likelynico
- Pyörä:
- DERBI DRD PRO SM MALOSSI
- Paikkakunta:
- TAMPERE
- Liittynyt:
- 28.8.2010 18:05
Miten sais tommoset vanteet mopoon? Tossa on teipattu ilmeisesti toi ulompi rinki, mutta miten toi sisempi on tehty? Onko sekin vanneteippiä mutta vaan leveämpää?
http://www.nettimoto.com/derbi/drd/1064826
Jebex
- Paikkakunta:
- Kouvostoliitto
- Liittynyt:
- 20.10.2009 17:31
Näyttää sähköteipiltä tuo leveämpi.
likelynico
- Pyörä:
- DERBI DRD PRO SM MALOSSI
- Paikkakunta:
- TAMPERE
- Liittynyt:
- 28.8.2010 18:05
Jebex kirjoitti:Näyttää sähköteipiltä tuo leveämpi.
Pysyykö sähköteippi hyvin kiinni siinä vanteessa vai lähteekö irti esim. pesussa?
Tepitin
Eläkeläinen
- Pyörä:
- Honda Monkey -91
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 18.4.2008 15:03
Riippuu paristakin asiasta:
- Laatu = Halvimmat teipit eivät ole hyviä
- Pinta = Likaiselle/rasvaiselle pinnalle ei kannata laittaa, ei kestä.
- Pesutapa = Painepesurilla en lähtisi läheltä pesemään tai millään kovasti hinkkaamaan
Maatte
- Pyörä:
- KTM Exc 125 -2003, Yamaha YZ 125 -05, Thumpstar Pro 125 -05, Piaggio Typhoon -06
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 12.5.2009 20:59
Moro!
Takarattaan pultit katkes vanteen sisälle, koska oli päässyt löystymään. Porattiin samankokosella poranterällä uudet reijät ja tehtiin uudet jengat katkenneiden pulttien päälle. Muutama reikä meni vähän viistoon ja kyseiset pultit löysty ajon aikana ja hinkkas takahaarukkaan loven. Millä konstilla saisin porattua uudet 10 milliset reijät niihin reikiin jotka ovat vinossa? Saako sitä millään porattua suoraan? Oisko jotain liikkeitä jotka voisivat porata ne? Pystyykö niihin reikiin hitsattua täyteen alumiinia ja sitten porata reijät? Vai oisko vaan helpompaa ostaa uus vanne..
Meniköhän oikeeseen topikkiin
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Vie jonnekkin koneistamolle ja sano että pitää saada uudet kierteet, samankokoiset ja samalle kohalle, kyllä ne sen tekee.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Maatte
- Pyörä:
- KTM Exc 125 -2003, Yamaha YZ 125 -05, Thumpstar Pro 125 -05, Piaggio Typhoon -06
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 12.5.2009 20:59
Porasin koulussa 6.8 milliset reijät ja tein niihin 8 milliset kierteet. Mistä sais niitä kierteitä jotka kierretään reikiin jotta tulee taas 6 milliset kierteet? Tai sit laitan vaan ne 8 milliset pultit mut mistä niit saa?
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Saahan Kierretappi sarjoja ihan vaikka honkkarista. Jos meinasit saada M6 kierteet takaisin niin sitten on käytettävä Helicoil:ia.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Motorman69
- Liittynyt:
- 13.1.2011 19:58
Detsonin vanteet aika lailla hapettunu. Pitäs kiillottaa ne tarvitsisin vähän neuvoa että miten se tapahtuu. Kehät saa irti varmaan ihan helpostin Mutta sitten miten kiillotan vanteet? Ja mitä aineita käytän? ja mistä saan niitä?
hassukka
- Pyörä:
- Ei ole
- Paikkakunta:
- Helsinki, Etelä-Haaga
- Liittynyt:
- 30.7.2009 17:19
Motorman69 kirjoitti:Detsonin vanteet aika lailla hapettunu. Pitäs kiillottaa ne tarvitsisin vähän neuvoa että miten se tapahtuu. Kehät saa irti varmaan ihan helpostin Mutta sitten miten kiillotan vanteet? Ja mitä aineita käytän? ja mistä saan niitä?
Hienoa hiomapaperia aluks, sit iha loppuviimeistely metal polishilla, metalpolishia ite oon ostanu teboililta ja noit molempia saa varmaan ihan perus tarjoustalost, honkkarist, jne useimmist liikkeistä
eli hiot vaan aluks vaikka 400 karkeudella pahimmat pois, sit joku 600 ja lopuks vaik 1000 jos haluut kunnon blingin. Sit metal polish + joku vanha paita tms millä hinkkaat niitä vanteita ja lopuks pyyhit puhtaalla sen pois nii on valmis.
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Kannattaa viimeinen paperi olla yleensä 1600 tai vastaava ja vielä vesihiontana teet kaiken niin tulee kaikista paras, ei jää naarmuja.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Motorman69
- Liittynyt:
- 13.1.2011 19:58
hassukka kirjoitti:Motorman69 kirjoitti:Detsonin vanteet aika lailla hapettunu. Pitäs kiillottaa ne tarvitsisin vähän neuvoa että miten se tapahtuu. Kehät saa irti varmaan ihan helpostin Mutta sitten miten kiillotan vanteet? Ja mitä aineita käytän? ja mistä saan niitä?
Hienoa hiomapaperia aluks, sit iha loppuviimeistely metal polishilla, metalpolishia ite oon ostanu teboililta ja noit molempia saa varmaan ihan perus tarjoustalost, honkkarist, jne useimmist liikkeistä
eli hiot vaan aluks vaikka 400 karkeudella pahimmat pois, sit joku 600 ja lopuks vaik 1000 jos haluut kunnon blingin. Sit metal polish + joku vanha paita tms millä hinkkaat niitä vanteita ja lopuks pyyhit puhtaalla sen pois nii on valmis.
Millä kannattas ekana puhistaa ne kaikista lioista. Ajattelin käyttää nitromorssia
? sopiiko tuohon vai onko liian jykevää ku niissä ei tida maalia olla mutta onko niissä esim joku suojapinta minkä sais tolla pois. Olen ostanut juuri 3l pullon mörssiä ku puhistan putkin niin voisko sen sillä putsata aluks. Oon kuullu että iha 2000 saa hioa jotta saa parhaan mahollisen tuloksen. Ja haen biltemasta sellasen laikan jolla voi levittää sitä kiillotus ainetta. Mites tuo vesi hionta tapahtuu? olikose nii että pidetään aina se paperin pinta kosteena?
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Puhdistus vaikka bensalla, yksi mikä on hyvä niin niitä purkissa olevia rasvanpoistoaineita, lähtee helvetin hyvin lika mutta älä vaan rupea sytyttelemään uunia niillä
Vesihionta vaikka silleen että vesivatiin vettä ja vanne pystyssä siinä ja hinkkaat sitä, avot!
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
ArZa
- Pyörä:
- suzuki ts 50 xk -00
- Paikkakunta:
- Kemijärvi
- Liittynyt:
- 29.8.2009 12:29
Kellään myynnissä suzuki ts 50 kokonaista käyttökelposta takavannetta?
LeksiRR
- Pyörä:
- Rieju RR -04
- Paikkakunta:
- Ypäjä/Forssa
- Liittynyt:
- 11.10.2010 19:48
Ei taida kuulua tänne, mutta kysynpä silti. Eli jos vaihtaa tubeless rengasta tubeless vanteelle, onko jotain erityistä huomioitavaa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista