Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut kossusukka » 2.4.2012 22:44

Kevyt vauhtishan se suurin hyöty on. Jokseenkin erilainen sytkäennakkokäyräkin niistä löytyy. "Ei pysy perässä" ja "vakiosähköt hajoo" taas on vähän kiistanalaisia jos näin lievästi sen ilmaisisin. Joskus pitää perehtyä niiden tekniikkaan vähän syvällisemmin tylsänä iltana.

Itse löisin kisasähköt vasta sitten kun voidaan tosissaan todeta että nyt ne vakiosähköt on huonot koska X ja asia on varmasti niin. Mutta onhan se kiva lisä ne kisasähköt kun koneesta löytyy jotain tyyliin 70cc Airsal ja turbokitin tehari, varmasti huiput kasvaa ja teho nousee eksponentiaalisesti.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 5.4.2012 9:58

Tietäiskö kukaan et olisko hankalaa jos vetäis ton baotian monkeyn sähköt ihan uusiks ite, kun ei löydy mistään uusia sähköjä.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.4.2012 17:56

No mieti nyt ite. Eihän se vaikeaa oo, jos on vähänkää hajuu mitä aiot tehä ja miten.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut bevekki » 5.4.2012 18:00

Ei olis mitään kikkaa millä saa pv sytytys ennakon pysymään kun n 8000rpm tulee asteiden heitto aikasemmalle ? pistää myöhäselle = alakiekoilla ei toimi mutta 8000rpm alkaa tykittään.
2Fast4You
SuolakurkkuJooseppi
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 9.4.2012 22:12

Onkos noissa kameliderbeissä samat sähköt kuin esim 05 detsissä? Kaverille kyselen.
valkokilpi YZ projekti
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut kossusukka » 9.4.2012 22:55

Ei ole, niissä vanhoissa on Leonellin sytytysjärjestelmä ja koko johtosarja muutenkin erilainen kaikkine oheislaitteineen.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
SuolakurkkuJooseppi
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 9.4.2012 22:57

Okei, paljon kiitoksia.
valkokilpi YZ projekti
Petzkuu
Pyörä:
CPI SX 50 -06
Paikkakunta:
Honolulu
Liittynyt:
25.6.2009 12:37
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Petzkuu » 10.4.2012 12:56

Elikkäs ajovalot on pimeenä ja vikaa etsitty kauan. Huomasimpa nyt kun yleismittarin valjastin vianetsintään, että kun virtalukon vääntää päälle, vain plussa johoissa kulkee virta, ja kun virtalukosta vääntää virrat pois, niin miinukset alkaa juoksea. Normaaliako, tuskin? Ja miten ihmeessä virtalukko voi edes hajota tuolla tavalla, että toimii "väärin päin". Mekanismia ei saa purettua ilmeisesti mitenkään, eli uutta virtalukkoa metsästämään? :roll:

Edit: Ja sähkökaavion mukaan virtalukko näyttää toimivan juuri noin. Jatketaan vianetsintää... :|
Halem
Pyörä:
Yamaha DT 50 -07, KTM EXC 125 -12
Liittynyt:
3.2.2011 17:21
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Halem » 10.4.2012 17:51

Neuvokaaha vähän:

Mopo seisoi talven, jonka jälkeen ei lähde käyntiin. Tarkemmin katsottuna bensaa kyllä saa, mutta kipinä on hukassa. Testasin irroittamalla tulpan, laittamalla tulpanhattu kiinni ja tulpan kierrekohta syltinteriin kiinni ja polkasu. Ei kipinää. Voisikohan vika olla sytytyspuolassa (tulee oranssi johto, sekä maa johto)

- Miten kokeilla onko puolassa vika
- Missä muualla voisi olla vika
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 10.4.2012 18:57

Uusi tulppa ensin. Putsaa tulpanhattu ja katso, että johdot ovat kunnossa. Sen jälkeen kannattaa vasta alkaa etsimään rikkinäisiä osia ja kokeilemaan uusia.
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut KarsTa » 12.4.2012 9:44

Kisasähköt löytyy iteltä, vauhtipyörä on ihan kiva mutta kun se on kevennetty niin tyhjäkäynti tietty vaikeempaa, mutta kierrosherkkyys parempi.

Kaasarin oon laittamas säätööhin vakiosähköillä sillä ei oo kiva miättiä onko vika systytykses vai kaasaris ;) ja sähköt oil HPI inner rotor kit, ei valopuolaa eikä mitään muuta "ylimäärästä" eli stattori, vauhtipyärä, cdi ja sytytyspuola ja siinä ne sähköt.

just muute hokasin jotta ei tuu virtalukolle enää niitä sähköjäkään :D
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut shule » 12.4.2012 14:15

Osaako joku sanoa miksi etuvalolle tulee vain ~4V jännitettä vaikka antaisi kierroksia? Tyhjäkäynnillä samat lukemat
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut ramba__ » 12.4.2012 16:30

Jännitteensäädin rikki.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kakkaaap
Liittynyt:
2.4.2011 20:27
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut kakkaaap » 13.4.2012 20:47

Sain tässä jännän (hullun?) idean, että jos tekisi tuohon mopoon kylmän koneen merkkivalon. Mahdollisesti sillein, että valo palaa kun vesi ei kierrä tai sitten valo syttyy kun vesi alkaa kiertämään. No termostaatin piuhojen kanssahan pitäisi vissiinkin leikkiä tai jotain, mutta siihen mun aivojen suorituskyky sähkö juttujen osalta loppui. Noo luultavasti tääkin idea haudataan :) Mutta mutta valoksi ajattelin lediä, mutta mulla ei oo mtn hajua miten toi sähkö tuolla termostaatissa menee ja miten saisin sen ledin kytkettyä ilman et se häirittis termostaatin toimintaa... Noo luultavasti tääkin idea haudataan :) Mutta vinkkei voiheittää, jos ton vaikka toteuttais :s
Täysin homoseksuaalisesti käyttäytyviä eläimiä ovat vain kesytetyt pässit.
On olemassa epätoivoista pätemistä ja paskaa läppää, mä harrastan paskaa läppää
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 14.4.2012 14:54

Miten ois lämpömittari? Anturi kiinni siihen kohtaan missä on normaalisti ylikuumenemisen valo. Näet sylinterin kannen/nesteen lämpötilan, itse ainakin tekisin näin. Muistaakseni 50-70C ois hyvä lämpötila nesteelle. Jos se on siin 80/90C kokoajan niin voisin olettaa että siinä olisi jotain vikaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista