Elikkäs tilanne tämä. Talvella tuli PV, siinä ei mitään jännitteen säädintä. Lykkäsin kiinanskootterista ja sain sen yhdellä johtoyhdistälmällä rajottamaan, mitenkään muuten en. Kun anto kunnolla runtua nii n 13.5 volttia. Pari kertaa tossa välillä pamahti lamput, ja aina kaikki kerralla.
Tänään kävi sit kans sillälailla. Otin etulampun irti, ja toisen takapolttimoista. Huomasin et yks jääny taakse ehjäks ja löin käyntiin. Otin yleismittarin ja aloin mittailemaan. Melko kevyellä kaasuttelulla sain 22v. Siis niin paljon! Aattelin et jännitteensäädin rikki ja vaihdoin toisen, ja vielä kolmannenkin kun noita oli jääny pyörimään. Ei toimi. Takavalon polttimo pois ja toimii
Kaikki varmaan aattelee et siellä on joku oikkari. Nii määkin. Kävin kaikki johdot läpi, vaihdoin johtoja, tein uudet liitokset ja teippaukset, vaihdoin koko takavalon. Ei toimi. Huomasin myös että kun laitto etuvalon kiinni niin sama ongelma??
KITEYTETTYNÄ:
1)Onko mahdollista et mulla ois koko tän noin 1000km ollut sillee että jännitteensäädin ei toimi kun mulla on polttimo kiinni. Kun en ikinä ole mitannut ilman kuormaa. Kuitenkin siis pikku kierrättelyllä 22v pienellä kuormalla, täydellä kuormallaki 19v samalla kierrättelyllä... ja oon ajanu aikapaljo isommilla kierroksilla pitkiä aikoja ? Voiko ne olla kestäny esim noin 500km putkeen ? Normi 12v polttimoita siis kolme. 21w ja 2x 10w
2) Oisko vinkkiä saisko tota toimimaan jotenkin vai pitääkö rueta ostelee uutta säädintä ??
3) Mitä toimivaksi todettuja ja halpoja jännitteensäätimiä ootte PVsee laittanu kun 12v pitäny saada rajottamaan ?
Kiitos kaikille