pirtelö
- Pyörä:
- Derbi DRD limitedi ja matrixi
- Paikkakunta:
- kokkola
- Liittynyt:
- 18.4.2010 14:35
Vaikuttais siltä että ei sais alipainetta? mistä se saa sen? männältä? mikä voi olls vikana?
prum prum
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Siis täh? Siis se ei ime bensaa kaasarista? I dont think so.. Kato läpät, ja kaasari + bensaletku, bensan suodatin ja bensa hana. Sekä eittei jää alipainetta tankkiin, jos oot jotain säätänyt.. Jos vähänkään tajuaisit 2t toiminnasta, ja vähän vaivautuisit kattomaan, niin normaali ihminen korjaisi (tai ainakin paikantaisi) vian jos kaasarille ei mene bensaa. Ja toi 2t moottorin toiminta ei oo missään avain asemassa tän "vian" kanssa, vaan oma-aloitteisuus.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
pirtelö
- Pyörä:
- Derbi DRD limitedi ja matrixi
- Paikkakunta:
- kokkola
- Liittynyt:
- 18.4.2010 14:35
Nyt löyty vika ja starttaa tosin oli paljo muutaki vikaa ku tuo että bensaa ei mennyt kaasariin se selvis vaan sillä että ruiskulla pistettiin bensaa kaasariin.
prum prum
Torkki
- Pyörä:
- Gilera SMT -11
- Paikkakunta:
- Jns
- Liittynyt:
- 16.6.2011 17:41
Olis tuossa Gilerassa semmonen probleema, että ajon aikana ja sen jälkeen vuotaa bensaa kaasarin ylivuotoletkusta, eli kaasari tulvii, vai? Välillä bensan tulo ei lakkaa ajon jälkeen, vaan sitä valuu koska alipainehana ei pidä polttoainetta tankissa. Tätä ei kuitenkaan tapahtu joka kerta.
Ongelma tuli joskus kun vaihdoin suuttimen, vaikka tein sen aivan kuten ennenkin ja aiemminkin toimi samalla suuttimella mikä nyt on sisässä. Olen putsannut kaasarin läpikotaisin ja tsekkasin neulaventtiilin toiminnan, koska luulin se olevan syy vikaan. Neulaventtiili ei päästänyt ilmaa lävitse kun koho oli ylhäällä, joten sen pitäisi toimia. Mika voisi olla vikana?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
Mankin keula rämisee ja kolisee aika paljon kun ajaa jotain yli 50kmh mutta loppuu jos vetää tangosta taakkeppäin. Mistähän mahtas johtua tuo tuommonen ?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
"Pikku" klappi siinä keulassa on ihan ominaisuus, mutta väljät ohjauslaakerit tmv voisi aikeuttaa tommosta, jossain siellä väljää luulisi olevan..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
Joo mutta se "ominais"klappi on erilaista kun toi. Ohjauslaakeria kyllä itekkin epäilen kun kolina hävis ppikkasen kun kiristi t palan alla olevaa mutteria. Enempää en viittiny kiristää kun ei meinannu keula enää kääntyä ja ohjattavuus on nyt jo aika jäykkä.
L_rppa
- Pyörä:
- 2x NSR 125
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 23.12.2007 22:52
Joo eli itellä tuo Derbi, vanhalla rabasalla, 70cc airsal, 17.5 PHBN (ei PHVA) ja Metrakitti. Kaasarin säädöt ps 104, tk 60 ja neula tokarikkaalla. Putsari on vakio.
Ongelmahan on se että kun ihan ekaa kertaa potkasin käyntiin niin kierrokset nappas heti kattoon, mistäköhän tuo nyt voisi johtua kun kaasari on uusi, imukaula on uusi ja tyhjäkäynti ruuvi ei ole tapissa. Mistä se nyt voi imee ilmaa? Kaasuvaijerin käyn vielä kattomassa ettei väärin asennettu. Helvetinmoinen kiire vaan tuli, kun virtalukko ilmeisesti paskana (?) kun ei avaimen kääntelyyn loppunut huutaminen
Ja tosiaan ihan uus pyttykin ettei nyt heti leikkais kiinni.
E: Joo, vaijeri oli liian kireällä
Viimeksi muokannut L_rppa päivämäärä 21.8.2012 22:44, muokattu yhteensä 1 kerran
minivvv
- Liittynyt:
- 13.8.2009 20:31
Tyhjäkäynti ruuvi liian "pienellä" eli yrittää ottaa siitä välistä ilmoja, taikka imukaula/imukaulankumi vuotaa jostakin kohti. Kai katsoit että vaijeri toimii kunnolla?
jepe-
- Liittynyt:
- 21.3.2012 17:53
Nyt kaipailisin neuvoa pikkuveljen Derbi sendan korjaukseen. vuosimallia 2005.
Vikana sellainen kun yrittää liikkeelle lähteä niin hyytyy ja sammuu, ryyppy päällä toimii. Ja ilman ryyppyä ottaa kierroksia ihan hyvin paikallaan ollessa.
Kaasutin on PHVA 14, sylinterikin vakio.
jiberishy
- Liittynyt:
- 16.4.2010 16:46
Mitähän tekisin tolle CPI sm:än takaiskarille, kun se ''palauttaa''
todella hitaasti takaisin. Jos ajaa 2 päällä tai vaikka pomppii penkillä niin iskari menee ihan pohjaan ja hiljalleen perä nousee taas ylös? Auttakaahan te enemmän tietävät
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Älä kiroa, sulla vielä ISkari toimii joka on harvinaista.
Kiristä vaan sitä jousta siitä jousen alapuolella olevasta isosta alumiinisesta mutterista
jiberishy
- Liittynyt:
- 16.4.2010 16:46
Onko yleinenkin vika noissa ?
Eli pelkkä kiristys pitäisi riittää?
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Se iskarin toimimattomuus on hyvin yleinen vika. Kiristämisen pitäis riittää jos tosiaan palautus on hidas ja laiskan olonen
pirtelö
- Pyörä:
- Derbi DRD limitedi ja matrixi
- Paikkakunta:
- kokkola
- Liittynyt:
- 18.4.2010 14:35
jepe- kirjoitti:Nyt kaipailisin neuvoa pikkuveljen Derbi sendan korjaukseen. vuosimallia 2005.
Vikana sellainen kun yrittää liikkeelle lähteä niin hyytyy ja sammuu, ryyppy päällä toimii. Ja ilman ryyppyä ottaa kierroksia ihan hyvin paikallaan ollessa.
Kaasutin on PHVA 14, sylinterikin vakio.
Oli sama vika ihtella ja sillon oli neula irronnu
prum prum
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista