kalleppi3
- Pyörä:
- Aprilia RS
- Paikkakunta:
- Laitila
- Liittynyt:
- 28.9.2007 17:55
_Sylin_teri_ kirjoitti:Tuli tuossa mietittyä että onko mitään vaikutusta jos BB on lähempänä tai kauempana läppiä?
Jos se on lähempänä niin eikös seos mene silloin sinne hiukan nopeammin. Tuskin eroa huomaa. Mutta läppien tarkoitushan on estää seoksen takaisin virtaus. BB taas kerää sen takaisin tulevan seoksen...
Enmity
- Pyörä:
- PV, 535 bmw
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 21.3.2008 14:41
kalleppi3 kirjoitti:_Sylin_teri_ kirjoitti:Tuli tuossa mietittyä että onko mitään vaikutusta jos BB on lähempänä tai kauempana läppiä?
Jos se on lähempänä niin eikös seos mene silloin sinne hiukan nopeammin. Tuskin eroa huomaa. Mutta läppien tarkoitushan on estää seoksen takaisin virtaus. BB taas kerää sen takaisin tulevan seoksen...
Onhan sinne imukanavaan jäänyt sitä bensaseosta joka tapauksessa, mitä BB sitten alipaineen johdosta imaisee.. Mutta on se vissiin parempi, mitä lähempänä on.
Laitoin Juupituupiin videon Masain boost bottlesta.
http://www.youtube.com/watch?v=6AGin_cC_5IKomea SantaMaria lasipurkki..
En silloin raaskinut porailla imukaulaan reikiä, niin tein tollassen laipan ja hydrauliletkuliittimillä letku. Seoksen liikettä ei huomannut kuin ihan hiljasella tyhjäkäynnillä ja tolleen, kun veti kaasua ja helläsi.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Onko materiaalilla väliä, mistä tekee. Olisi pelliä tossa, ja hitsauslaite, niin saisikohan sen pellistä tehtyä?
Yleensä mahdollisimman paksu letku tietenkin virtaa nopeammin kuin ohut.
Eikös ohuessa letkussa ole isompi virtausnopeus,ja isossa pienempi, mutta isossa voi sitä ainetta mennä enemmän? Samall tavalla kuin kaasareissa.
Enmity
- Pyörä:
- PV, 535 bmw
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 21.3.2008 14:41
Slerpa_ kirjoitti:Onko materiaalilla väliä, mistä tekee. Olisi pelliä tossa, ja hitsauslaite, niin saisikohan sen pellistä tehtyä?
Yleensä mahdollisimman paksu letku tietenkin virtaa nopeammin kuin ohut.
Eikös ohuessa letkussa ole isompi virtausnopeus,ja isossa pienempi, mutta isossa voi sitä ainetta mennä enemmän? Samall tavalla kuin kaasareissa.
Niin onkin. Mutta kyllä kai isommassa letkussa aine just virtaa paremmin, kyllähän se ohkanen letku vähän luulisi ahistavan menoa?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Ajattelinkin, että letkunkin taitaa pitää olla oikean paksuinen? Isossa letkussahan se seos ei virtaa tarpeeksi nopeasti?
Ja nyt latailin tuon boost bottle calculatorin, ja en oikein mistään löytänyt ohjeita sen käyttöön. Eli tarkottaako tuo "hose" sitä putken pituutta, ja volume sylinterin tilavuutta, ja RPM kieroksia?
HPT
- Pyörä:
- Derbi '06 ja Räsä '08
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 9.6.2008 14:55
Juuri näin, eli RPM = kierrokset, hose lenght = letkun pituus, Volume = kuutiot, Speed of Sound = äänen nopeus ja Hose diameter = letkun sisähalkaisija.
_Sylin_teri_
- Pyörä:
- KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 25.4.2009 19:32
Slerpa_ kirjoitti: volume sylinterin tilavuutta
Se on siis sen boostbottlen tilavuus.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Oukei. Katotaan mitä mittoja se antaa. Pitääköhän tohon RPM kotaan panna huippukierrokset, vai ne millä aluella ton pullon pitäs toimia?
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Slerpa_ kirjoitti:Oukei. Katotaan mitä mittoja se antaa. Pitääköhän tohon RPM kotaan panna huippukierrokset, vai ne millä aluella ton pullon pitäs toimia?
Se kohta missä pullon pitäisi toimia parhaiten, optimaalinen tehoalue.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Onko pullon muodolla mitään väliä? Jotenkin tunuisi että tommonen "pullomainen" voisi toimia paremmin kuin neliön mallinen, tai semmonen pyöreä lieriön mallinen. Tossa voisi olla vaan se kartio-osa vahventamassa sitä painetta.
_Sylin_teri_
- Pyörä:
- KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 25.4.2009 19:32
Ei kai sillä muodolla ole paljoa väliä.
Mutta millä porulla on laittanut boostbottlen letkun kiinni kumiseen imukaulaan? Itellä oli joku liimasilikoni, mutta ei oikeen kestänyt pakkasessa vääntämistä.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Slerpa_ kirjoitti:Onko pullon muodolla mitään väliä? Jotenkin tunuisi että tommonen "pullomainen" voisi toimia paremmin kuin neliön mallinen, tai semmonen pyöreä lieriön mallinen. Tossa voisi olla vaan se kartio-osa vahventamassa sitä painetta.
Sen pullon muodolla ei ole kauheasti väliä (
lähes kaikissa yamahoissa ne alkuperäiset pullot on muodoiltaan aika kaukana pullosta), mutta sen letkun ja pullon liitoskohta olisi hyvä olla jouheva.
http://img4.imageshack.us/img4/9253/yeis.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Millä sen letkun saa siihen kumi/muovi imukaulaosaan kiinni?
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
teet kaksihaaraisen imukaulan ?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Millä työkaluilla? Miggikin hajosi, joten en voi ainakaan toistaiseksi tehdä mitään itse.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista