jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Aina välillä näkyy joku rempattu n. 250-300€ hintaan, kyllä niitä löytyy kun malttaa ettiä. Toinen vaihtoehto on ostaa uus kopiominarelli.
Detukki
- Pyörä:
- Ex 09 Yamaha DT, Skyteam Monkey 2014
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 21.6.2014 23:09
Joo eli ekaa kertaa avasin mopon tai ylipäätään minkään vekottimen lohkot ja semmoinen kysymys olisi että kuuluuhan kytkinpuolen stefan sisälle semmoinen metallinen "rinkula" joka on lohkoa vasten?en tarkoita siis stefan "kiristysjuosta...? Ja eikö siis runkolaakeria pysty hakkemaan sisäpuolelta ulospäin pois? Kiinnostaisi myös tietää mitkä runkolaakerit on vakion am6:sessa... vai onko ne ns. "nimettömät"
Detukki
- Pyörä:
- Ex 09 Yamaha DT, Skyteam Monkey 2014
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 21.6.2014 23:09
Detukki kirjoitti:Joo eli ekaa kertaa avasin mopon tai ylipäätään minkään vekottimen lohkot ja semmoinen kysymys olisi että kuuluuhan kytkinpuolen stefan sisälle semmoinen metallinen "rinkula" joka on lohkoa vasten?en tarkoita siis stefan "kiristysjuosta...? Ja eikö siis runkolaakeria pysty hakkemaan sisäpuolelta ulospäin pois? Kiinnostaisi myös tietää mitkä runkolaakerit on vakion am6:sessa... vai onko ne ns. "nimettömät"
Edit: tarkoitan siis sitä että kun stefan ottaa ensin pois nii sitten pystyy hakkaamaan laakerin ulkoapäin sisälle.. vaikeasti selitin..
thaitus
- Liittynyt:
- 25.6.2012 1:39
siihen stefaan kuuluu lisäks alle sellanen tiiviste tai oikeestaan sen stefan taakse
Sarkkku
- Pyörä:
- Yamaha DT -06
- Paikkakunta:
- Reisjärvi
- Liittynyt:
- 7.7.2014 0:24
Tietäisikö kukaan mikä on moottorissa vikana kun korkeilla kierroksilla alkaa kolisemaan koneessa kyseessä siis MH RYZ
?
Viimeksi muokannut Sarkkku päivämäärä 17.8.2014 13:35, muokattu yhteensä 1 kerran
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Tarkista ettei esimerkiksi käynnistyspoljin tms "irtonainen osa" rämise. Onhan kaikki koneen kiinnityspultit kunnolla kiinni? Ja paljon ajettu kone, onko remontoitu millon? Kyllä jos joku laakeri on kunnolla finaalissa niin saattaa pitää melkoista ääntä.
Ei kukaan sattuis tietämään tosta mitään?
aamojj_ kirjoitti:Tietäiskö joku minarellin alakertaan enemmän perehtynyt että mistä vois johtua kun kytkin luistaa startin jälkeen kuumana?
Eli kun sammutan täysin kuuman koneen esim. tankkauksen ajaksi, kone on sammuksissa pari minuuttia ja lähden taas ajamaan, kytkin luistaa niin maan p*****eesti. Just tulin iltalenkiltä ja heitin huoltoaseman pihasta kiihdyttäessä suoraan 4 →6 ja kun lasken kytkimen, kierrokset löytyy melkeen tapista
Luistaa toki joka vaihteella mutta tossa ilmeni selvemmin kun kierrosten olis pitäny mennä alemmas paljon.
Oireet ilmenee aina kun kuuman koneen sammuttaa vähäks aikaa, ja häviää puolen kilsan ajon jälkeen. Kylmästartin jälkeen ei luista, päinvastoin: ei meinaa irrottaa kunnolla mutta ei mitään kovin vakavaa.
Lootaöljyt vaihdettu juuri, ei vaikutusta. Öljynä bilteman 10w40 täyssynteettinen. Samaa öljyä käytetty since 3tkm ja hyvin pelannut, tämä kyseinen kytkimenluistaminen ilmaantui ehkä 9-10k kohdalla, nyt 12k mittarissa.
Kytkintä ei suuremmin ole raiskattu/luistatettu, mitä nyt pientä pommia takapyörän pidon menettämiseksi
Keulaakaan ei suuremmin ole nosteltu.
Eli siis onko jotain ilmiötä mikä vois selittää kyseisen toiminnan? Lähinnä esim. laatikon/kytkimen/öljyn ominaisuudet? Voisko korjaantua jollain? Ei oo mitenkään vakava vika kun ei kauaa luista ja pääsee liikkeelle kyllä mutta kuhan tässä ihmettelen..
Detukki
- Pyörä:
- Ex 09 Yamaha DT, Skyteam Monkey 2014
- Paikkakunta:
- Savonlinna
- Liittynyt:
- 21.6.2014 23:09
Terve onko am6 vanhanmallin ja uudenmallin vetoakseleissa eroa? Sillä kun avasin lohkot niin vetoakselin kummassakaan päässä ei ollut prikkoja vaan lohkon puolella akselissa lukitusprikan alla pelkkä semmoinen aluslevy ja kun katoin easypartsilta koneen räjäytyskuvia niin siellä oli kaksi hieman erilaista vetakselin räjäytyskuvaa jossa toisessa oli prikat kumassakin päässä ja toisessa ei vissiinkään ollut prikkoja... Ihmetyttää vaan kun minulla on 09 kone eli uudenmallin niin jos niissä on eroa niin onko tähä sitten vaihdettu se vetoakseli...
tuuninkiX
- Pyörä:
- Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
- Liittynyt:
- 6.10.2013 15:55
Mikä tarkoitus on sillä valkoisella muovirattaalla, joka sijaitsee kytkinpuolen lohkossa, kytkimen vasemmalla puolen. Moponi lohkoissa ei sitä osaa siis ole koskaan edes ollut, niin kiinnostaisi tietää sen rattaan tarkoitus ja, että uskaltaako sen laittaa ilman ratasta ajokuntoon.
Räsäprilia
- Pyörä:
- Aprilia RS50 -03
- Liittynyt:
- 8.6.2011 2:16
Kierroslukumittarin ratashan se. Jos ei ole kierroslukumittariakaan niin jätä pois vaan.
chilix
- Liittynyt:
- 3.6.2014 20:03
mikä riejussa on kun ei lähde käymään ku tuntuu et kaasari uittas mut koho ei oo jumis eikä näy muutakaa haittaa AUTTAKAA !
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
Oon tässä tekemässä kone remppaa riejuun. Odottelen laakerien tuloa, muuten on lohkot aukaistu ja valmisteltu valmiiksi.
Eli kyselisin tämmöstä et miten ootte irrottanu vaihteiston neulalaakerin? Lämmittämällä lohkoa? Millä ootte putsannu lohkot sisäpuolelta jos on ollut jotain paskaa? Ja eikö petilaakereiden stefat vaihdeta sit ku on laitettu laakerit lohkoon, ni sieltä ulkopuolelta? Ja riittääkö pelkästään tiiviste lohkojen väliin, vai kannattaako käyttää myös tiivisteliimaa?
Ja miten sais kampurasta magneeton kiilan irti helpoiten, ku ei jaksais enää tilata niin pientä osaa
?
Kiitos jo etukäteen vastauksista
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Kampurasta kiila lähtee, kun pienellä ruuvarilla tjms napauttaa kiilan juuren, ikäänkuin kampeaa kiilaa pois lovestaan.
Stefat jälkikäteen kiinni, sitten kun lohkot on kasassa. Kasausvaiheessa tiivisteliimaa lohkojen väliin, ei siihen edes myydä valmiita tiivisteitä.
Neulalaakeri lähtee liukuvasaralla ja lämmittämisellä. saattaa olla että tiukassa tapauksessa laakeri joudutaan murtamaan laakeripesän sisälle, että sen saa tulemaan pihalle. Itse käytin koneistamolla just noiden neulalaakereiden takia lohkoja.
Puhdistukseen strasseli+bräkleen+kompura on aika pätevä.
Toivottavasti osasin auttaa!
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
Kiitos edellisestä vastauksesta.
Nyt taas apua!
Otin siitä magneeton puolelta petilaakerin stefan pois mutta hakkasin sen sitten paskaksi
. Mutta en löydä sitä samaa osaa edes räjäytyskuvista.
Käykö siihen joku muu stefa? On kyllä stefa sarja olemassa.
Tossa vielä kuva siitä: Se on siinä mistä kampiakseli tulee siinä keskellä.
http://image.nettix.fi/extra/partimg/1529201_1529300/minarelli-am6-1529229_b_fd7a6da99441d555.jpgJa jos joku kiltti vois vielä linkata sen, mistä semmosen sais
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Ota vanha stefa talteen, ja hae uusi kaupasta. Netistä löydät lähimmän Etran tai Vuorenmaan, jotka kummatkin myyvät laakereita ja tiivisteitä. Myös joku paikallinen mopojen varaosia myyvä kauppa osannee auttaa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
Kiitos arsori vastauksesta. Stefasarja sisälsi sen stefan mutta oli aivan erinäköinen mutta samankokoinen
.
Mihin momenttiin olette kiristäneet koneen sisällä olevat mutterit tai magneeton mutterin yms? Oliskos joku noin arvio mihin kiristetään vai onko niin tarkkaa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista