jokuaa
- Pyörä:
- Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
- Paikkakunta:
- TKI
- Liittynyt:
- 8.9.2010 17:20
Tuli sitten hommattua tuollaiset Italkitin kisasähköt roxiin, niin tietääkö joku miten siinä säädetään ajotus? Tai onko sillä mitään väliä mistä lähtee kääntelemään tota sytytysjuttua, kun heitin sen vaan jotenkin kiinni sitten poljin kolme kertaa niin lähti käymään n.5 sek ja sitten sammui ja ei enää lähde käymään ampuu vaan putkeen välillä. Ja tosta sytytyspuolasta/cdi:stä tulee joku johto niin onko se tappokatkaisijan vai minkä? Pitääkö puola olla rungossa kun jos laitan sen pultilla runkoon niin ei anna kipinää, mutta jos pitää sitä kädellä rungossa niin antaa kipinää!? Ja vielä sellanen että pitääkö mennä joku erillinen maadoitus puolalta johonki, kun tuossa tulee tollanen helvetin paksu kupari johto mukaan?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Meneppäs skootteripuolelle
sytytystä koskevaan ketjuun kysymään niin alan spesialistit vastaavat.
CRWR
- Pyörä:
- Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
- Paikkakunta:
- Outokumpuu
- Liittynyt:
- 15.7.2012 17:28
Mistäköhän johtuu ku kierrätän konetta, (oli lämmin tai kylmä) ja lasken kierrokset niin koneesta kuuluu sirinää. Magneeton kopan avasin ja putsasin mutta sirinä kuuluu silti. Mäntä ja tiivisteet ja kaikki hilppeet yläpäähän uusittu 500km sitte ja sisäänajo ajettu huolellisesti. Ja kaikki muu toimii täydellisesti. Toi sirinä vaa häirihtee mua
, ja sirinä kuuluu magneeton puolelta.
Tarpeeks lujaa on liian vähän
SnooBit
- Pyörä:
- TZR, cbr 600f pc23,Skyteam 170cc manki
- Liittynyt:
- 27.3.2009 12:05
uusitko yläpään neulalaakerin? Ja se voi olla yhtäkyvin joku kiertokangen laakereista. Koekeile mikä laakereista klappaa tai rahisee. Neulalaakereissa sivuttais liike ei haittaa, mutta jos ylös/alas klappia on niin sit vaihtoon.
Jarrut on vauhdin surma.
Joten mihin niitä jarruja tarvitaan
Vauhti ei tapa, vaan liian nopea negatiivinen kiihdytys.
Samu_96
- Pyörä:
- XPS '06 Enduro
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 31.7.2011 16:56
XPS ei oikein taho toimia kunnolla, oon ajellu kouluu ja takas ja jossai puolmatkassa 4km kohalla hyytyy vain, puristuksia on ja lähtee heti käyntiin, ei saavuta huippunopeutta tai kierroksia.
Voisiko katalysaattori olla irti vai onko siellä edes sellaista
- Peugeot XPS 2006 Enduro
- Kuriton, 105 suutin, 41mm mäntä (vaihdettu 3vk sitten)
- Olen vaihtanut suuttimen, tulpan.
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
voihan se ollakkin, ota putki irti ja ravistele, jos on irti niin kolisee sielä.
ruoste
- Pyörä:
- derbi x-race -04
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 14.5.2012 20:01
En vielä ihan niin viisastunu noitten mopojen tekniikan osalta
, joten voisko joku asioista enemmän tietävä kertoa mitä meinaa ku tulin tossa just kotiin ja huomasin että öljymumpun "kotelon" välistä vuotaa jotain mustaa litkua? Lienee öljyä. Mitäs asialle voi tehdä ja onko vaarallista? Voiko silti ajaa, esim kouluun?
-Kiitos jo etukäteen
E:Ja äänet kuullostaa erilaiselta kuin normaalisti. Jos oikein kuuntelin niin taitaa röpöttää. Joku kertoo vuotaako joku stefa, ja miten korjataan?
Mopo ei ole mitään ilman patentteja.
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Avaa kotelo ja katso onko letkut varmasti kiinni nipoissaan. Jos ei niin pumppu irti ja sen alla oleva öljystefa vaihtoon. Ja ei pieni röpöttäminen pahaa tee, eletään suomessa ja seokset elää lämpötilojen mukaan.
pirtelö
- Pyörä:
- Derbi DRD limitedi ja matrixi
- Paikkakunta:
- kokkola
- Liittynyt:
- 18.4.2010 14:35
Mikäs nyt on ku ei meinaa pysyä säädöissä ja noin kilometrin ajon jälkeen tahtoo sammuill? neulan siirtoo?
prum prum
thaitus
- Liittynyt:
- 25.6.2012 1:39
noniin nyt tuli vaihteeksi tällänen ongelma: aiemmin kun ajoi pitkää matkaa kaasu pohjassa kun laittaa kytkimen pohjaan ja päästää kaasun kierrokset nousevat äkillisesti eivätkä laskenut ennen kuin päästää kytkimen ja laskee kierrokset ... nyt tekee tuota heti kun laittaa käyntiin eikä kierrokset laske vaikka heiluttelee mopoa jne. (kylmänä ihan normaalia kai), jatkaa sitä niinkuin tyhjäkäynti olisi liian korkealla.. tyhjäkäyntiruuvinsäätö kumpaankaan suuntaan ei auta, kaasuvaijerin ei pitäisi hirttää mitenkään, ei hörppää ilmaa mistään .. mikä vikana?
minivvv
- Liittynyt:
- 13.8.2009 20:31
Imuvuotoon kyllä viittaisi, taikka tyhjäkäynti ruuvin oot liian paljon pyörittäny auki = ottaa ilmoja kierteitten välistä..
pirtelö
- Pyörä:
- Derbi DRD limitedi ja matrixi
- Paikkakunta:
- kokkola
- Liittynyt:
- 18.4.2010 14:35
pirtelö kirjoitti:Mikäs nyt on ku ei meinaa pysyä säädöissä ja noin kilometrin ajon jälkeen tahtoo sammuill? neulan siirtoo?
ei auttanu neulan siirto :S ideoita?
prum prum
thaitus
- Liittynyt:
- 25.6.2012 1:39
juu vika löyty , tyhjäkäyntiruuvista menny kierteet ku ei ollu alkuperäne ruuvi.. Pääsee löystyyn eli aukee ajos
Okkeez
- Liittynyt:
- 7.8.2011 13:36
Ilmeni semmonen vika pari päivää sitte et kierrokset ei nouse muutakuin ku kierrättää jonkun 30 sec ja sen jälkeen ottaa melkein täydet kierrokset. Koko kesän toimi hyvin tolla 94 suuttimella ja nyt kun kelit kylmenivät niin ei tahdo toimia. Mitä teen?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Viittais rikkaalla käyntiin muuten, mutta liian pieni suutin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista