Mikä on vikana?

Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Karaikun » 24.5.2012 21:45

hessuhopotin kirjoitti:kurkkaappa sylkän sisään, siellä taitaa lymytä yllätys :lol:


Jos mulle vastasit niin kyllä ne huollossa sano että oli hyvässä kunnosa, vaan mäntä menny :|
SamiJJ
Liittynyt:
14.11.2011 21:38
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut SamiJJ » 24.5.2012 21:52

Tänää siis tapahtui sellasta että terpis leijjailli kierrokset ja aloin epäilee ylikuumentumista ja näinhä se olikin. Pysähyin ja tsekkasin tilanteen, niin sylinteristä oli lentäny paineella se "nappi" josta menee letku kaasuttimelle ja nestesäiliös nesteet oli melkeen kiehumispisteessä, ku säiliöki höyrysi. Ongelma on nyt se että se ei tykkää lähtee käyntiin. Ei edes hörähdä. En usko et lämpöleikkaskaan, koska poljin ei jumittanu missään kohdassa. Mut kertokaa toki ihmees mikä vois olla?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Gogge » 24.5.2012 21:55

Se nestehän onkin pirun kuumaa.. Liian vähän jäähdytys nestettä, pieni suutin, imuvuoto? Ylikuumentuminen ei kierrosten leijailuun oikeastaan liity, mutta laihalla käyminen liittyy.. mutta toisaalta laihalla käymisen ansiosta myös kone käy kuumempana, että miten sen haluaa ajatella :lol:
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
SamiJJ
Liittynyt:
14.11.2011 21:38
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut SamiJJ » 24.5.2012 22:07

pitääpä nuo muuten tarkistaa. Voisi kokella 94 suuttimella (17.5kaasutin) ja tk:n tehari. Nykyne suutin o 85, mutta kai se sit o liian pieni. Sitten hieno säädöt seosruuvista. Kokelen näitä, jos ei auta, niin ilmotan :)
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 24.5.2012 22:11

itelle tuli mielee et kannentiiviste olis pettänyt ja sieltä tullut painetta ja kun sammutit koneen ni meni hiukan vettä sylinterin sisälle ja sen takii ei hörähä käyntii, mut saatan olla väärässäkin
¿
SamiJJ
Liittynyt:
14.11.2011 21:38
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut SamiJJ » 24.5.2012 22:19

voisihan tuokin iha hyvin olla mahollista. Tiivisteen pettämisestä en oo varmaa ku juuri 200km sitten tein männän vaihdon ja samalla uusin tiivisteet. Mutta katsotaan noilla aiemmin mainituilla, jos ei auta, nii jos sitä kuitenkin katsois kannentiivisteen :D
Pondeyo
Liittynyt:
13.12.2011 17:51
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Pondeyo » 25.5.2012 15:51

Mulla o 17,5 PHVA kaasarilla ja piperin kanssa 125 suutin. En sitte tiedä et onks toi tarpeeks iso xD. Mun neula taitaa olla vakioasennossa siel suunnillee keskellä, ja seosruuvi noin 1,75 kierrosta auki.

Ja putkihan on gianelli.
Adejussi
Pyörä:
MBK X-Limit -98
Liittynyt:
30.3.2012 15:11
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Adejussi » 25.5.2012 16:18

Mikähän mahtaisi olla vikana mbkssani kun rikkoo viripuolan, mutta vakiopuolalla toimii moitteetta. Kyseessä vuosimallin 1998 mbk x-limit. Toimii aluksi viripuolalla(Ducatin viripuola) moitteetta kunnes yllättäen n. 15 min käytön jälkeen sammuu eikä lähde enää käyntiin (yrittää kuitenkin käynnistyä). Kun laittaa vakiopuolan paikolleen toimii sillä ihan normaalisti. Onko jollakin kokemusta samaisesta viasta? Mistä voisi johtua?
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut -MJU- » 25.5.2012 16:28

Mikähän kaverin derbissä kun nostelee lämpöjä ihan saatanasti verrattuna omaan ? Termari ainakin aukee ja syyläri ainakin näytti puhtaalta. Jäähytys nesteet kanssa vaihettu joskus tammi- tai helmikuussa. Eikä myöskään pitäs laihallakaan käyä kun 85 suutin, 14mm kaasari ja eenoksi
Tsekkaa galleria
jannekk7
Pyörä:
AEROX
Paikkakunta:
Parainen
Liittynyt:
28.8.2010 18:36
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut jannekk7 » 25.5.2012 19:12

mikä on derbis ku korkeilla kierroksilla pätkii?? tulppa?

E: ei auttanu tulpan vaihto... ihan kuin olisi kierrosten rajoitin, kulkee just ja just 30km/h :roll:
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Gogge » 25.5.2012 19:42

Se, tai käy rikkaalla..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
riejumees
Liittynyt:
26.5.2012 0:53
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut riejumees » 26.5.2012 1:09

Moro!
Mulla olis semmonen ongelma riejussa (06) että kun moottori on lämmennyt, niin sylkee ilmeisesti vaihteisto-öljyä kytkimentapista. Kytkimentapin stefa vaihdettu ja vuotaa vieläki, eli vuotaako jossain kampikammion lähettyvillä joku stefa? entä onko kova homma vaihtaa?
Ja sitte olis vielä toinenki kysymys :D elikkä tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan, muutaman kerran on hetken aikaa toiminu ja sitten taas ei toimi eli mikä on vikana? tämä on siis alkanut jo ennen öljynvuotoa. Kaasari kokeiltu vaihtaa, imukaulassa ei ole halkeamia, ilmanputsari katottu ja ei tahdo vianlähdettä löytyä.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä :)
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 26.5.2012 9:43

masoeman_ kirjoitti:Mikähän kaverin derbissä kun nostelee lämpöjä ihan saatanasti verrattuna omaan ? Termari ainakin aukee ja syyläri ainakin näytti puhtaalta. Jäähytys nesteet kanssa vaihettu joskus tammi- tai helmikuussa. Eikä myöskään pitäs laihallakaan käyä kun 85 suutin, 14mm kaasari ja eenoksi

Millä perusteella nostelee lämpöjä? Perstuntumallako??
Kattokaas minkä värinen tulppa on. Siittä näkee ilma/bensa seoksen.
Jos ei käy laihalla, niin suunnatkaa katseet jäähdytysjärjestelmään. Joko nesteet ei kierrä siellä kunnolla, ei ole tarpeeksi nestettä, tai sitten järjestelmässä on jokin aukko mistä paineet pääsee vuotamaan ulos ja paineiden laskiessa luonnollisesti veden kiehumispiste laskee.
Liian kuuma tulppa (jos on niin laita alkuperäinen).
Ja viimeinen vaihtoehto on mäntä. Mitä karstoittuneempi mäntä, sitä enemmän moottori tuottaa lämpöä.
Mutta tämä teidän lämpöjen nousu on todennäköisesti todettu perstuntumalla, joten luultavasti moottorissa ei ole mitään vikaa.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut -MJU- » 26.5.2012 14:03

No en usko että mikään perstuntuma on kun normiajossa flekti alkaa pyörimään eikä jaksa mopokaan enää mennä niin hyvin. Tulppa pitää kattoo tänään kun tonne meen ja samalla vuotaako se kannen nippa, eilen siis kävi näin kun tuli koulusta ja illalla ei kerenny kahtoo mikä mopossa on. Uskoisin että nesteet kiertää ihan hyvin kun ylä ja alavesiletku yhtä kuumia ja nestettä on paisuntasäiliön min-max asteikon puoliväliin asti, eli siinä missä se ainakin autoissa pitäs olla. Tulppa on BR8ES ja mäntäkin vaihettu pari tonnia sitten mutta vaihan tuo toki olla karstoittunut kun on kumminkin tuorevoitelu melkeen täysillä.
Tsekkaa galleria
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 26.5.2012 17:35

xtrem3 kirjoitti:Joko nesteet ei kierrä siellä kunnolla, ei ole tarpeeksi nestettä, tai sitten järjestelmässä on jokin aukko mistä paineet pääsee vuotamaan ulos ja paineiden laskiessa luonnollisesti veden kiehumispiste laskee.
Ihan näin yleisenä huomiona että oikeaoppisen 50/50-pakkasnesteen ja veden kiehumispiste on 1atm paineessa jossain 140-160 asteen tietämillä, joten tuon lämpötilan saavuttaminen kielii muistakin ongelmista järjestelmässä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista