kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Kevyt vauhtishan se suurin hyöty on. Jokseenkin erilainen sytkäennakkokäyräkin niistä löytyy. "Ei pysy perässä" ja "vakiosähköt hajoo" taas on vähän kiistanalaisia jos näin lievästi sen ilmaisisin. Joskus pitää perehtyä niiden tekniikkaan vähän syvällisemmin tylsänä iltana.
Itse löisin kisasähköt vasta sitten kun voidaan tosissaan todeta että nyt ne vakiosähköt on huonot koska X ja asia on varmasti niin. Mutta onhan se kiva lisä ne kisasähköt kun koneesta löytyy jotain tyyliin 70cc Airsal ja turbokitin tehari, varmasti huiput kasvaa ja teho nousee eksponentiaalisesti.
jonttu-13
- Pyörä:
- cagiva, aprilia rs, derbi
- Liittynyt:
- 3.6.2011 23:52
Tietäiskö kukaan et olisko hankalaa jos vetäis ton baotian monkeyn sähköt ihan uusiks ite, kun ei löydy mistään uusia sähköjä.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
No mieti nyt ite. Eihän se vaikeaa oo, jos on vähänkää hajuu mitä aiot tehä ja miten.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
bevekki
- Liittynyt:
- 5.4.2012 17:11
Ei olis mitään kikkaa millä saa pv sytytys ennakon pysymään kun n 8000rpm tulee asteiden heitto aikasemmalle ? pistää myöhäselle = alakiekoilla ei toimi mutta 8000rpm alkaa tykittään.
2Fast4You
SuolakurkkuJooseppi
- Pyörä:
- Olihan noita
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 27.3.2010 22:12
Onkos noissa kameliderbeissä samat sähköt kuin esim 05 detsissä? Kaverille kyselen.
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Ei ole, niissä vanhoissa on Leonellin sytytysjärjestelmä ja koko johtosarja muutenkin erilainen kaikkine oheislaitteineen.
SuolakurkkuJooseppi
- Pyörä:
- Olihan noita
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 27.3.2010 22:12
Petzkuu
- Pyörä:
- CPI SX 50 -06
- Paikkakunta:
- Honolulu
- Liittynyt:
- 25.6.2009 12:37
Elikkäs ajovalot on pimeenä ja vikaa etsitty kauan. Huomasimpa nyt kun yleismittarin valjastin vianetsintään, että kun virtalukon vääntää päälle, vain plussa johoissa kulkee virta, ja kun virtalukosta vääntää virrat pois, niin miinukset alkaa juoksea. Normaaliako, tuskin? Ja miten ihmeessä virtalukko voi edes hajota tuolla tavalla, että toimii "väärin päin". Mekanismia ei saa purettua ilmeisesti mitenkään, eli uutta virtalukkoa metsästämään?
Edit: Ja sähkökaavion mukaan virtalukko näyttää toimivan juuri noin. Jatketaan vianetsintää...
Halem
- Pyörä:
- Yamaha DT 50 -07, KTM EXC 125 -12
- Liittynyt:
- 3.2.2011 17:21
Neuvokaaha vähän:
Mopo seisoi talven, jonka jälkeen ei lähde käyntiin. Tarkemmin katsottuna bensaa kyllä saa, mutta kipinä on hukassa. Testasin irroittamalla tulpan, laittamalla tulpanhattu kiinni ja tulpan kierrekohta syltinteriin kiinni ja polkasu. Ei kipinää. Voisikohan vika olla sytytyspuolassa (tulee oranssi johto, sekä maa johto)
- Miten kokeilla onko puolassa vika
- Missä muualla voisi olla vika
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
Uusi tulppa ensin. Putsaa tulpanhattu ja katso, että johdot ovat kunnossa. Sen jälkeen kannattaa vasta alkaa etsimään rikkinäisiä osia ja kokeilemaan uusia.
KarsTa
- Liittynyt:
- 7.3.2010 21:58
Kisasähköt löytyy iteltä, vauhtipyörä on ihan kiva mutta kun se on kevennetty niin tyhjäkäynti tietty vaikeempaa, mutta kierrosherkkyys parempi.
Kaasarin oon laittamas säätööhin vakiosähköillä sillä ei oo kiva miättiä onko vika systytykses vai kaasaris
ja sähköt oil HPI inner rotor kit, ei valopuolaa eikä mitään muuta "ylimäärästä" eli stattori, vauhtipyärä, cdi ja sytytyspuola ja siinä ne sähköt.
just muute hokasin jotta ei tuu virtalukolle enää niitä sähköjäkään
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
shule
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 4.12.2009 23:20
Osaako joku sanoa miksi etuvalolle tulee vain ~4V jännitettä vaikka antaisi kierroksia? Tyhjäkäynnillä samat lukemat
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Jännitteensäädin rikki.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kakkaaap
- Liittynyt:
- 2.4.2011 20:27
Sain tässä jännän (hullun?) idean, että jos tekisi tuohon mopoon kylmän koneen merkkivalon. Mahdollisesti sillein, että valo palaa kun vesi ei kierrä tai sitten valo syttyy kun vesi alkaa kiertämään. No termostaatin piuhojen kanssahan pitäisi vissiinkin leikkiä tai jotain, mutta siihen mun aivojen suorituskyky sähkö juttujen osalta loppui. Noo luultavasti tääkin idea haudataan
Mutta mutta valoksi ajattelin lediä, mutta mulla ei oo mtn hajua miten toi sähkö tuolla termostaatissa menee ja miten saisin sen ledin kytkettyä ilman et se häirittis termostaatin toimintaa... Noo luultavasti tääkin idea haudataan
Mutta vinkkei voiheittää, jos ton vaikka toteuttais
Täysin homoseksuaalisesti käyttäytyviä eläimiä ovat vain kesytetyt pässit.
On olemassa epätoivoista pätemistä ja paskaa läppää, mä harrastan paskaa läppää
Samppa1993
- Pyörä:
- Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
- Paikkakunta:
- Heinola
- Liittynyt:
- 6.12.2009 14:14
Miten ois lämpömittari? Anturi kiinni siihen kohtaan missä on normaalisti ylikuumenemisen valo. Näet sylinterin kannen/nesteen lämpötilan, itse ainakin tekisin näin. Muistaakseni 50-70C ois hyvä lämpötila nesteelle. Jos se on siin 80/90C kokoajan niin voisin olettaa että siinä olisi jotain vikaa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista