Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 13.6.2012 0:07

Mites se ny menee kun saa noi mitat tuosta Blairexhaust ohjelmasta. Niin kun tarttis kääntää nii mikä se ohjelma mihin ne mitat pitää laitta, vai miten se menee?
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut joltsu » 13.6.2012 11:33

Katsohan tämä ;). Jokin conelayout sen ohjelman nimi on ainakin tietopankin mukaan. En ole käyttänyt kyllä tuota ohjelmaa itse, joten joku muu saa kertoa miten se toimii...
johnis
Liittynyt:
3.5.2012 9:02
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut johnis » 13.6.2012 12:12

terve

olen tässä suunnitellut tekeväni tehoputken uskolliseen PV:seeni jossa on viilamaton uusivaluinen 50cc Power+. Ongelma on alkukäyrän putken ja laipan halkaisija, blairexhaust 2 käskee tehdä halkaisijaltaan 23mm kokoisen laipan reiän ja alkuputken, eli siis putken ja pakokanavan väliin jäisi n 2mm porras. ja tuossa kun mittailin niin huomasin pv:n vakioputken alkukäyrän halkaisijan olevan 29mm. eikö laipan ja alkukäyrän halkaisija pitäisi olla sama kuin pakokanavan lopun halkaisija?

ja toinen kysymys. Kun loppupilli sijoitetaan sinne keskilieriön keskelle niin sijoitetaanko se joka akselilla sinne keskelle. esim kun keskilieriön halkaisija on 8cm niin loppupilli tungetaan 4 cm verran sinne sisälle?

pahoitteluni tästä mahdollisesti sekavasta tekstistä kun vähän väsyksissä kirjottelen


?
Jonut
Pyörä:
Skyteam Pbr -09, Peugot xps SM -05
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
16.6.2012 0:30
Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Jonut » 18.6.2012 0:49

Kuinka paksu pitäisi putken olla 4-tahti mopoon (skyteam pbr 50).

Sisä- ja ulkohalkaisijat, ja mikä materiaali?
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut vizu » 18.6.2012 8:21

http://www.motot.net/wiki/Pakoputkiston_teko_4-tahti_moottoriin
Siinä jos et ole viellä lukenut pitäs selvitä jotain ton avulla.
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut jt-87 » 19.6.2012 18:17

johnis kirjoitti:terve

olen tässä suunnitellut tekeväni tehoputken uskolliseen PV:seeni jossa on viilamaton uusivaluinen 50cc Power+. Ongelma on alkukäyrän putken ja laipan halkaisija, blairexhaust 2 käskee tehdä halkaisijaltaan 23mm kokoisen laipan reiän ja alkuputken, eli siis putken ja pakokanavan väliin jäisi n 2mm porras. ja tuossa kun mittailin niin huomasin pv:n vakioputken alkukäyrän halkaisijan olevan 29mm. eikö laipan ja alkukäyrän halkaisija pitäisi olla sama kuin pakokanavan lopun halkaisija?

ja toinen kysymys. Kun loppupilli sijoitetaan sinne keskilieriön keskelle niin sijoitetaanko se joka akselilla sinne keskelle. esim kun keskilieriön halkaisija on 8cm niin loppupilli tungetaan 4 cm verran sinne sisälle?

pahoitteluni tästä mahdollisesti sekavasta tekstistä kun vähän väsyksissä kirjottelen


?


Ei muuta kuin korjaamaan putken alkuosan kerrointa että saa sen lähtöhalkaisijan täsmäämään. Tosin vakioputkessa se on isompi kuin tulevassa teharissasi, kannattaa pytystä mitata millainen sen pitää olla.

Loppupillin voit tehdä kummalla tahansa tavalla, toimii molemmin "päin" :D
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 27.6.2012 17:46

Mikäs on putkigurujen päivän mitta, minkä välipilli kärsii upottaa paisarin sisään? Itsellä on sellainen käsitys että n. 5cm välipilliä sisään, niin äänet pienenee mutta tehoissa ei muutosta huomattavissa, olenko nyt ihan kujalla :lol:
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Betaversio » 27.6.2012 21:42

Kuva

Kuva sellyoursoulin photobucket galleriassa.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut sitkuura » 1.7.2012 11:08

tuli tuommonen putki väsättyä ja vielä muutettua tuo vaimennin tuohon yläpuolelle, tarvii vielä tehdä kannake ja sisukset vaimentimeen
http://s1155.photobucket.com/albums/p551/sitkuura/Sym%20jet%20basix/

vähän tuli vakiovarille ylävireinen, mut siitä pääsee eroon säätämällä :seko:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 1.7.2012 13:25

Sähän osaat hitsata, mutta onko toi skootteri edes 2tahti? Jos on niin on melkonen teho(mehu)pilli tehty tehtaalla tuohon :lol:
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut sitkuura » 1.7.2012 14:58

Kyllä se mun mielestä on... ainakin pytyn kupeessa on erinäinen määrä reikiä ja nelareissa ne yleensä tietää remonttia :lol:

Joo tuo vakio putki on vähintäänkin mielenkiitonen toteukseltaan :eek:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 16.7.2012 21:15

Tämän hetkisen tilanteen pakosta ainoa mahdollinen hitsausmetodi pellin liimaamiseen on kaasupilli. Osaisko joku kertoa miten sillä pitäis millistä hitsata ja millä suuttimilla ja mimmosella puikolla (onko oikea termi). Käsittääkseni kartiot onnistuu väännellä ihan vaan putkea vasten kun ei tuo millinen niin jäsyä ole.

E. Tuli muuten tiittanen luettua ja siinä oli kyllä paljon kaikenlaista mielenkiintoista ja hyödylliatä tietoa. Jos sitä samalla vauhdilla bellinkin kahlais läpi ;)
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 17.7.2012 16:04

_rieska_ kirjoitti:Tämän hetkisen tilanteen pakosta ainoa mahdollinen hitsausmetodi pellin liimaamiseen on kaasupilli.


Kaasu on mestareiden valinta. Numeron 75 suutin ei varmaan kauas nakkaa, ja lisäaineeksi käy mikkilanka, tai sinkitön rautalanka. Ja jos pellit passaa oikein hyvin yhteen, sitä lisäainetta ei edes tarvi. Tosimaailmassa sitä joutuu aina välillä sekaan täytteeksi tökkäämään.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut sitkuura » 20.7.2012 23:50

Vähän olis näkemyksiä vaille minkälainen putki tuohon skootteriin olis tehtävä et olis hyvä :s

Ekasta tuli vähän liian ylävireinen...repii kyllä hyvin kun sattuu pääsemään toiselle piikille 8o laskenta perusteena blair2 oli 168 astetta 9000rpm ja 7tai9hp ja kertoimet oli muistaakseni kapeelle alueelle...

Valmistajan mukaan koneessa pitäs olla n.4,5hp@7000rpm tai 4hp@6000rpm
Awee
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
16.11.2011 10:25
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Awee » 28.7.2012 17:56

moro! Osaisko joku kertoa että miten tuon cone layoutin saisi tulostamaan niin, ettei tulisi esim 400 paperia samasta osasta? mitä teen väärin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista