jokuaa
- Pyörä:
- Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
- Paikkakunta:
- TKI
- Liittynyt:
- 8.9.2010 17:20
Elikkä ostin tommosen Tunturi Hopperin gianellin putkella varustettuna, jolla ei ole ajettu 2-3 kk, koska siitä hajosi staattori eikä entistä omistajaa kiinnostanut enää laittaa tuohon rahaa. Ostin siihen staattorin ja sain sen käyntiin ja kokeilin ajaa niin kulkee n.20km/h? Millä vaihteella tahansa yrittää niin ei kulje sen kovempaa vaan ei huuda vain niin paljon. Tunsin entisen omistajan niin se toimi kyllä hyvin ennenkun meni tuo staattori. Itse epäilisin ehkä että kytkin jotenkin ei irrota kokonaan, mutta ei se huudakkaan millään vaihteella paljon?? Kytkinlevyt yhdessä tai jotain? Tai missä muussa voisi olla vika, ku ei se pätkikkään ihan normaali mutta ei vaan kulje, mitä isompaa heittää niin laskee vaan kierrokset..?
San-ttu
- Pyörä:
- Yamaha Aerox High-End
- Paikkakunta:
- Oulu/Haukipudas
- Liittynyt:
- 5.6.2008 11:53
Kaverilla tuli tämmöinen ongelma -08 vuoden aprilia sx 50cc - mopossa. Yhtäkkiä mittari lakkasi kokonaan toimimasta, vilkut ei toiminu ja takavalo ei toiminu. Sulakkeen katsoin ja johdotkin suurinpiirtein kattoin. Onko kellään ollu samaa ongelmaa?
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Akku tyhjä&maajohto irti/löysä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
topsu1
- Pyörä:
- Derbi
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 14.5.2012 14:36
Morjens!
Elikkäs mulla on Derbi DRD Limited Edition vm08.
Ongelmana on että vaihde päällä, vaikka liikennevaloissa sammuu, ja jos on vapaalla ei sammu jos ei kaasuta. Mitään en oo vielä viittinyt tehdä ettei mee kokonaan paskaks
Veikkaisin että kytkimessä on vika, koska ennenkin siinä ollut. Meinaan nyt tilata uuden kytkimen ja viedä merkkihuoltoon. Kertokaa mikä vikana, kiitos.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Malkin71 kirjoitti:Morjens!
Elikkäs mulla on Derbi DRD Limited Edition vm08.
Ongelmana on että vaihde päällä, vaikka liikennevaloissa sammuu, ja jos on vapaalla ei sammu jos ei kaasuta. Mitään en oo vielä viittinyt tehdä ettei mee kokonaan paskaks
Veikkaisin että kytkimessä on vika, koska ennenkin siinä ollut. Meinaan nyt tilata uuden kytkimen ja viedä merkkihuoltoon. Kertokaa mikä vikana, kiitos.
Epäselvää?
no enivei, hyvin tod.näk ongelma on siis kytkimen irrottamattomuus, joka voi hoitua yksinkertasesti vaan kytkinvaijeria kiristämällä
jokuaa
- Pyörä:
- Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
- Paikkakunta:
- TKI
- Liittynyt:
- 8.9.2010 17:20
Elikkä ostin tommosen Tunturi Hopperin gianellin putkella varustettuna, jolla ei ole ajettu 2-3 kk, koska siitä hajosi staattori eikä entistä omistajaa kiinnostanut enää laittaa tuohon rahaa. Ostin siihen staattorin ja sain sen käyntiin ja kokeilin ajaa niin kulkee n.20km/h? Millä vaihteella tahansa yrittää niin ei kulje sen kovempaa vaan ei huuda vain niin paljon. Tunsin entisen omistajan niin se toimi kyllä hyvin ennenkun meni tuo staattori. Itse epäilisin ehkä että kytkin jotenkin ei irrota kokonaan, mutta ei se huudakkaan millään vaihteella paljon?? Kytkinlevyt yhdessä tai jotain? Tai missä muussa voisi olla vika, ku ei se pätkikkään ihan normaali mutta ei vaan kulje, mitä isompaa heittää niin laskee vaan kierrokset..?
tuxu97
- Liittynyt:
- 21.5.2012 20:50
Torkki
- Pyörä:
- Gilera SMT -11
- Paikkakunta:
- Jns
- Liittynyt:
- 16.6.2011 17:41
Jo on kumma tuo mopon kanssa, kaasari vaan tulvii enkä keksi missä vika.
Olen siis putsannut kaasarin läpikotaisin, vaihtanut neulaventtiilin, kohon ja sen akselin, mutta aina vaan ajon aikana tippuu bensaa kaasarin ylivuotoletkusta. Neulaventtiili siis toimii kunnolla, ei päästä bensaa läpi kohon ollessa ylhäällä. Mikä siis voisi olla vikana? Bensapintaahan tuossa PHVAssa ei tietääkseni voi säätää, koska koho on kokonaan muovinen. (?) Säädöt on täysin samat kuin aiemminkin, siis silloin kun toimi vielä hyvin.
Pitäisi tosiaan saada tuo pyörä kuntoon, tähän pisteeseen tyssää omat tiedot ja taidot, joten kaipaisin jonkun viisaamman neuvoja.
pirtelö
- Pyörä:
- Derbi DRD limitedi ja matrixi
- Paikkakunta:
- kokkola
- Liittynyt:
- 18.4.2010 14:35
bensapumppu hajonnu?
prum prum
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Bensapumppua ei näissäkään ole.. Ja bensapintaa säädetään neulan vartta taittamalla, siinä vika tuskin on. Kohossa ja/tai neulassa. Vaikka bensahanakin oisi hajonnut, niin ei se silti valuta bensaa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
jokuaa kirjoitti:Elikkä ostin tommosen Tunturi Hopperin gianellin putkella varustettuna, jolla ei ole ajettu 2-3 kk, koska siitä hajosi staattori eikä entistä omistajaa kiinnostanut enää laittaa tuohon rahaa. Ostin siihen staattorin ja sain sen käyntiin ja kokeilin ajaa niin kulkee n.20km/h? Millä vaihteella tahansa yrittää niin ei kulje sen kovempaa vaan ei huuda vain niin paljon. Tunsin entisen omistajan niin se toimi kyllä hyvin ennenkun meni tuo staattori. Itse epäilisin ehkä että kytkin jotenkin ei irrota kokonaan, mutta ei se huudakkaan millään vaihteella paljon?? Kytkinlevyt yhdessä tai jotain? Tai missä muussa voisi olla vika, ku ei se pätkikkään ihan normaali mutta ei vaan kulje, mitä isompaa heittää niin laskee vaan kierrokset..?
Sytytys pielessä? Ilmanputsari tukossa?
Tanttu1
- Liittynyt:
- 25.4.2012 22:09
Ongelmaa pukkaa CH Racing WXE 06:sessa. Mopossa vireinä kuriton vakioputki, ja välitykset 12/70.
Ongelmana on nopeuden väliaikainen "seisahtuminen" eli kun vaihtaa vaihtee vaikka vitoselle, niin vauhti kasvaa vähän sitten vauhdin kasvu lakkaa kuin seinään, ja tämän jälkeen kestää noin 5sec niin CH pistää taas pökköä pesään, jolloin vauhti rupeaa taas nousemaan kovaa kyytiä.
Kyseisen ongelma huomasin eilen, eikä tämän päivän aikana ole muutosta itsestää tapahtunut. Putsasin tulpan joka kieltämättä oli hiukan "ruskehtunut" mutta se ei auttanut asiaan. CH siis kiihtyy erittäin hyvin ja keuliminen onnistuu, mutta isoimmilla vaihteilla ja kovempaa ajesssa huomaa tuon kiihtyvyyden äkillisen seisahtumisen.
Ennen 6-vaihteella vauhti kasvoi nätisti yli 80km/h, mutta nyt vauhdin kasvu pysähtyy n.70 ja taas n.5sec päästä lähtee kiihtymään. En keksi mistä vika voisi johtua.
Ehdotuksia otetaan vastaan enempi tietäviltä.
Meikko
- Pyörä:
- Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
- Paikkakunta:
- Parkano
- Liittynyt:
- 26.10.2011 1:43
Mitähän vois olla derbin kytkimes vikana ku olin tulos risteykseen niin painoin kytkimen pohjaan ja laitoin ykkösen silmään. No sitte yhtäkkiä kytkin ottiki kiinni ja ketjut (onneks) katkes. Lykin kotio ja kokeilin lukita eturattaan, painoin kytkimen pohjaan ja starttasin mut ei irrotta vieläkään. Joten, kuinka iso remppa luvas?
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
topsu1
- Pyörä:
- Derbi
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 14.5.2012 14:36
Nyt kaipais apua! Kytkin ei irrota, kertokaa vinkkejä :d, auttakaa miestä hädässä
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kokeilitko sitä vaijerin säätöä, kuten ylempänä neuvottiin? Jos se ei tunnu auttavan, tarkista että vaijeri liikkuu vapaasti koko matkalta. Seuraavaksi voi kokeilla vaikkapa vaihteistoöljyjen vaihtoa ja itse kytkimen mekanismin tutkimista.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista