Kulmasaha
- Liittynyt:
- 20.7.2014 20:33
Muistaakseni 2011 tai 2012 nopeusmittarin toiminta muuttui, sitä ennen oli se mekaaninen ja ajattelikin vastata mekaanisen pyörittäjän osalta kysymykseen
Mopo078
- Liittynyt:
- 14.5.2019 19:17
Osaako kukaan sanoa, että mikä voisi olla vikana tuossa kaasarissa kun suuttimia 75-120 kokeiltu 50cc mopoon. Kyseessä siis on 19mm kaasari. Pienemmillä suuttimilla 1/10 kaasulla tukehtuu heti ja vaikka tuolla 120 tuntuu todella laiskalta ei tahdo käynnistyä ollenkaan ja kun yli puolen kaasun kääntää niin alkaa tukehtumaan. Vielä sellanen että ihan sama mikä suutin niin tyhjäkäynnillä käynti kovenee sitä pienempi suutin niin sitä enemmän mutta ajossa ryyppy ei auta juuri mitää. Kaasutin putsattu, ilman putsariin putsattu, ja tankki laitettu täyteen bensaa. 100 suuttimella pienen huudattelun jälkeen tulppa oli matta musta.
Albert03
- Liittynyt:
- 18.6.2019 21:03
Derbi senda xtreme 2010vm ongelma kiihdytän 1 vaihteella toimii kiihdytän 2 vaihteen loppuun rupeaa booaa aivan järkyttävästi mikä vikana liian pieni suutiin?? Liian suuri suutiin?
Albert03
- Liittynyt:
- 18.6.2019 21:03
Mopo078 kirjoitti:Osaako kukaan sanoa, että mikä voisi olla vikana tuossa kaasarissa kun suuttimia 75-120 kokeiltu 50cc mopoon. Kyseessä siis on 19mm kaasari. Pienemmillä suuttimilla 1/10 kaasulla tukehtuu heti ja vaikka tuolla 120 tuntuu todella laiskalta ei tahdo käynnistyä ollenkaan ja kun yli puolen kaasun kääntää niin alkaa tukehtumaan. Vielä sellanen että ihan sama mikä suutin niin tyhjäkäynnillä käynti kovenee sitä pienempi suutin niin sitä enemmän mutta ajossa ryyppy ei auta juuri mitää. Kaasutin putsattu, ilman putsariin putsattu, ja tankki laitettu täyteen bensaa. 100 suuttimella pienen huudattelun jälkeen tulppa oli matta musta.
Mulla tekee samaa vaikka en suutintaa oon vaihdellu
Mopo078
- Liittynyt:
- 14.5.2019 19:17
Joo tietyllä suuttimella sama. Kun kiihdyttää 1/3 kaasulla niin kolmlsvaohteeseen pääse ennenkuin tukehtuu että on pakko päästää kaasusta. Ja isommalla kaasulla ajaminen tietenkin toivotonta. Ite vaihdoin 16mm kaasarissa 19mm kaasariin ja alkoi tekemään tätä.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Sulla taitaa olla ainakin TK suutin metässä.
Musta tulppa on ihan fine. Normiajossa ruskea tulppa on toki ok, mutta äärivedoissa saattaa käydä laihalla ja kuumana, on kokemusta. Riippuu myös vähän polttoaineesta ja öljystä voiko tulppa edes tulla ruskeaksi.
Se kannattaa nyt sisäistää, että pääsuutin vaikuttaa seokseen ainoastaan 3/4-täyskaasu. Jos tällä kaasunavauksella on ongelmia tietyillä kierrosalueilla, ongelma on ilmakorjaussuuttimessa.
Eli alle tuon kaasunavauksen ilmenevät ongelmat eivät johdu pääsuuttimesta.
Hietamäki
- Liittynyt:
- 31.8.2019 19:50
Eli detsistä hävinny puristukset tai siis oon kasannu dtn hankin moottorin ja rungon ja kaikki muut hilippeet! ja sitte oli kaikki sähköt ja kaikki ja katoin tuleeko kipinää ja tuli! sitte laitoin putken ja tulupan kii ja ei lähteny käyntiin imin alipaineell kaasarin täytee ja polin ei läteny ;( imin uuestaa kaasarin täytee ja laitoin pyttyy suoraa bensaa ja ei lähteny vaihoin tulupan ja ei lähe ja puristuksia ei oo ollu missää vaiheessa ollu hirveesti
eli mikä voi olla vikana kannen pultit oon kattonu pitäs olla tarpeeks tiukalla ja se tulppa vaihettu ja uuet bensat laitettu ja näi pitäs päästä ajaa auttakaa!
ja ostin siis moottorin lähes ajosta oli vain muutaman kuukauden seissyt!
Kapaneero
- Liittynyt:
- 27.2.2019 23:08
Todii elikkäs mopo ei käynnisty ja sitä aiemmin toimi oikein hyvin, kunnes piti käyttää remontissa ja vaihtaa kampiakseli, sen stefat, petarit, tiivisteitä ja mäntä...
Puristuksiakaan ei tunnu olevan paljoa mitään ja kiksikin jotenkin outo, koska vaikka kasataan oikein niin ei joko palauta tai palauttaa liikaa
Albert03
- Liittynyt:
- 18.6.2019 21:03
onko kannen tiiviste mennyt jos paisuntasäiliössä jäähäriu näyttää vähän tummemalta ja tuoksuu bensalta??
Albert03
- Liittynyt:
- 18.6.2019 21:03
miten kannentiiviste menee rikki käykö liian kuumana vai mikä homma ku jo toinen kannentiiviste meni täs viikon sisäs
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Albert03
- Liittynyt:
- 18.6.2019 21:03
Tällänenjäbä kirjoitti:Kansi kiero?
juuri ostettu uusi koko yläkerta kun kansi meni ja sit meni puristukset vanhoina osina laitoin vain termostaatin
Albert03
- Liittynyt:
- 18.6.2019 21:03
eikö kellään ole tietoa minkä takia kannen tiiviste voi mennä rikki vaihdoin koknaan uuden yläkerran ku leikkas ja termostaatinkin oamsta mielestä laitoin kannen tasaisesti kiinni joten mikä muu juttu tässä voi olla ku taas bensaa jäähäreiden seassa.????
Jorges
- Liittynyt:
- 28.11.2019 0:48
onkos mun aprilia rx 2002 mopossa liian pieni suutin kun ei liiku eteenpäin ilman ryyppyä viriä on pelkästään tecnigas e-nox tehari ja kaikki kurit poistettu joka paikasta kaasarina on dellorto 16 phbn ns ja suuttimena 100 eikä neulan asento vaikuta mihinkään ja siis ennen oli 83 suutin jonka kanssa ongelmat alkoivat joten vaihdoin tuon 100 kokoisen jonka kanssa toimi ilman ryyppyä noin 300m jonka jälkeen hyytyi eikä liiku ilman ryyppyä?
apu olisi tarpeen
kiitos jo etukäteen
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Suuttimia/kanavia tukossa?
Imuvuoto imukaulassa?
Vuotavat kampuran stefat?
Alatiivistepintakin voi ehkä vuotaa.
Jos ennen toimi 83 suuttimella ja enää ei, niin vika on muualla kuin suuttimen koossa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista