Sjömbee
- Liittynyt:
- 12.4.2012 21:36
Eli on tommonen 04 DT ja ei se vaan starttaa. Eli alakerta meni alkuperäisestä koneesta sen verran huonoon kuntoon että ostin kokonaan uuden alakerran 08 DT:stä. Vaihdoin 04 magneeton jotta sain oikeanlaiset johdot CDI:iile, koska 08 on moricci ja saa nyt kunnollisen kipinän. Bensaa saa koska välillä tulppa kastuu. Joten mikä voi olla vikana kun ei lähde käymään??
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Tiivisteet, männät yms. jutut kuosissa? Ja kipinä varmasti ok?
Sjömbee
- Liittynyt:
- 12.4.2012 21:36
Mäntä ja tiivisteet vaihdettu juuri eli ei ole ajettu yhtään ja kipinä ainakin näyttää hyvältä.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Entä kipinöikö oikeeseen aikaan?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Kone oli siis toiminta kuntoinen kuin ostit sen? Palamiseenhan tarvitaan happee, bensaa ja se kipinä, jossain näistä se vika on. Ja on ihan satavarma että se kipinä tulee? Onko kokeiltu vaihtaa tulppaa? Siinä jos kaasarin säädötkin on ihan persiillään niin voi olla oma osansa siihen ettei lähde käyntiin, ei niiden ihan justiinsa tarvi olla, mutta kuhan edes vähän sinnepäin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Mjoo-o, onko magneeton kiila paskana, ku ajelin tossa aamulla ja piikillä rupes tärisemää koko mopedi ihan perkeleesti ja sammu samantien. Ei antanu kipinää ja magneetto heilu, vauhtipyörä siis. Polkiessa vauhtipyörä ei pyörinyt lainkaan... Epäiltiin kaverien kanssa et olisko kampura poikki mut eihän se nyt oo kummiskaan ku mäntäkin liikkuu ihan normisti.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Voihan sieltä ollut runkolaakerikin mennyt.. Eikös siitä magneeton kiilan leviämisestä yleensä seuraa se että sytytyksenajotus menee perseelleen? Eli ei kierrä jne. Ja kyllähän se kipinä tulee vaikka sytyttäs ennenkun polkaseekaan.. Tuleeko kipinää tulpanhatulle? Ja kato nyt vielä että putki ja moottori on kunnolla kiinni. Voihan se olla vaan että tulppa sökö ja moottori vähä löysällä
Hyvällä tuurilla pääset laakeriremppaa tekemään. Etralta saa ainakin skf laakereita hyllystä, se on siinä gigantin vieressä..
E:Kyllähän se tietty jos sytytys perseellään niin voi vähän nykiä jne.. taikka kulkee mopo väärinpäin
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
No eipä tuo kipinääkää anna vaikka kuinka on rävelletty. Kävin ostaa uuden tulpan, ei auta, ei tulpanhattuunkaa tuu kipinää jne.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Kannattaa sitten varmaan magneeton koppaa ottaa auki, ja kattoo se kiila sieltä, sekä käämit yms ja katella sieltä tulpalle asti ne johdot.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
Joo kaverin mopossa ois vähän ongelmaa että työntää koko ajan ilmaa paisuntasäiliöön ja lämpiää aika paljon. Mahtaakohan olla vesipumppu tai termostaatti paskana, laihalla ei ainakan pitäs käyä. Mopo siis derbi.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Ymmärsinköhän nyt oikein että ilmakuplia nousee paisuntasäiliöön? Ts. kerää painetta paisuntasäiliöön? Sen syylärin korkin pitäs kyllä päästää paineita pois, joten jäähynesteet valuu yleensä sitä syylärin kylkee pitkin.. Voi myös olla että se korkki ei päästä paineita, ja kun korkin avaa niin suhahtaa tmv? Ja varsinkin jos paisunta säiliössä oleva neste haisee pakokaasulle niin diagnoosi on lähes satavarma. Kannentiiviste.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
shule
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 4.12.2009 23:20
Kertokaapa miks toi mopo pätkii ennen piikkiä ainakin 1 vaihteella. Lisäks hyytyy loiviin ylämäkiin varsinkin lämpimällä koneella. Nopeuskin on tippunut.
Ei kai nyt mäntä pitäs vielä mennä ku 5000 sitte vaihdettu?
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
Joo siis paisuntasäiliöön nousee niitä kuplia. Ei mielestäni haise pakokaasulle eikä nesteitäkään häviä niin en usko tiivisteen palaneen. Ainakin paisuntasäiliön kylkeä pitkin valuu nesteitä niin kai se sitten päästää niitä paineita pihalle. Täytyy tänään katella vielä tarkemmin.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Se on kyllä aika varma nakki sitten että se on se kannentiiviste, kun paisuntasäiliöön painetta kerää
Eikun vaan kantta auki, eihän se kauhee homma ole. Kiristys ristiin ja joku 12-14Nm.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
shule kirjoitti:Kertokaapa miks toi mopo pätkii ennen piikkiä ainakin 1 vaihteella. Lisäks hyytyy loiviin ylämäkiin varsinkin lämpimällä koneella. Nopeuskin on tippunut.
Ei kai nyt mäntä pitäs vielä mennä ku 5000 sitte vaihdettu?
Kuulostais liian isolta suuttimelta
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista