kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
-Zone- kirjoitti:Sellaistakin tuli tuossa kerran mietittyä, että jos hyödyntäisi vanhaa ideaa nimeltään huuhtelumäntä, jota esim
DKW käytti aikoinaan.
Vähän ot:na menee, mutta mietin miksei tätä huuhtelumäntätekniikkaa käytetä enään nykyään? Teoriatasollahan nerokas idea, tehostaa huuhteluiden toimintaa huomattavasti, mutta eihän näitä ole vuosikymmeniin ollut käytössä.
Tuosta muuttuvasta boost bottlesta, hyvä ja yksinkertainen idea. Jätetään pullon toinen pää auki, esim kierretanko laakeroidaan pulloon ja mutteri tähän liikkuvaan 'korkkiin' kiinni. Servo tai askelmoottori pyörittää kierretankoa joka laakeroituna pyörii tyhjää ja liikuttaa korkkia ylösalas. Mikrokontrolleri haistelemaan magnetolta tulevia pulsseja jonka perusteella lasketaan kierrosluku ja esiohjelmoidusta taulukosta poimii tiedot paljonko moottoria pyöritetään ja liikuttaa korkkia. Jotenkin näin se yksinkertaisesti toteutettaisiin? Boostbottlen tehoalue aina kohdillaan
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
kossusukka kirjoitti:Vähän ot:na menee, mutta mietin miksei tätä huuhtelumäntätekniikkaa käytetä enään nykyään? Teoriatasollahan nerokas idea, tehostaa huuhteluiden toimintaa huomattavasti, mutta eihän näitä ole vuosikymmeniin ollut käytössä.
Suurin syy taitaa olla se, että nykyiselläkin huuhtelu / pako / jne.. -järjestelmällä saadaan sylinteri kyllä hengittään jo tarpeeksi hyvin ja onhan se pelkkä kanava aina rakenteena yksinkertaisempi, kuin ylimääräinen kiertokanki ja hulluna heiluva kakkosmäntä. ..Mutta, mutta.. Niin kuin monesti muidenkin rakenteiden kohdalla, niin saattaapa se huuhtelumäntä taas jossain vaiheessa tulla uudestaankin käyttöön "uutena ja mullistavana ideana".
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Eiköhän se syy oo siinä ettei 2-t koneita juuri missään käytetä, paitsi kisakoneissa, ja niissä säännöt kieltää huuhtelumännän käytön.
Testattiin noita vielä 80-luvulla jossain trialvehkeissä missä mahtava vääntö on tarpeen. Ja kyllähän niissä vehkeissä vääntökäyrät oli 2-t koneelle melko uskomattoman näköisiä.
Toisaalta raakaa litratehoa saadaan melko mukavasti ihan tuolla perinteiselläkin konstruktiolla...
kossusukka kirjoitti:Vähän ot:na menee, mutta mietin miksei tätä huuhtelumäntätekniikkaa käytetä enään nykyään? Teoriatasollahan nerokas idea, tehostaa huuhteluiden toimintaa huomattavasti, mutta eihän näitä ole vuosikymmeniin ollut käytössä.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Vielä tuosta huuhtelumännästä, niin heitetään pari vanhaa konstruktiota, jos ne sattuu jollekkin uutuutena tulemaan.
http://tinyurl.com/lfxnm3http://www.aumet.fi/html/clerks_engine.htm
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
suokas
- Pyörä:
- Yamaha DT R 125cc -03
- Liittynyt:
- 2.6.2009 23:55
onko imukaulaan aivan pakko tehdä sitä nippaa? eikö sitä saa tiiviiks millää muulla tavalla?
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
suokas kirjoitti:onko imukaulaan aivan pakko tehdä sitä nippaa? eikö sitä saa tiiviiks millää muulla tavalla?
.. Pakko saada tuningputeli mutta ei kumminkaan jaksa vähääkään vaivaa nähdä että saisi edes oikein sen asennettua..?
suokas
- Pyörä:
- Yamaha DT R 125cc -03
- Liittynyt:
- 2.6.2009 23:55
SellYourSoul.90 kirjoitti:suokas kirjoitti:onko imukaulaan aivan pakko tehdä sitä nippaa? eikö sitä saa tiiviiks millää muulla tavalla?
.. Pakko saada tuningputeli mutta ei kumminkaan jaksa vähääkään vaivaa nähdä että saisi edes oikein sen asennettua..?
Ei, vaan en satu omistaa hitsikamoja nii sitä nippaa on paha rueta vääntää siihen ilman. Ja jos ite teen sen bottlen nii se ei todellakaa oo mikää tuningputeli.
SellYourSoul.90
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 12.9.2005 17:03
suokas kirjoitti:SellYourSoul.90 kirjoitti:suokas kirjoitti:onko imukaulaan aivan pakko tehdä sitä nippaa? eikö sitä saa tiiviiks millää muulla tavalla?
.. Pakko saada tuningputeli mutta ei kumminkaan jaksa vähääkään vaivaa nähdä että saisi edes oikein sen asennettua..?
Ei, vaan en satu omistaa hitsikamoja nii sitä nippaa on paha rueta vääntää siihen ilman. Ja jos ite teen sen bottlen nii se ei todellakaa oo mikää tuningputeli.
Nipoissa on monesti myös kierteet, ja on olemassa kierretappeja.
Myöskin puristeliitoksia on olemassa. Mihin kohti olet laittamassa nippaa (Materiaali..?)
Ungreat
- Pyörä:
- Tunturi Break
- Liittynyt:
- 14.2.2008 19:53
Miten kun koitan Microsoft Worksin taulukkolaskentaohjelmalla laskea noita (viritetty.com taulukolla) niin antaa aivan järjettömät tilavuudet.
RPM = 2500,00 Speed of Sound (m/s) = 340,00
Hose Length (cm) = 10,00 Hose Diameter (mm) = 6,00
Calculated Volume (cc) = 455,43
Pienet kierrokset johtuvat siitä että on vanha peli. Huippukierrokset 5000 (kylläkin enemmän koska viritetty.
Olenko tehnyt jotain väärin? Selostakaas hieman...
xxn0lifexx
- Pyörä:
- Derbi GPR 05
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 8.5.2008 19:29
http://www.tmi-janikaasalainen.com/inde ... ax=6&list=osaisko kukaan kuvasta kattomalla / itse omistaen sanoa tuon letkun pituuden, paksuuden ja bottlen tilavuuden?
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
xxn0lifexx kirjoitti:http://www.tmi-janikaasalainen.com/index.php?page=catalog&action=view&productsID=4583&path=0/21/63/84&orderBy=products_name&style=asc&cur=0&max=6&list=
osaisko kukaan kuvasta kattomalla / itse omistaen sanoa tuon letkun pituuden, paksuuden ja bottlen tilavuuden?
Kysy Kaasalaiselta..?
Jeejee
suokas
- Pyörä:
- Yamaha DT R 125cc -03
- Liittynyt:
- 2.6.2009 23:55
SellYourSoul.90 kirjoitti:suokas kirjoitti:SellYourSoul.90 kirjoitti:suokas kirjoitti:onko imukaulaan aivan pakko tehdä sitä nippaa? eikö sitä saa tiiviiks millää muulla tavalla?
.. Pakko saada tuningputeli mutta ei kumminkaan jaksa vähääkään vaivaa nähdä että saisi edes oikein sen asennettua..?
Ei, vaan en satu omistaa hitsikamoja nii sitä nippaa on paha rueta vääntää siihen ilman. Ja jos ite teen sen bottlen nii se ei todellakaa oo mikää tuningputeli.
Nipoissa on monesti myös kierteet, ja on olemassa kierretappeja.
Myöskin puristeliitoksia on olemassa. Mihin kohti olet laittamassa nippaa (Materiaali..?)
Joko imukaulaan(metallia) tai kaasarin ja imukaulan väliseen kumiin. Kumpaan sitten saakaan tiivimmän ja paremman. Onko huono idea kiinnittää letkua siihen kumiin? Saako siitä tiiviin?
xxn0lifexx
- Pyörä:
- Derbi GPR 05
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 8.5.2008 19:29
Veli-Vihannes kirjoitti:xxn0lifexx kirjoitti:http://www.tmi-janikaasalainen.com/index.php?page=catalog&action=view&productsID=4583&path=0/21/63/84&orderBy=products_name&style=asc&cur=0&max=6&list=
osaisko kukaan kuvasta kattomalla / itse omistaen sanoa tuon letkun pituuden, paksuuden ja bottlen tilavuuden?
Kysy Kaasalaiselta..?
kysyin mutta ei viellä vastausta.
LaneKit
- Pyörä:
- Haussa
- Paikkakunta:
- Perähikiä
- Liittynyt:
- 20.5.2009 20:20
Itsellä on puustiputeli rakennuksessa. (kuvaa tulee kun on valmis) Sanokaahan mihin tämä olisi helpoin liittää ilman että tarvitsisi raiskata imukaulaa. Sellain ettei jättäisi pysyviä jälkiä. Ps. Mitat ovat Letkun paksuus 8mm, Pituus 15cm, Tilavuus 94,18cc ja tehon se antaa 6000,04 kierroksessa.
xxn0lifexx
- Pyörä:
- Derbi GPR 05
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 8.5.2008 19:29
LaneKit kirjoitti:Itsellä on puustiputeli rakennuksessa. (kuvaa tulee kun on valmis) Sanokaahan mihin tämä olisi helpoin liittää ilman että tarvitsisi raiskata imukaulaa. Sellain ettei jättäisi pysyviä jälkiä. Ps. Mitat ovat Letkun paksuus 8mm, Pituus 15cm, Tilavuus 94,18cc ja tehon se antaa 6000,04 kierroksessa.
ostat jostain uuden imukaulan ja rei'ität sen vanhan. jos haluut bottlen pois niin uus tilalle.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista