kopra__
- Liittynyt:
- 14.4.2018 15:04
leppanenmiska kirjoitti:Suutin on tällä hetkellä 60 (vakio on 54) ja miten se säädetään öaihemmaksi?
En osaa skootterista sanoo mutta mopossa on ainaki kaasarissa säätöruuvi
Tuaski
- Pyörä:
- mh furia -05 cagiva wmx 125 -86
- Liittynyt:
- 16.7.2019 23:48
Tuaski kirjoitti:mikke666 kirjoitti:Tuaski kirjoitti:mikke666 kirjoitti:Tuaski kirjoitti:osaisko joku kertoo mikä vikana mopossa kun laittaa pienemmän kun 95 suuttimen niin alkaa paukkua mutta 95 suuttimella saa liikaa bensaa
ja tosiaa mopo mh furia -05 vireinä kuri pois putkesta.
(paukkuu vaan täyskaasulla)(imukaula ja läpät katottu)
ootko kattonu onko tulpan hattu kunnossa
juu ja tulppaaki on vaihdeltu
itelläki paukkus täyskaasulla ja otin tulpan hatun irti ni se johto mitkä tulee siihe tulpanhattuun oli hapettunut ni leikkasin sivuleikkureilla siitä johdosta noin sentin pätkän pois ja sen jälkeen mopo toimisi moitteettomasti
ei auttanu
vaihdoin ilmanputsarin ja paukkuminen loppu mutta mopo saa edelleen liikaa bensaa joten laitoin pienemmän suuttimen niin paukkuminen alkoi taas.
88 suutin röpöttää mutta ei pauku 85 suutin toimii vähän paremmin mutta paukkuu täyskaasulla. cdi myös vaihdettu.
kopra__
- Liittynyt:
- 14.4.2018 15:04
Tuaski kirjoitti:mikke666 kirjoitti:Tuaski kirjoitti:osaisko joku kertoo mikä vikana mopossa kun laittaa pienemmän kun 95 suuttimen niin alkaa paukkua mutta 95 suuttimella saa liikaa bensaa
ja tosiaa mopo mh furia -05 vireinä kuri pois putkesta.
(paukkuu vaan täyskaasulla)(imukaula ja läpät katottu)
ootko kattonu onko tulpan hattu kunnossa
juu ja tulppaaki on vaihdeltu
Laita sinne se 88 mut säädä kaasaria laihemmalle?
Tuaski
- Pyörä:
- mh furia -05 cagiva wmx 125 -86
- Liittynyt:
- 16.7.2019 23:48
kopra__ kirjoitti:Tuaski kirjoitti:mikke666 kirjoitti:Tuaski kirjoitti:osaisko joku kertoo mikä vikana mopossa kun laittaa pienemmän kun 95 suuttimen niin alkaa paukkua mutta 95 suuttimella saa liikaa bensaa
ja tosiaa mopo mh furia -05 vireinä kuri pois putkesta.
(paukkuu vaan täyskaasulla)(imukaula ja läpät katottu)
ootko kattonu onko tulpan hattu kunnossa
juu ja tulppaaki on vaihdeltu
Laita sinne se 88 mut säädä kaasaria laihemmalle?
juu oon kokeillu mut röpöttää silti
Albert03
- Liittynyt:
- 18.6.2019 21:03
Onko kyse tulpasta jos toiminut ennen täydellisesti mutta vähän aikaa sitten ei enään antanut kierroksia melkeen ollenkaan
kopra__
- Liittynyt:
- 14.4.2018 15:04
Albert03 kirjoitti:Onko kyse tulpasta jos toiminut ennen täydellisesti mutta vähän aikaa sitten ei enään antanut kierroksia melkeen ollenkaan
Savuttaako paljon? Kannattaa ilmanputsari ja tulppa kyl tarkistaa.
Albert03
- Liittynyt:
- 18.6.2019 21:03
kopra__ kirjoitti:Albert03 kirjoitti:Onko kyse tulpasta jos toiminut ennen täydellisesti mutta vähän aikaa sitten ei enään antanut kierroksia melkeen ollenkaan
Savuttaako paljon? Kannattaa ilmanputsari ja tulppa kyl tarkistaa.
Juu savutti vaihdan kun pääsen kotiin kun nyt mökillä kyselen lisää jos ei ole niistä
Kalalokki
- Liittynyt:
- 24.6.2019 17:37
Eli semmonen ongelma että DTssä kun ajaa 3/4 kaasulla ja täyskaasulla niin mopo pätkii. Olen laittanut isompaa suutinta ja säätänyt neulan prikkaa. Suuttimen suurentaminen lopetti pätkimisen mutta booaa vielä. Suuttimet kokeiltu: 102-112. (102 alkuperäinen). Mopo booaa vaan ajossa eli tyhjäkäynti ihan normaali. Ei myöskään savuta juuri yhtään. Ongelma ilmeni kun otin tuorevoitelun pois ja vaihdoin alkuperäisen ilmanputsarin powerfilteriin. Malli on Yamaha DT SM 07 ja mopo on täysin vakio jos kurien poistamista ja välien vaihtamista ei lasketa.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Taitaa olla edelleen liian pieni suutin. Onhan tuorevoitelun nippa tukittu kunnolla? Aiheuttaa nimittäin imuvuotoa.
Powerfiltteri on kyllä paskin mahdollinen ilmansuodatin.
Kalalokki
- Liittynyt:
- 24.6.2019 17:37
Malagutisti kirjoitti:Taitaa olla edelleen liian pieni suutin. Onhan tuorevoitelun nippa tukittu kunnolla? Aiheuttaa nimittäin imuvuotoa.
Powerfiltteri on kyllä paskin mahdollinen ilmansuodatin.
Voiko olla tuo suutin vikana kun kaverilla dtssä ihan sama tekniikka ja sillä ei mitään ongelmaa (ja tosiaan olen koittanut koot 102-112, luulisi jo auttaneen).
Ja jos tarkoitat kaasarin kyljessä olevaa tuorevoitelunippaa niin en ole tukinnut koska olen ymmärtänyt ettei tarvitse mutta voin aamulla koittaa tukkia, vaikka en usko sen auttavan. :/
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Totta helvetissä se vaikuttaa kun kone vetää siitä ilmaa öljyn sijaan.
Mulla oli vakioputkella, poratulla moricilla ja toimivalla lisäilmasolenoidilla 115 ps, jolloin käytössä oli vakioputsari.
Kiinalaisia vai Dellorton OEM suuttimia? Niissäkin on eroja. Ei sillä että kiinalaiset olisivat huonoja, mutta koot eivät välttämättä toimi ristiin lineaarisesti.
Voihan se kaasari olla toki tukossakin, joko suuttimesta tai ilmakanavasta, tuota powerfiltteristä kun menee kaikki oravaa pienempi läpi.
Kalalokki
- Liittynyt:
- 24.6.2019 17:37
Malagutisti kirjoitti:Totta helvetissä se vaikuttaa kun kone vetää siitä ilmaa öljyn sijaan.
Mulla oli vakioputkella, poratulla moricilla ja toimivalla lisäilmasolenoidilla 115 ps, jolloin käytössä oli vakioputsari.
Kiinalaisia vai Dellorton OEM suuttimia? Niissäkin on eroja. Ei sillä että kiinalaiset olisivat huonoja, mutta koot eivät välttämättä toimi ristiin lineaarisesti.
Voihan se kaasari olla toki tukossakin, joko suuttimesta tai ilmakanavasta, tuota powerfiltteristä kun menee kaikki oravaa pienempi läpi.
Nyt toimii paremmin kun tukin öljynipan. Vielä vähän booaa kutosella mutta uskon että se on liian pienestä suuttimesta. Vaihdan tuon powerfilterin kun olen kuullut vaan paskaa siitä nyt.
Kiitos avusta.
mullaoncpi
- Liittynyt:
- 1.8.2019 11:26
Eli mulla on semmonen vika mopossa, että se ei kierrä kunnolla huippukierroksiin asti, niinkuin ennen, eli kun laittaa kaasun pohjaan se lähtee kiertään ihan hienosti, mutta sitten siinä puolivälissä se lähtee kiertämään ylöspäin todella hitaasti. Ajaessa kun se piikki tulee vastaan niin ei auta kuin laittaa vaihdetta ylöspäin. Tän takia se kiihtyy aika hemmetin hitaasti. Aattelin, että käy liian rikkaalla tai jotain, mutta kaasarin neulan sokan laitto ylempään loveen ei auttanut. Oon koittanut myös säädellä sitä käymään vähän laihemmalla mutta ei auta. Mutta tossa eilen huomasin, että jos ottaa bensaletkun tankista irti ja antaa käydä niillä bensoilla mitä kaasarissa on niin se mopo kiertää jo toimii juuri niin ku ennenkin. Että onko vika jossain alipaineessa tai jossain?? ja kysympä vielä, että millä/miten se öljynippa siitä kaasarista kannattais tukkia (tuorevoitelu pois käytöstä), koska mun jutskat siinä ei oikeen pysy. Ja johtuisku tää huono kierto just siitä et siitä menee ilmaa
jsalmi
- Paikkakunta:
- isokyrö
- Liittynyt:
- 8.3.2018 17:56
pistin eilen teharin mun mopoon kiinni ja kävin testaamassa.
kävin kaikki vaihteet läpi ja ei tuntunut ottavan piikkiä missään kohtaa ja kulki vain sen 50kmh, mutta kun menin alamäkeen niin otti piikin.
voiko olla että mopo ei jaksa kiertää loppuun asti vai mikä homma?
mietin että pitäisikö vaihtaa välityksiä (nykyiset 13/62) vai mitä pitäisi tehdä.
putki on kylläkin vähän tukkoinen joten aion polttaa karstat jossain kohtaa.
HerraHakkarainen
- Liittynyt:
- 1.4.2019 11:23
Moi mikä mahtaa olla yamaha dt 50 kun lämpiää ihan älyttömästi? Syyläri ja pytty on tosi kuumia ja tietenki pakoputki. Vaihdoin juuri kannen tiivisteen kun entinen "suli" ja jäähdytys nesteet tuli palotilaan/pakoputkeen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista