jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Alakerta käytetty auki 500km sitten ja kaikki oli timmissä kunnossa eli eiköhän sitten kestä, kiitos tästä.
aleksis96
- Liittynyt:
- 31.7.2010 14:10
Kuinka ootte selvittäny noi laakerit tuolta koloistaa?
http://aijaa.com/5AFscL
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
Liukuvasaralla tai sit voi joutuu hajottaa laakerin.
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
Mulla ei mene vauhtipyörä uuteen kampiakseliin tarpeeksi syvälle kiinni, jää vajaaksi n.2-3.
Tuli vaan mieleen et ei kai ducatin vauhtipyörälle ole erikokoista kampuraa mitä tavallisessa??
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Derbin ja Minarellin vauhtikset eivät ainakaan käy päikseen, nimenomaan kartiossa pientä eroa. En nyt muista mitenpäin, mutta selvittäisin vauhtiksesi alkuperän ja selvittäisin asiaa sitä kautta. Jos arvata pitää niin sanoisin että Derbin vauhtis ei uppoa Minarellin kampuraan, ja Minarellin vauhtis taas on liian iso Derbiin.
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
No voisko olla mahollista että vanha kampura oli derbin ja ny ku tilasin am6 kampuran ni vauhtis ei sovikkaa. eli olisko helpompaa ostaa uus vauhtis vai pittääks sit vaihtaa staattori ja cdi kans. tos on kuva siit ku se jää ulos
http://www.motot.net/galleria/kuva207857/
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Minarellin vauhtis tuo on ainakin, ja kuuluu ehkä jopa jäädä "ulos". Itselläni myös yksi sähköstartillinen vauhtis jossain ja ihmettelin kun sopi niin huonosti, mutta kun selvästi upposi kiilakin uraansa niin päättelin sen olevan paikallaan. Jos kierteitä ja uskallusta riittää, kokeile kiristää mutteri ja katso jos magneetonkoppa mahtuisi kiinni.
PS. painoeroa sähköstartillisella ja normivauhtiksella melkein 500g, normilla otti perstuntumalla äkäsemmin kiekkaa.
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
Kiitos ledinauha!
Ennen tuo kyllä meni ihan pohjaan asti, mutta jos toimii ni ei se mua haittaa
Mut mikä mahtais olla vikana kun konerempan jälkeen ei lähe enää polkemalla käyntiin, mutta sitten kun työntää käymään ni hetken aikaa vetää, mutta sitten mooaa ja paukahtaa putkessa. Tulppa vaihdettu ja iskee ihan hyvää kipinää. Mistä kannattais aloittaa, voisko johtuu tosta vauhtiksesta. Tulpanhattu muuten heiluu siinää tulpan päällä aika paljon. Ja saako tohon ducatin cdi hin vaihdettuu tulpanhattuu vai pitääks ostaa uus?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Tulpanhattu lähtee kierittämällä irti ja uusi samalla tavalla takaisin. Kannattaa katkaista n. 0.5cm johdon päästä pois ennen kuin ruuvaa uuden kiinni. Ja tuo paukahtelu yms. viittaisi kyllä siihen sähköpuolen vikaan, eli tarkista vielä se vauhtipyörä + aluslevy. Oliko ennen samanlainen vauhtis?
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
joo siis vauhtipyörä sama ja oon kattonu sen ja staattorin jo monta kertaa läpi. Vai onks siin joku kikka et miten se pitää laittaa paikalleen?
Ja jos joku viittis kertoo mites se kytkimen painelevyn se säätöpultti säädetään?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Kiilan pitää mennä uraansa, muuten ei mene paikalleen. Katso että kiila on suorassa kampuran kolossa ennen kuin tökkäät vauhtiksen paikalleen.
Säätöpultti säädetään kytkimen ollessa jousten varassa, eli vaijeri löysänä ja kahvasta ei saa painaa. Pulttia kiinnipäin kunnes tuntuu että ottaa vastaan ja sitten aivan aavistus taaksepäin (n. 1/8 kierrosta) ettei jää kantamaan.
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Mites ton kytkimen kanssa, millä kilsoilla tulee yleensä kytkinlevyjen ja välilevyjen vaihto eteen? Riejulla on ajettu nyt kolmisentoista tuhatta km ja kytkinvaijeri säädetty aivan tappiin kahvasta ja silti kahvassa vapaaliikettä. Jos yhtään vielä löystyy niin alkaa olemaan liian pitkä vapaaliike jo.
Ja onko toi homma on normaalia että joutuu säätämään sitä vaijeria? Jos on niin saako sitä kytkintä säädettyä "kiinnipäin" sieltä itse kytkimestä? Vai kannattaako suoraan vaihtaa levyt?
Kiitoksia jo etukäteen, joka päivä vieläkin oppii jotain vaikka 2 vuotta jo yhteistä taivalta takana
Kytkin ja alakerta taitaa olla ainoat mitä en oo vielä joutunu purkamaan.
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Noilla kilsoilla alkaa olee kytkinremppa eessä. Tietysti vaikuttaa että miten sillä on ajettu
Voi olla että vaijeri vaan venynyt, tai kytkintappi noussut. Kytkintapin tarkistamisella kannattaa alottaa. Painelevyä säätämällähän sitä saa säädettyä (tossa ylempänä oli just juttua aiheesta) mutta samalla vaihtaa levyt, ei oo painelevyn säädön rinnalla iso juttu.
Nyt apua saatana
Mitä vielä kannattaa kokeilla kun edelleen kytkintapista vuotaa vaihteistoöljyä, tosin vähemmän kuin ennen patenttia, vaikka tappi pohjassa patentin pakottamana ja stefa uusi?
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Joo, talvella on joka tapauksessa tarkotus kytkin remontoida. Ja näin arvelinkin. Omasta mielestä oon ajellu suht nätisti, eli keulaa ei ole nosteltu eikä kytkintä luistatettu (esim. kutosella kakspäällä ylämäkeen liikkeellelähtö niinku legendassa..) Liikennevaloista kyllä tulee tuppinurin lähdettyä mutta noilla vakioväleillä ei kauaa kerkiä luistamaan kytkin kun niin lyhyt ykkönen. Ja talvella sitten vähän kytkinpommia, mutta joka tapauksessa yritetty pitää järjellisenä kaikki ajo.
Ihmettelin itekkin että voiko vaijeri venyä mutta ehkä sekin voi olla.. Kytkintappi on tähän mennessä pysynyt alhaalla nätisti, tosin siinä on vähän klappia sivusuunnassa...
Tosiaan, talvella viimeistään kytkinremonttia, jos tuolla nyt vielä syksyn ajelis. Patentoidaan vaijeria lyhemmäks jos vielä täytyy säätää
Edit: tossa vielä Vireboy:n viesti, uus sivu kun alkoi. Ite en tohon vuoto-ongelmaan osaa mitään sanoa, josko joku tietäis?
Vireboy kirjoitti:Noilla kilsoilla alkaa olee kytkinremppa eessä. Tietysti vaikuttaa että miten sillä on ajettu
Voi olla että vaijeri vaan venynyt, tai kytkintappi noussut. Kytkintapin tarkistamisella kannattaa alottaa. Painelevyä säätämällähän sitä saa säädettyä (tossa ylempänä oli just juttua aiheesta) mutta samalla vaihtaa levyt, ei oo painelevyn säädön rinnalla iso juttu.
Nyt apua saatana
Mitä vielä kannattaa kokeilla kun edelleen kytkintapista vuotaa vaihteistoöljyä, tosin vähemmän kuin ennen patenttia, vaikka tappi pohjassa patentin pakottamana ja stefa uusi?
k4zki
- Pyörä:
- Rieju smx -06
- Liittynyt:
- 20.8.2014 19:22
mikä ihme ny on ku tullee pinnapultin mutterin juuresta jäähdytys nesteet ulos! onks siin kannes jonkun näköset pienet pyöreet tiivisteet
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista