Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Periaatteessa melko helppo kytkeä jos löytyy erillinen puola.
En nyt jaksa tarkemmin selittää kuinka, mutta aivot + pari diodia ja rosvoliitintä pitäisi riittää. Ja tietenkin rele tai joku millä vaihtaa sitten boksin välillä (pitää kestää staattorilta tuleva jännite yms).
An7t1
- Pyörä:
- Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
- Liittynyt:
- 10.8.2013 19:43
Millaiset vastukset pitää olla kun ostin 1w ledivilkut vakioiden tilalle? Ja pitääkö jokaiselle vilkulle olla oma vastus vai riittääkö etupään vilkuille oma ja taakse oma?
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Ledinauha kirjoitti:(pitää kestää staattorilta tuleva jännite yms).
Vinkkinä, sieltä tulee jotain 50-80 VAC.
Tarkista kampiakselin stefa.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Tuleehan sieltä jännitettä mutta onhan niitä 230V AC-releitäkin.
Kerran lyönyt käsille tuolta staattorin piuhoista kun luinkin kytkentäkaaviota hiukan väärin.
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Muistakaa että releellä on kaksi oleellista speksiä. Mitä releen kontaktorit kestää, eli the sähkö jota kytketään tai katkaistaan, paljonko se kestää jännitettä ja virtaa. Toinen erittäin oleellinen arvo on, millä se rele vedetään, eli käämin speksit. Tässätapauksessa jännite. Vedetäänkö rele 12VDC, 12VAC, 24VDC, 230VAC vai millä? Se että kontaktorit kestää 230 on ihan sama, riittää varmasti, mutta jos se releen käämi tahtoo 230vac niin eihän siitä kytkennästä tule lasta, saati paskaa.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Jeps, eihän se millä tahansa releellä toimi.
Joku
puolijohderele missä esim. 12VDC ohjaus mutta AC kytkentäjännite voisi toimia?
Ja näitäkin tarvitsisi muutaman kappaleen, staattorilta tulee ~3 piuhaa CDI:lle, ainakin sytkävirta ja liipaisu.
En ole itse noita SS-releitä käyttänyt mutta jostain olen saannut sen käsityksen että tarvitsee jopa jäähdytyssiilin tuollainen rele, riippuen tietysti jännitteestä.
kersti91
- Liittynyt:
- 6.11.2005 13:16
Iskä rakensi kerran akuttomaan XPS:ään releellä rajoittimen niin, että rajoitin oli päällä, kunnes painetaan nappulaa ja AC-toiminen rele otti rajoittimen pois. Toimiva idea muuten, mutta tyhjäkäynnillä jännite tippui liian alas ja rajoitin napsahti päälle... Ei liittynyt tähän mutta tulipahan tarinoitua.
Tarkista kampiakselin stefa.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Kaverilla oli vähän sama ongelma, rajoitin toimii DC-releellä ja ottaa virran akusta. Tyhjäkäynnillä ja valot päällä rajoitin meni päälle. Liikennevaloissa valot siis pois tai kaasua.
Taisi korjaantua uudella etuvalon polttimolla ja paremmalla akulla.
Deeteemann
- Pyörä:
- Yamaha DT50R, Solifer Export -73
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 13.9.2010 21:12
voiko 09 detsiin jossa on moric, vetää yks napaselle puolalle suoraan johdon, kun ilmeisesti moric on paskana ku ei anna kipinää jos työntää/polkee nopeasti, vaan yhden polkaisun verran antaa kipinää.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Kyllähän se sen CDI:n siihen väliin vaatii, jos siis tarkoitit että ottaa Moricin kokonaan pois ja laittaa johdon suoraan puolaan? CDI säätelee sytytyksen ajoitusta joten kyllä se sytkä sen vaatii toimiakseen.
Mulikka1
- Pyörä:
- Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
- Paikkakunta:
- Lempäälä
- Liittynyt:
- 15.4.2013 23:15
Mites osaisko joku sanoo et mitä kaikkee pitäis vaihtaa jos haluaa laittaa 2011 detsiin 04-06 johtosarjan ja cdi sun muut. Ei taida mennä tohon moricillisen johtosarjaan kii eli staattori varmaanki ainaki mut pitääkö magneetto vaihtaa? ja meneekö mittarit sunmuut tostanoinvaan kiinni? Alkaa vaan hermot kusta kun noi 11vm omat sähköt pistäny jo 2 moriccia paskaks, jolloin tosin on ollu diodi kiinni eli voiko moricin kärähtäminen johtua diodista? Ja kun koittaa ilman diodia niin toimii todella huonosti noilla kahdella moricilla. Ja tohon moric asiaan et jos sen haluat korvata normi cdi:llä osta vanhanmallin sähköt ja laita kiinni koska mulle oli liikkeessä modattu joku täys paska viritys eli cdi vaan puolalle jotenki moricin kautta ja ei meinannut kotiin päästä liikkeestä kun pätki aivan saatanasti
TunturiDT
- Liittynyt:
- 25.8.2012 10:14
Kaverille ois tarkotus saaha detsiin myös pitkät ajovalot, elikkä kertokaapas että mites menee tnt duke maskissa: mikä kanta käy? Onko molempien "linssien" tarkotus sama (lyhet molempiin vai lyhyt ja pitkä) alkuperäsenä niissä ilmeisesti on joku halogeeni polttimo, Mietin että asennetaan se pitkä pelkästään toiseen linssiin eli tietäskö joku valmiiksi että mikäs polttimo kannattas laittaa? h4?h7? ja minkä tehonen polttimon pitäis olla? modaamaan en kaverin maskia uskalla ruveta
ose98
- Pyörä:
- Derbi DRD Evo Limited Edition
- Liittynyt:
- 17.4.2012 12:49
Mikä vois olla ku ledivilkkuja oon asentamassa eteen, ja takana 6w minivilkut hehkulla. takavilkut vilkkuu väärään tahtiin koska ei vastusta. Etuvilkut on 12v 1w ledivilkut, vastukset on, mutta millään ei toimi. Mopo on Derbi DRD Racing -09. Toiseen mopoon koitin samoja vilkkuja samalla vastuksella, niin hyvin pelitti. Saman ikäsiä molemmat mopot ja DRD Derbejä, eli taitaa olla samoilla sähköillä. Eli DRD Racingissa ei vaan toimi ledvilkut, vaikka oikeankokonen vastus on. Missä vika? Mopon sähköissä varmaanki mutta osaako kukaan sanoa missä?
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Eilen tuossa ajolenkillä alkoi rieju pätkimään oikein urakalla. Olin melko varma että matkanteko loppui tähän, mutta selvisin onneksi kotiin asti. Pätkiminen oli siis sytkän pätkimistä, sytytyksessä jopa 3 sekunnin taukoja...
Joka tapauksessa, nyt aamulla katteltiin faijan kanssa että mikäs mättää ja huomattiin että tulpan hattu aivan välillään. Heiluu edes takas ja joka suuntaan. Kysymys kuuluu siis, että miten tulpanhatun tai koko johdon saa vaihdettua? Onko johto miten puolassa kiinni? Lähteekö vetämällä, pyörittämällä... Rieju mrt -12 powerup siis kyseessä, mitkä sähköt riejussa edes on? Ducatit vai jotkut muut? Ja mikä hattu/johto olisi paras ettei löystyisi uudestaan, alkuper. kesti n. 6k... Kiitoksia
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kierteellähän se on siinä johdossa kiinni. Ihan normi kierre. Suosittelen NGK hattuu tai jotain muuta silikoonista hattua. Hintaaki alle 5€.
Kun näyttää että hatun sisässä olis pieni ruuvi. Se ruuvautuu tulpanjohdon keskelle ja johtaa siittä virrat eteenpäin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista