Äsken kirjotin vaikka kuin pitkän viestin mutta netti pätkäs just ja se hukku...
JKaitala: kuuluisi olla toisinpäin, voi olla esim. jännitteensäädin tai joku johto hajalla.
Rieju jätti lugion pihalle ja muutaman tunnin vianetsinnän jälkeen virtalukko paljastui olevan hajalla. Yhdistin virtalukon johtojen liittimestä 2 keskimmäistä johtoa neljästä ja kone käy kyllä mutta vikakoodia heittää (4pitkää ja 1tosipitkä) ja vilkut ei toimi vaan vilkkujen merkkivalo vilkkuu sytkän tahtiin kovemmilla kierroksilla. Vilkuissa luultavasti vaan joku oikosulku jossain, luulisin että saan kuntoon. Mitä virkaa kahdella muulla virtalukon johdolla on ja mitä niille täytyisi tehdä jotta vikakoodi loppuisi (ts. miten virtalukko ne johdot yhdistää?) Nyt yhdistin johdon, jota pitkin tulee virtaa virtalukolle ja johdon, josta sitä menee vähän joka paikkaan, esim. cdi:lle.
Ja voiko virtalukon pohjan avata jollain, siinä on 2 ruuvin lisäks kolme sellasta klipsiä jotka on eri puolilla ja jäykkiä, näyttäis että joku erikoistyökalu tarvii pohjan aukasuun mutta onko joku saanu auki niitä?
Rieju mrt '12 efi:n ecu:lla/cdi:llä ja pa*koilla sähköillä, varmaan kymmenes sähköremontti alle kahteen vuoteen..
Oli muuten hyvä patentti remontin kipinänkokeiluun/mittarin toimivuuteen: mopo pukille, kuutonen silmään ja sähköporalla pyörittämään takarengasta. Toinen kaveri kun oli kokeilemassa niin homma sujui paljon nopeammin kuin että olis pitäny joka välissä polkee