Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

pv kulkee
Pyörä:
suzuki pv
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut pv kulkee » 27.6.2013 11:37

Yam4ha kirjoitti:Riippuu vähän putkesta, mutta kun oikeastaan mikä putkii vain, jossa on se e-hyväksyntä eli löytyy myös kuri putkesta niin ei oikeastaan ollenkaan kovempaa mene. Jotkut kurilliset tehoputket huonompia kuin vakioputki.

Kiitos tiedosta!
juupi123

ViestiKirjoittanut juupi123 » 28.6.2013 22:43

Kuinka usein mopoissa kannattaa vaihtaa/vaihdattaa vaihteistoöljy?
Seppoman

ViestiKirjoittanut Seppoman » 28.6.2013 22:45

Derbi nyt oireillu jo kauan. ILMEISESTI sähkövika. Ongelma on saada mopo käyntiin etenkin lämpimänä koneella. Joutuu työntämään kauan, jonka aikana mopo hörähtelee vähän väliä ja booailee. Lopulta kun saa mopon käyntiin pitkän yrittämän jälkeen, toimii se normaalisti lukuunottamatta liian suuren suuttimen haittoja jotka tiedossa. Voisiko vika olla staattorissa? Entä johdot/liitokset?

Vaihdettu osaa tulpasta puolalle/cdi:lle asti.
Vauhtiviivatarra Moderaattori

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 28.6.2013 23:57

Miten olet paikallistanut vian juuri sähköihin? Huono käyntiinlähtö voi johtua myös vaikkapa kaasariin päätyneestä moskasta joka tukkii tyhjäkäyntisuuttimen.
juupi123 kirjoitti:Kuinka usein mopoissa kannattaa vaihtaa/vaihdattaa vaihteistoöljy?
Huolto-ohjelman mukainen suositus taitaa vaihdella merkistä riippuen noin 2500-4000km välein. Ensimmäinen vaihto on yleensä uudella mopolla siinä 500km kohdilla koska uudet vaihderattaat hioutuvat lopulliseen muotoonsa käytössä jolloin öljyn sekaan päätyy pientä metallisilppua. Hyvä vaihtoväli öljylle on esimerkiksi kerran vuodessa ajokauden loppupuolella jolloin mopo jää huollettuna talvisäilytykseen. Toki jos kilometrejä kertyy lähemmäs viitisen tuhatta ajokauden aikana, kannattaa öljyn vaihto tehdä vaikka pari kertaa kauden aikana.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85

ViestiKirjoittanut Raebaum » 30.6.2013 18:59

Olen nyt vihdoin vaihtamassa noi etu ja takapyörän laakerit niin mistä vitust tiedän minkä kokoiset niiden pitää olla? Muutekku ottamalla koko paskan irti ja kattomalla? Ja mulle on 14-58 välit tulos niin mistä tiedän millä ketjjjaolla ja monilenkkiset ketjujen pitää olla?
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000

ViestiKirjoittanut jukke96 » 30.6.2013 22:34

Ota vanhat laakerit irti nii näät, tai sitte google.com.
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Wheelie#
Pyörä:
Derbi Te4m 80cc

ViestiKirjoittanut Wheelie# » 30.6.2013 23:07

Joo elikkä onko tuommoinen Step II PWK Raicing 24mm kaasari mistään kotosin ja onko tuossa edes alipainetta?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300

ViestiKirjoittanut arsori » 1.7.2013 17:44

Raebaum kirjoitti:Olen nyt vihdoin vaihtamassa noi etu ja takapyörän laakerit niin mistä vitust tiedän minkä kokoiset niiden pitää olla? Muutekku ottamalla koko paskan irti ja kattomalla? Ja mulle on 14-58 välit tulos niin mistä tiedän millä ketjjjaolla ja monilenkkiset ketjujen pitää olla?

Mopossa ketjujako on 99% varmuudella 420. Lenkkien määrän voit laskea itse, tai ostaa 140 lenkkiset ja lyhentää itse sopivaksi.
Pyöränlaakereista yleisin on 6303 C3. Kannattaa ottaa ne vanhat laakerit irti ja katsoa mitä niissä laakereissa lukee.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Shape Moderaattori

ViestiKirjoittanut Shape » 1.7.2013 19:25

Tai kertoa edes mikä pyörä on..
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Seppoman

ViestiKirjoittanut Seppoman » 1.7.2013 20:08

Mitäs kun katkes puolet derbin seisontatuen reiästä rungosta ja nyt se on puoliympyrä. Materiaalina alumiini. Onnistuuko hitsaus mitenkään perus puikkokoneella?
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 2.7.2013 20:27

Auttakaap miestä mäessä. Derbin kytkinkoppa meni kiinni aivan nätisti mutta kytkin ei liiku mihinkään. Luulin että se oli vain kun ei ole ollut öljyjä ja seisonut vähän aikaa mutta ei se saataana mihinkään liiku vaikka ne öljyt siellä onkin. Voiko tuon kytkinkopan muka laittaa jotenkin väärink iinni? En ole kytkimeen pitkään aikaan koskenutkaan (koko mopoon itse asiassa) ja ennen toimi hyvin mutta nyt ei. Mikä vikana?
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000

ViestiKirjoittanut jukke96 » 7.7.2013 1:52

Meneekö pikakaasukahvaan vakio kaasuvaijeri vai pitääkö tehä joku oma patentti vaijeri :roll:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 8.7.2013 22:18

Riippuu varmaan aika paljon siitä, että minkälainen pikakaasu on. :D
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
C4R0

ViestiKirjoittanut C4R0 » 9.7.2013 12:09

miten voi säätää yamaha dt:n takaiskareita jäykemmiksi? itse oon aika huono tämmösissä.. :D
kalz17
Pyörä:
Rieju MRX 08

ViestiKirjoittanut kalz17 » 14.7.2013 13:04

Pitäs tulpanhattu vaihtaa ku entinen pilalla nii mitenkä tulpanhatun vaihto käytännössä tapahtuu, jos joku vois auttaa tietämätöntä ?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista