Lorax
- Liittynyt:
- 9.7.2012 22:38
Ostin minarelli räxään nämä
http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... -4064.html vilkut, ja ennen oli nämä
http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... 33304.html aattelin vain että pitääkö väliin nyt laitella jotain vastuksia?
Ostakee aprilian romu poies :D
Trmm
- Pyörä:
- -88 Suzuki pv, -09 Peugeot xps
- Paikkakunta:
- Keitele
- Liittynyt:
- 8.5.2011 20:59
Sops
- Pyörä:
- Rieju MRX -07
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 6.5.2012 15:38
Otin tossa minivilkkujen johdot irti koska olivat huonosti kiinni ( kosketushäiriöitä vähän väliä ) ja aloin sit kolvailee niitä kunnolla takas. Kolvailin johdot kiinni ja laitoin mopon käyntii vilkkujen testausta varten ja kun painaa vilkun päälle nii kuuluu vaan surinaa tommosesta sinisestä mötikästä vasemman takakatteen takaa. Oisko johdot väärinpäin tai oikosulussa?
E: Vaihdoin vilkkujen johdot oikein päin ja sen jälkeen toimi 3 sekuntia ja alkoi tekemään samaa. Nyt mittaristossakaan ei pala edes vilkkujen merkkivalo kun vilkun kytkee päälle? Releessä jotain vikaa?
Raebaum
- Pyörä:
- Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
- Liittynyt:
- 21.2.2013 12:24
Ostin mopoon normivilkut ja vakiona mopossa on ledivilkut(hajosivat kaatuessa) niin toimiiko noi tavalliset vilkut tossa nyt normaalisti jos vaan lätkäsen kiinni vai pitääkö ottaa jotai vastuksia tms mitä siel ikinä onkaan pois?
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
yammu_michael
- Liittynyt:
- 6.6.2013 20:57
Semmonen kysymys että otin mopostani vilkut pois väliaikaisesti niin voinko yhdistää plus johdon suoraan miinus johtoon vai mitä niille johdoille pitäisi tehdä?
sarvinen
- Pyörä:
- Derbi DRD xtreme 2012
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.4.2012 23:37
Minkä takia ne pitäisi yhdistää? Kyllä kai sen järkikin sanoo että oikosulkuun ne menee jos kytket plussan miinukseen. Virtaahan sieltä ei tosin tule kuin vilkun ollessa päällä, mitta ei niitä silti kannata toisiinsa kytkeä.
Jos kerta vain väliaikaisesti otit vilkut pois, niin laita vaikka teippiä toiseen johtoon, niin eivät mene vahingossa oikoseen.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Semmonen kysymys että otin mopostani vilkut pois väliaikaisesti niin voinko yhdistää plus johdon suoraan miinus johtoon vai mitä niille johdoille pitäisi tehdä?
Käännä pää 180 astetta lenkuralle ja teippiä päälle, toiselle sama juttu. Ei missään nimessä oikkariin ihan jo senkin vuoksi jos joku kaveri sattuu joskus painamaan vilkkuja päälle tai muuten räpläämään, voi tapahtua kauheita.
Tuomas.I
- Liittynyt:
- 19.3.2013 19:25
Mikäs vikana kun detsissä toimii vilkut paikallaan ja ajossa mutta kun menee yli 4000 rpm nii ei toimi enää?
riejumoto12
- Liittynyt:
- 12.2.2012 23:24
Mikähän mahtaa derbissä olla vikana, kun etuvalon polttimo palaa muutamassa viikossa ja sittekun laittaa uude polttimo nii hehkulanka jne. tummuu heti ekan käyttökerrajälkee. Jännitteensäädin ei ainakaa ole rikki (testattu volttimittarilla) kaikki liittimet on ainakin silmämääräisesti kunnossa.
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
No mitäs se volttimittari näyttää kun lyö kaasun pohjaan? Eiköhän sielä ole ihan se säädin vain rikki, ellet sitten ole 6V lamppuja ostanut...
Andis
- Pyörä:
- VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
- Paikkakunta:
- Järvenpää
- Liittynyt:
- 2.6.2011 21:41
Tutkin tuossa tuon mun Derbin etuvalojen toimimattomuutta ja huomasin, että valoille tulee vain 6 voltin virta. Onko tämä normaalia? Näissähän on kuitenkin 12 voltin sähköt
Toinenkin vika löytyi: Jo pienillä kierroksilla mopo lataa akkua reilusti yli 12 voltin jännitteellä ( kyseisellä mittarilla sai vain max 16 voltin arvoja ). Mahtaako vika olla jännitteensäätimessä?
Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen!
Samkar
- Liittynyt:
- 12.8.2013 0:22
Rieju rr50 2003
Sotaratsussa vikaa.
Mitä enemmän kierroksia sitä kirkkaammin valot loistavat kunnes palavat kokonaan.
Akkua mopossa ei ole ja jännitteen säädintäkään en nopealla etsimisellä löytäny.
Vilkut välähti kerran, takavalo ja ajovalo kestivät 5min, mittariston jotkut valot 10min.
Tietääkö joku mistä löytyis 2003 mallin kytkentäkaavio tai manuaali.
Tai osaako joku sanoa suoraan mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään?
Takavalo+jarruvalo ja ajovalon jos sais toimimaan vaikka patentilla niin se riittäisi.
Kiitos.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Valojen kirkastuminen kierroksista riippuen on tyypillistä akuttomassa mopossa, sillä valojen sähkö tulee suoraan valopuolalta, joka taas tuottaa enemmän sähköä mikäli kierrokset ovat kovemmat.
Jos löydät jostain yleismittarin, testaa kuinka paljon jännitettä valoille tulee.
14V on vielä varmaan ihan hyvä, sen yli voi alkaa lamput poksua.
Jännitteensäätimeltähän tuo kuullostaisi.
tezarii
- Pyörä:
- Yamaha Tzr 50 -06, Masai db 50 -08
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 18.5.2013 12:22
Miten tekis ton kännykänlaturin? Johto suoraan akkuun vaan? Pitäskö ostaa tämmönen,
vai onko helppo tehdä koulussa muuntajaa?
Tai voisko tämmöseen
laittaa jtn johtoja
sarvinen
- Pyörä:
- Derbi DRD xtreme 2012
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 15.4.2012 23:37
Osta tuo alempi sanoisin. Taitavat olla jotain 2 euron luokkaa ebayssa, joten ei maksa vaivaa tehdä itse. Johto tuosta pään tapista akun plusnapaan, ja noista siivekkeistä miinusnapaan.
Sitä en sitten tiedä, kuinka turvallinen tuo on puhelimen kannalta, en ainakaan kamalan kallista puhelinta lähtisi lataamaan.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista