Hakalanpoika
- Pyörä:
- Rieju Mrt '10
- Paikkakunta:
- Aura
- Liittynyt:
- 10.11.2013 13:13
En ny tiiä kuuluuko tää tänne mut mitenkä tota tuorevoiteluu kuuluis säätää ku haiskahtaa aika paljon aina ku on ajanu enkä oo siitäkään ihan varma et johtuuko se siitä ja ei viittiny ite ruveta säätämään sitä ku olisin kumminki saanu sen vaa leipomaan
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Anteeks mikä oli? Ison alkukirjaimen lisäks muutama pilkku ja piste oikeisiin kohtiin ängettynä helpottaa muitten ymmärrystä jumalattoman paljon ja näin ollen lisää myös mahdollisuutta saada kunnollisia vastauksia.
Mutta mitä mä käsitin, niin mopo haisee ajon jälkeen kovasti ja sitten haluut säätää tuorevoiteluu tai jotain....? Asiahan on niin että 2T vehkeet haisee aina, ja vaatteet haisee niitten kaa aina. Tämä on toki tottumis ja makuasia, mun mielestä just tuotettu raikas 2T pakokaasu on yks parhaista tuoksuista. Ja muutenkin.
Tuorevoitelua ei kannata säätää pienemmälle siinä toivossa että haju hälvenis, haisemaan se tulee aina ja tuorevoiteluu pienemmälle säätäessä saat sen toki hajuttomaks kun se leipasee.
Eli älä säädä ja kestä kaasut, tai jos et kestä niin suosittelen nelaria.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Osaiskos joku sanoa, missä vaiheessa kannattais ruveta harkitsemaan koneremppaa kun kilometrejä on kertynyt kohta 15k? Ja eikös harmahtavat öljyt yleensä kerro siitä, että öljyn sekaan on päässyt vettä? Jos on niin vikaa kannattaisi varmaan lähteä hakemaan vesipumpun stefasta, meinaa syylärin nestepinta on hivenen vajunut. Voihan tietysti olla, että öljyyn on päässyt kondenssivettä, mutta mene ja tiedä.
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
moi taas! tuon dt:n kanssahan tulloo ihan kanta-asiakkaaksi tälle palstalle
noh asiaan. eli on nyt ollu käynti vikaa, eli lähtee käyntiin ja käy 5 sekunttia ja sammuu. koko sähkö puoli on katottu cdin vaihtoa myöten läpi ja pätkiminen jatkuu.. no tulipa siinä remontin aikana kurkattua vaihteisto öljyt, tyhjää täynnä
sitte laitoin tulpan kärkiväliä pienemmäksi, niinku olen ennenkin tehnyt kun stefa mahd. vuotaa. ja käy kuin unelma
vähän epäilen että laatikko öljyt pääsöö moottoriin ja sen takia rikkoo tulppia
nyt olis varmasti kytkinpuolen stefan vaihdon aika. näinkin pitkä tarina johtaa yhteen lyhyeen kysymykseen
voiko kytkinpuolen stefan vaihtaa koneen ollessa paikallaan? tietenkin kytkin pitää purkaa pois eestä mutta saako sen vaihettua ilman että joutuu käyttään lohkoa auki? siinä muuttuu nimittäin pieni korjaus piirun verran isommaksi
ps. voiko tuo liika öljy bensan seassa oikeasti rikkoa niitä tulppia
?
JVEL
- Paikkakunta:
- Sotkamo
- Liittynyt:
- 9.5.2013 18:53
Saa vaihettua stefan avaamatta lohkoja.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kyllä varsinki tuo vaihteistoöljy tekee temppuja. Kytkin pitää vaan purkaa pois. Vaihda samalla se kytkinpuolella kampiakselin holkin alle tuleva o-rengas, mulla päästi sieltä öljyt kampikammioon.
JoXuZ
- Pyörä:
- 530 EXC
- Liittynyt:
- 23.12.2004 16:04
Reetuhai2 kirjoitti:Asiahan on niin että 2T vehkeet haisee aina, ja vaatteet haisee niitten kaa aina. Tämä on toki tottumis ja makuasia, mun mielestä just tuotettu raikas 2T pakokaasu on yks parhaista tuoksuista.
Sori mut hajosin totaalisesti.
Olihan se aikoinaan "hyvä" tuoksu, kun toinen vaihtoehto oli polkupyörä, mutta ei sillä naismarkkinoilla kovin korkeille sijoituksille noustu.
kesä<3
tukepoju
- Liittynyt:
- 1.3.2011 2:04
pikaisesti tarvitten apua minarellin kanssa! mikä ihme on kun vaihdoin kytkinlevyt niin tietääkseni kasasin käynnistyspolkimen hilppeet ihan oikein mutta kun laitan kytkinkopan kiinni ja kiristän pultit niin käynnistyspoljin jumittuu? liikkuu kyllä mutta nihkeästi, kokeilin jo rasvata sen yms muttei tunnu auttavan mikään... eli siis toimii normaalisti niin kauvan kun kytkinkoppa ei oo kiristetty
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Ethän oo mitään rikkaa tunkenu sinne lohkon ja rattaan väliin ja olethan varmasti jännittänyt kiksin palautusjousen, ennen päätelmää viasta?
thaitus
- Liittynyt:
- 25.6.2012 1:39
mikä on kasattu väärin / onko jousi jotenki väärin paikallaan ku poljin palauttaa alhaalta, mutta ylhäällä se ns "tyhjä" kohta , ennenkun ottaa rattaalle ei palauta, vaan jää rahisemaan ajos. Oon jännittäny kiksin jousen 2 kertaa jo , mutta avannu en oo vielä
patara
- Liittynyt:
- 30.12.2012 22:02
Mikäköhä vittu pösöö tuli kun ei käynnisty männä vaihon jälkeen. Puristuksia tuntuu olevan ja tuntuu että vika sytytyspuolelta tuntuu että vika olisi. Piti repiä kaikki sähköt niin osaisko joku auttaa. Vitunselkeäätekstiä.
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
meneeköhän noi derbin imiukaulat am6
ee ?
jonetzu
- Liittynyt:
- 10.2.2014 20:22
no hei taas
tuon stefan vaihdon jälkeen purin ja tyhjensin putken tuosta kaikesta palamattomasta öljystä ja noinki nuhanen laitos muuttu vähän pirtsakammaksi
nyt kun se kiertää vähän pirteämmin on tullu esiin sellanen "vika" että tuo kone vääntää miten vääntää ala kieroksilla ja puolen kaasun jälkeen tulee sellanen repäisevä piikki missä vauhti vasta kiihtyy kunnolla
on varmasti ollut aina samallainen mutta ei ole tullut niin paljon esille kun on ollu tukossa koko härveli
tuota oon tässä taivastellu ja säätäny kaasaria, ei apua. johtuuko tuo nyt sitten väärän kokosesta suuttimesta vai mistä.. vehje täysin vakio ja kaasarina 16mm lortto, suutin on 88. miten sais optimoitua kaiken mahollisen tehon mitä koneesta lähtee pelkillä säädöillä
? ei nimittäin tuo isä ukko oikeen sille virittämiselle lämmenny
kyllä taitaa kurin poisto olla ajankohtanen jos ei säädöillä ala pelittään
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
jos kerta taysi vakio ni varmaa suutin liian iso ku eiks detsissa oo vakiona 80 ja kato oljy pumppu , siina on ne kaks viivaa joiten pitais olla kohakkai, saattaa syottaa liikaa oljya jonka seurauksena ei kierra kunnolla ym.
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
VacuumCleaner kirjoitti:jos kerta taysi vakio ni varmaa suutin liian iso ku eiks detsissa oo vakiona 80 ja kato oljy pumppu , siina on ne kaks viivaa joiten pitais olla kohakkai, saattaa syottaa liikaa oljya jonka seurauksena ei kierra kunnolla ym.
Edit. Oho eli jos siinä on 88 ni silloha se ei oo täysin vakio, ku mitä ite aineki muistelen ni detsissä oli vakiona 80, eli jos oot ostanu käytettynä ja vanha omistaja sano että on täysi vakio ni ei piä paikkasa ja sehä selittääki jo paljon
edit2. Joo tiiän , nää tuli tällei hölmösti ku en osaa käyttää tätä kännykällä
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista