MasaKo
- Pyörä:
- Yamaha YZ 125 -00
- Paikkakunta:
- Nivala
- Liittynyt:
- 28.5.2013 14:33
Minkähän kokosta suutinta kannattais laittaa kun vireinä on 75cc metrakit, yasuni r4 ja 19mm dellorto? Kone on siis Morini 2T6M.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Mitä se tekee sillä suuttimella mikä siellä kaasarissa on vakiona?
MasaKo
- Pyörä:
- Yamaha YZ 125 -00
- Paikkakunta:
- Nivala
- Liittynyt:
- 28.5.2013 14:33
Siis nuo ei ole vielä paikoillaan, mutta millä lähtis kokeilemaan, kun laittaa paikoilleen?
NäsäriRacing
- Pyörä:
- Husqvarna SM 2010 KTM exc 125cc 2007 (EX)
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 10.1.2014 19:48
Terve, päätin tännä tulla kysymään jos sais apuja tähä pieneen onkkelmaan
Mulla on derbi senda sm 2009 ja siinä on se phva 14mm kaasari... nooh mulla on 86 suutin sisässä ja toimii sillee "iha hyvin" mutta kierrokset laskee aika hitaasti paikalleen kaasutellessa. Mutta ryyppy päällä kiekat laskee tosi kivasti ja nopeesti. Että onko toi 86 suutin vieläkii muka liia pien vai mikäs helkkari tuossa on
ainiin kuritonputki löytyy vireinä ja rajottamaton cdi.
ranenare
- Liittynyt:
- 4.5.2014 11:22
Jos tapahtuu pelkästään paikallaan kaasutellessa niin ootko kokeillu seosruuvia kääntää kiinnipäin? Kannattaa sitä kokeilla jos et ole vielä.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
MasaKo kirjoitti:Siis nuo ei ole vielä paikoillaan, mutta millä lähtis kokeilemaan, kun laittaa paikoilleen?
Yleensä mahdollisuuksien mukaan isoimmasta lähdetään pienempään päin. Eli laita sinne isoin suutin mitä sulta löytyy (ellei se ole mikään törkeen kokonen) ja koita. Jollei sulla ole muita suuttimia kun se kaasarin mukana tullut, koita sillä.
sanettaja
- Liittynyt:
- 15.8.2014 19:17
Eli kysysisin että minkä kokoinen suutin on hyvä. Gilera SMT ja tilaamassa tecnigas E-NOX acero putkea ja siitä kurit pois. Mietin että joku 85 varmaan hyvä??
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
Setteinä Pipercross, Gianelli, ja rajoittamaton CDI. Mopo siis booaa, kun vääntää täydelle kaasulle, n. 3/5 kaasulla jaksaa vielä vetää. Neulan sokka ihan alimmassa lovessa voi kaasun voi kääntää melkein tappiin, mutta silloin mopo nykii ja booaa aina satunnaisesti, vain pitkän huudatuksen jälkeen lähtee vetämään kunnolla. Tällä hetkellä sokka puolessa välissä tekee juurikin yllämainittua. Suutin on 95, joten mietin vain, että kuinka ison suuttimen tuohon oikein joutuu tunkemaan, että se toimisi kunnolla?
Viimeksi muokannut derbinisti päivämäärä 19.8.2014 21:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Varmaankin pitkälti yli 100. E-Nox, vakioputsari ja 17.5mm kaasari vaati jo 94 talvella.
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
mulla on tolla enoxilla 88 suutin 17.5 dellorto ja vakioputsari ja vaihdan putsarin pipercrossiin niin mikä suutin olisi hyvä?
Katso galleriani!
nahmed
- Liittynyt:
- 27.11.2013 13:51
Minkä kokone suutin pitäs olla tässä setissä: 60cc, luhao, 12mm mikuni ja vakio putsari
sprödölis
- Pyörä:
- 70cc Aerox
- Paikkakunta:
- Masku
- Liittynyt:
- 22.9.2013 11:42
Mikä suutin vois olla sopiva? Eli 70cc midrace tekniikka, kaasarina 21mm dellorto ja suutin tällä hetkellä 101 ja toimii pelkästää ryypyllä.
Ilman ryyppyä lähtee kylmänä hyvin mutta heti kun lämpenee niin hyytyy ja kulkee ehkä 50km/h, ja sitten kun pistää ryypyn päälle niin toimii hyvin.
Käy ainakin liian rikkaalla(tulppa musta), pitäiskö suutinta vaihtaa isommaks vai onko kaasarin säädöistä kiinni?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
äy ainakin liian rikkaalla(tulppa musta), pitäiskö suutinta vaihtaa isommaks vai onko kaasarin säädöistä kiinni?
Ei se ainakaan liian rikkaalla käy jos ei toimi ilman ryyppyä mutta ryyppy päällä toimii!!
Tulppaa ei kannata kauheesti yrittää lukea. Sitä ei siis lueta niin että "irrotanpas tulpan ja katton minkä värinen se on". Siinä näkyy aina se seos mikä on viimeksi ollut, eli jos moposi on käynyt tyhjäkäyntiä ennen sammutusta, siinä näkyy tyhjäkäyntiseos minkä lukemisesta ei meille ole mitään hyötyä. Eikä tota tulppaa muutenkaan kannata paljoa mun mielestäni tuijotella. En ainakaan itse ole koskaan saanut siitä mitään sen suurempaa irti mopossa.
Laita isompaa suutinta sinne, joku 105, 108, 110, 113 ja 115 koot kannattaa varmaan hankkia, ja jos oikeen tahtoo testailla, niin 120 astikkin voi ostaa. Suutinsarjat on todella käteviä. Se >100 suutinsarja vois olla hyvä jos sellasen jostain löydät.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Mitäs tolle powerjetillä kannattais tehdä.. ?
Kanta lahoaa, kun yrittää vääntää auki ruuvimeisselillä.
Ensin laitoin WD40:stä ja annoin sen vaikuttaa muutaman minuutin ja sitten vääntää auki = kanta hajos.
Onks muuta vaihtoehtoa, kuin porata pois ja teettää helicoil kierre.. ?
Toki voin käydä kysymässä paikallisesta mp-liikkeestä joku päivä, mutta kysyn nyt ensin teiltä, jos jollain on sattumoisin ollut vastaavaa ongelmaa.. kantaa ei siis ole kovinkaan paljoa näkyvissä + ahdas paikka = vaikeaa saada otetta lukkopihdeillä/papukaijapihdeillä.
Kaasutin on siis Mikuni TMX 27. Powerjettejä ei näköjään saa mistää Suomesta.. eli pitänee tilata scooter-centeriltä, josta samalla tilaan pääsuutinsarjan ja tk suutinsarjan.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Onko missä paikassa Mikunissa tuo powerjet? Jos letku lähtee kohokammion alaosasta ja suutinhärpäke erikseen ennen luistia, tukkiminen voisi onnistua ja säädöt sitten vain pääsuuttimella?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista