Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 7.11.2013 18:49

Selvä, kiitoksia vastauksesta, täytyy vaihtaa se orkkis pa*ka pois...
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Seppoman » 7.11.2013 19:19

Sokaiseeko nuo xenon patentit pahastikkin vastaan tulijoita? Onko vaikea saada patentoitua h1 polttimon derbin kissansilmämaskiin tai mmx maskiin joissa siis vakiona bo20d kanta? Onko mitään järkeä 15000k värilämmössä, poliisit tykkää? Yksi vaihtoehtohan ois tehä lyhyet erikseen vaikka vakiopolttimosta vaikkapa pumppuihin kiinni..
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 7.11.2013 23:52

Itselläni oli xenoni vakio-umpiossa, jossa siis vakiona H4 halogeeni. Valokuvio pysyi lähes identtisenä, siirtyi vain jonkin verran lähemmäs mutta jatkuu myös paljon pidemmälle. Pitkät päällä häikäsee vaikka taaksepäin ja sivuteillä olevat tienviitat välkkyvät häiritsevästi, toisin sanoen valotehoa on ehkä jo vähän liikaakin. Pimeällä metsätiellä täydellinen :lol: .
Zanddu
Pyörä:
-98 Peugeot Trekker Offroad, Derbi Senda Sm, Proju X-Limitti
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
16.12.2011 21:21
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Zanddu » 8.11.2013 21:14

Moro.
Kertokaas fiksumpina, eli jos DT:ssä on alkuperäisenä sellane virtalukko missä on kuusi piuhaa, niin saako siihen laitettua sellasta virtalukkoa missä on 3+1piuhaa(yksi erillinen oli käsittääkseni valoille)? Ja siten siis että se toimisi?
Ja muistaakseni DT:n virtalukossa ei ollut tuota valovaihtoehtoa(?), niin olisiko mahdollista liittää normaali konkkarajoitin siihen piuhaan siten, että kun kääntäisi virtalukosta valot "päälle", niin se laittaisikin rajoittimen päälle?
Aika sekavaa varmaan, mut koittakaa ymmärtää ;)
Mopo muuttaa miestä ja mies mopoa.
Tsekatkaapas Ilmotukset!!!
mies12345
Liittynyt:
9.10.2013 2:37
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut mies12345 » 26.11.2013 23:06

Terve,

Kytkin CDI boksin uudestaan kunnon kuparijohtimilla; puolalle 1 johto, yksi maahan, 2 magnetoon. Nyt tajusin olleeni sankari ja unohdin virtalukon kokonaan. Osaako joku kertoa mihin nyt kytkeä mikäkin johto?

Virtalukossa on tämän väriset johtimet http://www.scootertherapy.com/ignition.jpg

Jos kytken tuon mustavalkoisen rinnan CDI:ltä puolalle menevän johdon kanssa niin toimiiko? Ymmärsin, että mustavalkoinen johdin on tappokytkin (eli kytkeytyy maahan kääntäessä avaimen off asentoon). Tällöin kytkentä vastaisi sitä, että CDI:ltä tuleva sytytys kytketään maahan virtalukon asennosat riippuen. Ajattelin, että CDI boksin luoma sytytyspulssi voi suoraan maahan ohjattuna olla liian suurivirtainen niin, että boksi kärähtää?

Netistä tuntuu olevan vaikea löytää mitään varmaa ja oikeaa värikoodia johtimille.
-mikez-
Liittynyt:
22.3.2012 19:27
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut -mikez- » 29.11.2013 21:26

Onko kuinka iso homma vaihtaa power up mallin sähköt vanhanmallisiin ducatin sähköihin? Eli vaatiiko muuta kuin magneeton sekä cdi:in vaihdon?
ARZ
Pyörä:
Honda CR500, Yamaha dt 85cc, Minarelli am6 Rivi2 150cc
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
6.12.2011 23:17
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut ARZ » 23.12.2013 8:18

Ite kyhäsin detukkaan handmade sähkösarjan ducatin sytkän rinnalle ;) siinä "kytkentäkaavio" jos jotain kiinostaa :P Kuva
Honda CR500
Spechelle
Liittynyt:
28.12.2013 4:37
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Spechelle » 29.12.2013 6:58

Ostin tuossa mini led-vilkut riejuuni ja kappas enhän niitä sitten osannutkaan laittaa toimintakuntoon. :)

Ymmärsin tätä viestiketjua hiukan lukeneena, että pelkät led-vilkut ei riittäisivätkään vaan pitäisi ostaa vielä jotain muutakin? Mitä ja mistä mun tulisi ostaa että saisin nuo toimimaan? Kovin on uuttaa puuhaa tämä mopojen laitto ja taidot ei ole huimat...mutta tekemellähän sitä oppii ja kysymällä! :D
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 29.12.2013 12:52

Saattavat vaatia elektronisen vilkkureleen tai vastukset väliin. Ledit ovat myös tarkkoja virran suunnasta, katso että kytket johdot oikein päin.
ARZ
Pyörä:
Honda CR500, Yamaha dt 85cc, Minarelli am6 Rivi2 150cc
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
6.12.2011 23:17
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut ARZ » 30.12.2013 0:48

ledi vilkuthan ei periaatteessa vaadi mitään, asiahan on se että vilkkurele vaatii tietyn vastuksen toimiakseen oikein ja kun ledit ovat niin vähäkulutteisia ne joko vilkkuvat aivan vitun nopeasti/ei ollenkaan, joko "digitaalinen" vilkkurele tai vastukset johtoihin
Honda CR500
Mulikka1
Pyörä:
Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
15.4.2013 23:15
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Mulikka1 » 6.1.2014 2:31

Noniin eli nyt tarttis vastauksen yksinkertaseen kysymykseen. Sopiiko ducatin am6 staattori suoraan dt:n moricillisten sähköjen pohjalevylle?
kiiwi_h
Pyörä:
Keeway hurricane
Liittynyt:
3.11.2010 18:48
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut kiiwi_h » 10.1.2014 23:01

Paljonko staattorilta pitäisi tulla voltteja, mittasin nii ihteltä tyhjäkäynillä alle 1v sitte ylipuolikaasulla 4v. Valot eivät jaksa palaa kunnolla joten pimeällä ei näe ajaa, tuo staattori toimi hyvin edellisessä koneessa. Lojui jokusen vuojen tallissa ja nyt erikoneessa mutta ei anna tarpeeksi virtaa ? missä voisi olla vika?
E: Kuinka lähellä käämien pitäisi olla magneton sisäpinnasta?
Raisureikä
Liittynyt:
7.1.2014 17:25
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Raisureikä » 12.1.2014 12:30

Ei nyt välttämättä täysin oikea osio, mutta en viitsinyt uuttakaan aihetta tehdä tätä kysymystä varten. Elikkäs helkama raisuun pitäisi saada nopeusmittari, Mittarihan voi olla mikä vaan? Kunhahn mittarinpyörittäjä on samaa sarjaa mopon kanssa?
Voimakoneella olisi tämmöinen myynnissä: -mittarinpyöritin MP100 pitkät tarttujan sakarat...................................25e Tuon kanssa jos laittaisi: http://www.huuto.net/kohteet/mittari/296233800 ja siihen vielä sopiva vaijeri jostain, niin pelittäisikö?
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 12.1.2014 20:06

Mittari topic:
viewtopic.php?f=19&t=80934
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 12.1.2014 22:14

Mittarihan voi olla mikä vaan?
Joo. Polkupyörän mittari helpoin. Katsastuksessa ei tarvita mittaria, jos sitä tällä haet takaa?

Voimakoneella olisi tämmöinen myynnissä: -mittarinpyöritin MP100 pitkät tarttujan sakarat...................................25e Tuon kanssa jos laittaisi: http://www.huuto.net/kohteet/mittari/296233800 ja siihen vielä sopiva vaijeri jostain, niin pelittäisikö?
En ymmärrä miksi kannattaisi lähteä virittelemään jotain Neuvostoliitto- mittaria, joka näyttää vähemmän oikein tai vielä vähemmän oikein, jos sen sitten joskus saisi viriteltyä kiinni. Polkupyörän mittareita saa kaupasta hakea parilla kympillä. Säästää aikaa sekä rahaa ja saa laajan mittausalueen ton neukkumittarin 0-60km/h asteikon sijaan. 35 euroa+ vaijeri on ihan liikaa mekaanisesta nopeusmittarista, kun niitten tarkkuus mopoissa tiedetään...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista