Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut LaneKit » 18.7.2012 12:46

Vois varmaa jollaki bräkleenin tapasella kokeilla, ei uskalla iha mitä vaa tonne suhauttaa :D
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut M-65 » 19.7.2012 14:36

Mites saisin testattua onko toi mun staattori kärähtänyt?
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut LaneKit » 19.7.2012 15:17

http://www.motelek.net/andere/kokusan_12v85w.png Tän mukaa mittasin kaverin derbistä jossa leonelli. Noi arvot heittää iha vähä ku toi on jostai ihme vehkeestä, mut jos on suunnillee tollee piuhat ni ei oo ongelmaa. Jos on iha selkee ero, esim. tuo 50 ohmia oiskin mitattaessa tyyliin 1 ni jotain on oikosissa.
Yonas___
Liittynyt:
16.7.2011 2:53
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Yonas___ » 22.7.2012 1:43

Miten nuo TNT cross maskin johot mennee ? Jos haluaa että lyhyenä palais maskin valot ja lisäksi joku lisävalo pitkiksi ?
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 22.7.2012 9:56

Jos siinä maskissa on sellaset halogeeni valot, eli yhestä halogeenistä lähtee 2 johtoa, niin toinen on virta- ja toinen maajohto.

Nitroon ne laitoin palamaan kummatki sillain, eli kummastakin halogeenistä maajohdot kiinni samaan liittimineen ja kummastakin halogeenista virtajohdot samaan liittimeen ja sitten vain yhdistin mopon johtoihin.

Toivottavasti edes jotain auttoi. :)
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Yonas___
Liittynyt:
16.7.2011 2:53
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Yonas___ » 23.7.2012 0:05

Ööhöhöö :D En ymmärtäny, mutta siis -- ko valot menee sillee keltanen, valko-vihree ja valkonen (?), nii mitkä mie pistän kii ja mihin ?

ps. en ole sähkömiehiä, kyllä mulla kolvaaminen ainaki onnistuu kuitenki :D ja selittäkää asia niinku idiootille, ymmärrän sitten.
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut M-65 » 23.7.2012 21:20

Miten riejun virtalukko ohitetaan?
miksuhh
Liittynyt:
13.7.2009 22:30
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut miksuhh » 26.7.2012 16:30

Kaverin Riejussa oli ainakin niin, että CDI-boksista yksi johto irti niin lähti kukkimaan ilman avaimia.

Joissain on taas yksi liitin, kun lähtee virtalukon johtoja seuraamaan niin senkun nappasee irti.
Koneremontteja (derbi, gilera, aprilia) , kysy
http://www.motot.net/talli/osat/id53967/
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Miiggael » 26.7.2012 20:14

Millä "liittimellä" ois helppo yhdistää rajotin mopon johtoon? Rosvoliittimet ei oo koskaan toiminu.
Tossa selventävä kuva, sininen=rajottimen johto, punanen=mopon johto, musta= se esine millä liitän nämä. http://aijaa.com/0003110597829
Ja nyt samalla voisin kysyä että millä esineellä ois helppo yhdistää vilkkujen johdot? Noista kolvauksista ku ei meinaa tulla mitään.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.7.2012 21:57

Jollain apikolla josta lähtee 2 johtoa.

Ja nyt samalla voisin kysyä että millä esineellä ois helppo yhdistää vilkkujen johdot? Noista kolvauksista ku ei meinaa tulla mitään.
Aina kun liitetään johdot yhteen, päät pitää kolvata. Kolvattiin johdot sitten suoraan yhteen tai käytetään liittimiä.
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Miiggael » 26.7.2012 22:40

Asia selvä, muistasin vaan että ois ollu joku sellanen laite jossa ne johtojen päät kierty jotenki toistensa päälle eikä ois tarvinnu kolvata.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 26.7.2012 23:07

Slerpa, miksi ihmeessä pitäisi kolvata? Puristettavat abicot on tarkoitettu nimenomaan puristamalla, ei juottamalla liittämiseen. Halvalla ei saa hyvää liitintä, mutta väitän kunnollisista välineistä ja oikein tehdyn puristusliitoksen olevan luotettavampi kuin tinatun liitoksen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 26.7.2012 23:13

Kolvaaminen parantaa sen liitoksen kestävyyttä, ettei ala rispaantumaan. Pelkkä puristettu liitos alkaa helpommin rispaantumaan kun tinattu johdonpää+puristusliitos. Noin on opetettu koulussa, ja noin ainakin parissa autokorjaamossakin näytti tekevän.

Taitaa sokeripala olla ainoa pikanen patenttiviritys (väliaikanen), jossa ei tartte alkaa kolvaamaan, melkein kaikissa muissa liittimissä pitää päät kolvata jos oikeen kestävän tahtoo.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 26.7.2012 23:16

Olet oikeassa, ymmärsin väärin. Luulin sinun tarkoittaneen liittimen kolvaamista, johtojen päiden tinaaminen on tietty ihan suotavaa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.7.2012 1:13

DT:ssä on niin, että tyhjäkäynniltä kun kaasuttaa, valo kirkastuu, mutta tietyn kierrosluvun jälkeen himmenee jonku verran ja on sellanen sitte kierroksien ollessa sen tietyn määrän yläpuolella. Ne kierrokset ei paljoo oo.

Mistä vois johtua? Tuntuu että virta lähtis jonnekki sen tietyn kierrosmäärän jälkeen. Kysyn koska en sähköhommista tajua melkeempä mitään. :D Mekaniikka on hallussa, mutta sähköt jätän melkeen aina suosiolla muille.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista