoja
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
eikö kellään ole mitään ideoita/tietoa mikä ois vikana
peugeot6
- Liittynyt:
- 17.1.2013 17:09
Moi!
Toissapäivänä vaihoin peugeot xp7 öljyt ja huomasin että öljypropun paikka on lohkosta paskana (siis kierteet). Eli miten saisin korjattua sen, onko teillä ideoita tai ootteko ite tehny niin?
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
ite kävin ostamassa tuuma koon kierretapin (en nyt muista kokoa mutta lähestulkoon sama kuin se 8 millinen mikä siihen menee) ja sai suoraan samaan reikään tehdä uudet kierteet! piru pitää varmistaa sulle se koko mut niin mie olen korjannut normaali 8 kierteitä jos on korkannut! nyt kaikki apua mun ylempään kyssäriin!
chilix
- Liittynyt:
- 3.6.2014 20:03
Mikä on riejussa vikana kun vaihettiin kampuran laakerit ni laitoin koneen kokoon ja paikoilleen nytkäynnistys poljin ei palauta,kääntyy liikaa eteenpäin ja kiksi jää päälle nakuttamaan kun laittaa työntämällä käymään ja jousen olen kattonut et ei oo poikki ainkaa
chilix
- Liittynyt:
- 3.6.2014 20:03
Mikä on riejussa vikana kun vaihettiin kampuran laakerit ni laitoin koneen kokoon ja paikoilleen nytkäynnistys poljin ei palauta,kääntyy liikaa eteenpäin ja kiksi jää päälle nakuttamaan kun laittaa työntämällä käymään ja jousen olen kattonut et ei oo poikki ainkaa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista