Kierroslukumittarit

rengas.rauta
Liittynyt:
13.10.2007 19:35

ViestiKirjoittanut rengas.rauta » 14.10.2008 14:51

Eli hommasin tuollaisen bilteman kiekkamittarin ja kerran sitä testasin ja toimi ihan hyvin. Sitten asensin lopullisesti paikalleen eikä pelannut kaikki liitokset tarkistin ja avasin koko paskan kaikista johdoista kulkee virta läpi ja muutenkin näyttää aivan ehjältä siellä sisällä, että mikähän siellä ois voinu kärvähtää sisällä? :s
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 17.10.2008 17:29

http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/257380/cat/11382
Tässä olisi laiskoille jaossa valmista taustaa ;) Saa kopioida vapaasti..
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 17.10.2008 22:01

Alle 8000 kierrosta on syvältä. ;) Miten tuo tausta muuten natsaa jos sen tallentaa, tuleeko liian isoksi?
Jeejee
Satholp
Liittynyt:
7.8.2008 18:34

ViestiKirjoittanut Satholp » 19.10.2008 11:25

Onkos kukaan ajatellut kierroslukumittarin tekemistä sigmasta? Rupesin vaan mietimään, että miten piuhat sais liitettyä kun sehän huomaa yhden kierroksen se mittari kun vitapiiri sulkeutuu?
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 19.10.2008 12:48

Satholp kirjoitti:Onkos kukaan ajatellut kierroslukumittarin tekemistä sigmasta? Rupesin vaan mietimään, että miten piuhat sais liitettyä kun sehän huomaa yhden kierroksen se mittari kun vitapiiri sulkeutuu?


Öö? Renkaan ja koneen kierrokset erikseen.. Ja aika lailla saisi osia vaihtaa jos meinaisi Sigmasta saada varvikellon.
Jeejee
Satholp
Liittynyt:
7.8.2008 18:34

ViestiKirjoittanut Satholp » 20.10.2008 17:28

No ennyt sanois että tarvis osia vaihtaa ,jos kiinnittäis sen magneettoon niin silloin se ois helppo juttu, mutta ois kätevämpi ottaa suoraan sähköistä pulssi, sen liittämisestä vaan kyselin. Ja taisit ymmärtää väärin sigma näyttäisi vain kierroksia esim. 75km/h olis 7500rpm , "renkaan" koko on tuossa loppujen lopuksi helppo laskea, jos vähän miettii. ;)
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 20.10.2008 19:08

En tullut ollenkaan ajatelleeksi vauhtipyörää. ;)
Jeejee
power upp
Pyörä:
tunturi city
Liittynyt:
26.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut power upp » 22.10.2008 10:46

Tietäskö joku missä vika kun kierroslukumittari näyttää ihan mitä sattuu: tyhjäkäynnillä 800 ja rajotin hakkaa jo 3000! Mittaakohan se sen sytytyksestä cdi boksista vai miten? pyörähän oli siis rieju power uppi vuosimallia 08
mixxer
Liittynyt:
10.9.2008 17:21

ViestiKirjoittanut mixxer » 25.10.2008 14:23

joo eli jos joku osais auttaa tälläsessä ongelmassa kuin:

oon ostamassa mun derbiin (99vm) uudemman derbin (01vm) mittaria missä olis myös kiekkamittari eli miten mun pitää kytkeä johdot. mittari ei ole vielä mulla kun on postissa et jos joku tietäis miten ne johdot menee. sellasen käsityksen mä sain et se kiekkamittarin johto menee magneeton ja cdin väliin
Viimeksi muokannut mixxer päivämäärä 10.11.2008 15:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 29.10.2008 22:39

Tyhmä kysymys: Onko vm. -01 Derbeissä muka kierroslukumittari?
Jeejee
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 29.10.2008 22:44

Tietopankin mukaan vasta 02. tuli kierrosluku mittari supermotoihin.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 4.11.2008 22:10

Tuli villi idea mieleen. Mitä jos tulpanjohdosta induktoimalla antaisi liipaisujännitettä transistorille, siitä virta LM2917 taajuusmuuntajalle ja perään volttimittari. Näinhän volttimittaria saisi käytettyä kierroslukumittarina, tausta vaan vaihtoon.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
samuxd
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.4.2008 19:38

ViestiKirjoittanut samuxd » 5.11.2008 19:42

Onko tunturiin mahdollista asentaa kiekkamittari? Vaikuttaaka 6v sähköjärjestelmä asiaan?
Myydään purkumopoja/skoottereita! Myös paljon muuta osaa myynnissä! Katso ilmoitukset tästä!

http://samuxd.kuvat.fi/kuvat/
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 5.11.2008 19:43

Keulii kirjoitti:Onko tunturiin mahdollista asentaa kiekkamittari? Vaikuttaaka 6v sähköjärjestelmä asiaan?


On mahdollista, mutta esim. Bilteman kierroslukumittari toimii vain 12 voltilla eli tarvitset uuden jännitteensäätimen.
Jeejee
[antti92]
Pyörä:
Nelipyöränen :(
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
23.11.2007 17:00

ViestiKirjoittanut [antti92] » 5.11.2008 19:57

kossusukka kirjoitti:Tuli villi idea mieleen. Mitä jos tulpanjohdosta induktoimalla antaisi liipaisujännitettä transistorille, siitä virta LM2917 taajuusmuuntajalle ja perään volttimittari. Näinhän volttimittaria saisi käytettyä kierroslukumittarina, tausta vaan vaihtoon.
Joo mut volttimittarin "viisari" liikkuu yleensä n. 1/3 kierrosta korkeintaan, eli näyttäis aika tyhmältä? ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista