Suutinkeskustelu

jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut jukke96 » 18.1.2013 10:43

aika sopiva vois olla ;)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
rrikke3
Paikkakunta:
Kustavi
Liittynyt:
28.12.2012 16:13
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut rrikke3 » 20.1.2013 20:59

Kysyisin sopivaa suutinta Derbiin..
malli: derbi senda xtreme 09
kaasari: dellorto 14mm phva jossa vakiosuutin 63 tällähetkellä. täyskaasusta meinaa sammua ja ryypyn kanssa kulkee hieman paremmin eli kyllä pitäisi suurempaa suutinta saada.
virit: vakioputki josta poistettu hukkaputki ja katalysaattori.
rajoitettu cdi boksi/sytytyspuola vaihdettu rajoittamattomaan joten ei kierrosrajoitinta.
kaasarin imupuolen messinkilevy poistettu.
eli minkä kokoinen suutin olisi sopiva?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 20.1.2013 21:40

Joku 5-10 kokoa suurempi?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut Kville » 20.1.2013 21:55

70-80 väliltä, itsellä oli hukkaputki tukittu ja katti pois niin 70 oli soppeli. Sitten jos ottaa katalysaattoria tukevan suppilon pois niin 75-85.
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 26.1.2013 14:33

Olisko 90 sopiva suutin kurittomalle putkelle ja vaparille? Nyt on 95 suutin, neula laihimmalla ja alakiekoilla röpöttää kivasti, mutta kun saa 3 vaihteen sisään niin loppuu röpötys. Mopohan yamaha dt -06.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
mjkoskinen
Liittynyt:
6.3.2013 12:04
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut mjkoskinen » 6.3.2013 12:31

Baotianissa (vm 2005-2006, myyty nimellä USATEC) alkoi olla käynti ongelmia, joten tilasin uuden tulpan + puolan/johtosarjoineen, kaasarin ja LeoVincen putken. Vanhasta kaasarista oli tyhjäkäynnin seosruuvi jämähtänyt myös.

Alkuperäiset käyntiongelmat hävisivät, mutta toisia sain tilalle, tällä kertaa kyse lienee enemmän säädöistä.

Alkuperäisestä pakoputkesta oli ne kierrätys systeemit poistettu ja katsottu että siinä ei mitään sen suurempaa kuristusta ainakaan alkupäässä ollut.

Kaasaria vaihtaessa huomasin että alkuperäinenkin kaasari oli itse asiassa 19mm, oletin sitä pienemmäksi. Alkuperäisessä taisi olla joko 0,6 (60) tai 0,9 (90) pääsuutin, joku kutonen tai ysi se oli, miten sitä nyt katsoi...ei ole tässä nyt sitä valitettavasti, että voisin heti tarkistaa.

http://www.ebay.de/itm/310615659194?ssP ... 1497.l2649

Tuon ostin ja näyttäs olevan ihan kopio vanhasta, vanha taisi olla Walbro tai jotain, ja tämä uusi taitaa olla Keihin, jos muistan.

Uusi on 78 suuttimella, kuten eBay ilmoituksessakin on. Lähtee hyvin käymään ja käy tyhjäkäyntiä ok. Ennen kaasuttimen kiinnilaittoa purin ja katsoin sen läpi.

Ensi asennuksen jälkeen kiihtyvyys ja kaasuun vastaaminen oli todella laiskaa, mutta kaasun pystyi avaamaan vaikka täysin, mutta meno oli siirappista ja kulki max 30-35km/h. Aikaisemmin 50-65km/h.

Mieleen tuli että olisiko kaasuttimen kalvo joko rikki tai mennyt huonosti paikalleen kun katsoin ettei siellä ole mitään tappia kannessa.

Otin tänään auki ja koetin sitä korjata ja laitoin kasaan. Nyt vastaa kaasuun selkeästi paremmin, mutta toimii vain hyvin aivan kaasun alkupäässä, max 25-50% kaasusta.

Jos koettaa antaa kaasua enemmän, ensin röpöttää, ja rupeaa pätkimään ja sitten jos käntää kaasun auki, niin booaaa (kuullostaa kuin sytytys loppuisi kokonaan), kuin olisi vetästy tulpasta yhtä äkkiä johto irti, kun laskee kaasua niin rupee taas käymään.

Tänään ajattelin ottaa vanhan kaasuttimen suuttimet /neulan ja vaihtaa ne tuohon uuteen ja katsoa mitä tapahtuu. Mutta onkos tuo nyt sitten liian pieni pääsuutin vai suuri, 78 ei kuullosta kyllä kovin suurelta.
mjkoskinen
Liittynyt:
6.3.2013 12:04
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut mjkoskinen » 6.3.2013 15:01

No olipa ruokatunnilla aikaa röpötellä kotio katsomaan vanha pääsuutin, se oli 90, eli 78 on nyt ainakin selkeästi pienempi. Ensi hätään vaihdan tuon vanhan takas, mutta pitäs varmaan katsoa jotain 95,100,105 myös esim.

Tosin nyt siis näyttäs siltä että vanhalla vakioputkella, josta nuo ylimääräiset riisuttu/tukittu, niin 90 oli ok.

Pitäisikö siis selkeästi avoivemmallla LeoVincen putkelle (sehän on periaatteessa suora putki jossa vain takapöntössä absorptio vaimennus) olla isompikin suutin...95-105 tai jotain.
mjkoskinen
Liittynyt:
6.3.2013 12:04
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut mjkoskinen » 6.3.2013 20:55

Vaihdoin vanhan pääsuuttimen, eli 90. ja oikeaan suuntaan ollaan menossa. Nyt ainakin toimii jo 0-75% kaasun alueella. Ja kulkeekin jo 40-50km/h. Edelleen röpöttää täydellä kaasulla, eikä vastaa kaasuun aivan 100%.

Eli voi varmaan kokeilla läpi nyt sitten 95, 100 ja 105 ainakin. Niistä voisi löytyä aika sopiva tuohon, jos suunta on sama.
mjkoskinen
Liittynyt:
6.3.2013 12:04
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut mjkoskinen » 18.3.2013 12:20

No niin, ensin oli kiini 102, mutta vieläkin vähän röpelsi, ja nyt on kiinni 108.

Mutta edelleenkin kun avaa kaasun nopeasti tuntuu että ensin vähän "miettii". Kuinkahan hemmetin isoa tuonne pitäisi koettaa laittaa 110-120 väliltä jotain?

Tai seuraavaksi kokeilen että laitan sen LeoVincen kuristuksen takaisin ja katson miten se vaikuttaa. Tuo täysin avoin LeoVince tuntus muutenkin enemmän vaikuttavan ääneen kuin kulkemiseen. Ehkä jos pyttykin olisi 80ccm tai isompi niin asia vois olla eri, mutta normi 50ccm putken vaihto on lähinnä ulkonäkö/ääni kysymys.

Hiukan sopivasti vähän avarrettu vakio toimisi ihan yhtä hyvin. Itsellä olisi yksi ylimääräinen vakioputkikin, josta pitäisi koettaa avata se takapönttö ja katsoa mitä se on syönyt ja ehkä vain vähän parantaa läpikulkua, toimisi varman ihan yhtä hyvin.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut Juunish » 18.3.2013 20:07

Äppääppää... onko sulla vakioputsari? Itsellä oli DTssä Leovincen kanssa 110 ja toimi täydellisesti, vakioputsarilla.
Midrace Aerox projekti
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 19.3.2013 0:50

Jos se kerran röpöttää niin pienempää suutinta.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
mjkoskinen
Liittynyt:
6.3.2013 12:04
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut mjkoskinen » 19.3.2013 16:51

Vakioputsari, tosin sieltä on se yksi hiukan pienempi "röörinen pilli" sisältä poistettu, joka siitä aivan alusta kavensi sen.

Joo, kokeilinkin tuota nyt 98 suuttimella ja tuo tuntui toimivan yllättävän hyvin, nyt laitoin vielä 94 sitten, ja sen tuntui eilen toimivan melko ok, tosin sanoisin että 98 oli parempi, mutta tänään kun on kylmempi ilman niin nyt tuntuisi jopa nopealla kaasunvedolla tai täydellä kaasulla booooaavan.

Nyt sitten ajattelin koettaa 96 ja 100 ainakin, mahdollisesti takaisin 98 mutta neulaa alemmaksi. En ole sitä neulaa uudesta kaasuttimesta katsonut, mutta kun sitä eilen kurkin päältä vain, niin tuntuisi että se on ylimmässä (rikas seos) asennossa.

Taidan piruuttani kokeilla myös vakio putkea takas tai sitten kokeilen tuota LeoVincea kuristuksella. Mutta ei tuo putki minusta kyllä menoon paljon vaikuta. Ainut ehkä aivan vauhdin yläpäässä alamäkeen huomasin että se antaa sieltä päästä helpommin vedättää nyt.
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Suuttimesta vähäsen..

ViestiKirjoittanut Raebaum » 24.3.2013 21:40

Mitäs suutinta Orion RX50, vakiokaasari on "Deni PZ19"
Ja en yhtään tiedä mitkä suuttimet tähän käy. Netissä oli, et keihinin M4 kierteellä olevat kävis, joten aattelin sellasta kokeilla. Kokoakaan en oikeen tiedä, tällä hetkellä vehje on täysin kuriton. 85 suutin on kuitenkin liian iso, tuntee kun meinaa tukehtua bensaan(ja tukehtuukin) jos vääntää kaasua liian nopeasti. Aattelin tilata 82,83 yms..mut mitään varmuutta ei oo :nolo:
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
luikero
Pyörä:
Derbi DRD Racing SM, Suzuki RGF proju
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
7.10.2011 14:54
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut luikero » 27.3.2013 17:34

Ongelma: ryyppy päällä toimii jotenkuten, mutta ottaa pois niin ei käy kunnollista tyhjäkäyntiä, eli siis säätelet kummastakaan ruuvista niin se todella heikkoa ja jos vedät yhtään kaasua, vehje sammuu. Yli 3krm kiekoilla toimii suht normaalisti. Mutta kiekkojen aluksi tippuessa non 2krpm, toimii vielä hyvin mutta sitten laskevat aivan alas ja suht nopeasti myös sillon sammuu.

Setit: uuenmallin rabasa, 73 cc airsal viilattuna, metrakit pro race putki, 20 mm phbg missä neulan sokka toka alin kohta, ja ps 120 mikä myös liian iso. Sain tyhjäkäynnin käymään ps 125 mutta en tällä mitenkään. Neulaa jos laittaa laihemmalle niin ei toimi yhtään muutakun ryyppypäällä. Rikkaammaala booaa. Mitä kokeilisi seuraavaksi? Huom, vain korvakuulolta säätänyt, eli en ole ajamassa käynyt koska tiet jäässä ja kortin saan takaisin tiistaina :D Mutta olisi kiva silloin 7kk kuivumisen jälkeen jos edes jotenkin toimisi :roll:
Myynnissä sekalaista RGF osaa paljon, kyselkää jos on tarvetta! Ostetaan myös tehari samaan pyörään!
_Dr. Sykerö_
Liittynyt:
2.10.2012 19:48
Re: Suutinkeskustelu

ViestiKirjoittanut _Dr. Sykerö_ » 27.3.2013 22:35

Liikaa ilmaa? Itellä oli aikalailla samaa ongelmaa Raisun kanssa. Mikä putsari sulla on? Koitas vähentää ilman saantia vaikka kädellä, teipillä tai muilla ammattikoneistamo tarvikkeilla.
Viimenen kerta toden sanoo!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista