Kierroslukumittarit

Maania
Liittynyt:
5.6.2007 18:01

ViestiKirjoittanut Maania » 18.11.2008 0:17

ÄMBK kirjoitti:http://shop.emc24.fi/WebRoot/495016/shop_template.aspx?id=503123&site=shop.emc24.fi&txtSearch=ducati

Mikäs se tämä on? :lol:

tuossa ducatin 85w piolas on cdi samassa, ei se meinaa että puola ja cdi on sama asia.
ÄMBK
Pyörä:
Derbi Atlantis, Piaggio Free
Paikkakunta:
Liminka
Liittynyt:
2.11.2008 23:50

ViestiKirjoittanut ÄMBK » 18.11.2008 0:29

kyllä minä tiesin että puola ja cdi ei ole sama asia. :D mutta cdi tä sanotaa puolaksi juuri siksi koska ne ovat samassa, yleensä. :lol: puola voi olla myäs magneetossa. :P
Äijät alkaa vittuilee ku sanoo et puola rajoittaa, :lol:
Onko isi ostanu poikoselle terpin?
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 18.11.2008 9:33

ÄMBK kirjoitti:kyllä minä tiesin että puola ja cdi ei ole sama asia. :D mutta cdi tä sanotaa puolaksi juuri siksi koska ne ovat samassa, yleensä. :lol: puola voi olla myäs magneetossa. :P
Äijät alkaa vittuilee ku sanoo et puola rajoittaa, :lol:

Ei se sama rasia niitä samaksi asiaksi tee.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
HG terrorist
Liittynyt:
24.8.2008 21:02

ViestiKirjoittanut HG terrorist » 18.11.2008 15:39

yhdistetty puola ja cdi'
kattokaa galleriasta mitä myy.paljon osia myynnissä
myydään 05 pösö osina
myydään rieju rrx 03 osina
ÄMBK
Pyörä:
Derbi Atlantis, Piaggio Free
Paikkakunta:
Liminka
Liittynyt:
2.11.2008 23:50

ViestiKirjoittanut ÄMBK » 18.11.2008 18:50

Eihän se tekkään mutta yleiseti puhutaan puolasta.
Nonii lopetetaan ja jatketaan aihetta.
Onko isi ostanu poikoselle terpin?
hainrih
Pyörä:
CBR
Paikkakunta:
Susirajan sisäpuolella
Liittynyt:
27.9.2008 21:35

ViestiKirjoittanut hainrih » 2.12.2008 21:37

Kuinkahan monta volttia mahtaa CDI antaa, jos kiekkamittarin pulssin ottais siitä.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 2.12.2008 21:44

hainrih kirjoitti:Kuinkahan monta volttia mahtaa CDI antaa, jos kiekkamittarin pulssin ottais siitä.

Siis tulpalle päin? Eikös se jokunen tuhat volttia, vai oliko se kymmenissä tuhannissa. Muodollisuusvikoja, mutta paljon se antaa.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 2.12.2008 22:05

kossusukka kirjoitti:
hainrih kirjoitti:Kuinkahan monta volttia mahtaa CDI antaa, jos kiekkamittarin pulssin ottais siitä.

Siis tulpalle päin? Eikös se jokunen tuhat volttia, vai oliko se kymmenissä tuhannissa. Muodollisuusvikoja, mutta paljon se antaa.


Sytytysjärjestelmän toisiojännite autoissa noin 15Kv eli 15000volttia riippuen hieman sytytysjärjestelmästä ja sen kunnosta.
Mopossa varmaan hieman vähemmän kun noin tarkkaa/järeää sytytystä ei tarvita.
Ensiöpuolelta löytyy se 12V mutta virtaa on reilusti, autoissa noin 8A jossa ensiövirran rajoitus tapahtuu.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 2.12.2008 23:02

Joku 1500V irtoaa ainakin PV:n puolasta.
Jeejee
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 2.12.2008 23:22

hainrih kirjoitti:Kuinkahan monta volttia mahtaa CDI antaa, jos kiekkamittarin pulssin ottais siitä.


Mopon merkki ja malli auttais hieman, mutta jos kyseessä joku 4-tahti CDI sytkällä niin puolan ensiöpuolelta voi ottaa.
hainrih
Pyörä:
CBR
Paikkakunta:
Susirajan sisäpuolella
Liittynyt:
27.9.2008 21:35

ViestiKirjoittanut hainrih » 3.12.2008 12:34

Madass on kyseessä eli nelitahti CDI:llä. Mistä sen pulssin kiekkamittaria varten saa sitten parhaiten?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.12.2008 12:43

hainrih kirjoitti:Madass on kyseessä eli nelitahti CDI:llä. Mistä sen pulssin kiekkamittaria varten saa sitten parhaiten?

Nelitahtisen kanssa tulee vielä huomioida, antaako sytkä hukkakipinän vai ei.
Nelarissahan kipinää tarvitaan vain joka toisella kierroksella, mutta varsin monet halvalla tehdyt on hukkakipinä mallia, eli tulppa antaa joka kierroksella kipinän. Esim. ruohonleikkurit taitaa käytännössä olla kaikki sellaisia ja rakennetta löytyy mopoistakin. Koska kierroslukumittari mittaa kahden kipinän välistä aikaa, hukkakipinäjärjestelmässä pitää mittarin soveltua 2T moottorille, jotta mittari näyttää oikein.

Jos liipaisukäämi on laitettu nokka-akselin päähän on moottori varmuudella älykästä malllia, eikä hukkakipinää tule. Nokka-akselin pyörintänopeushan on puolet kampiakselista, joten sillä saadaan automaattisesti kipinä tulemaan vain silloin, kun sitä tarvitaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
hainrih
Pyörä:
CBR
Paikkakunta:
Susirajan sisäpuolella
Liittynyt:
27.9.2008 21:35

ViestiKirjoittanut hainrih » 3.12.2008 13:16

Hukkakipinän anto ei ole ongelma, kun sen saa mikroprossun ohjelmalla korjattua. Ilmeisesti puolan ensiöpuoli kelpaa sen pulssin ottoon?
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 3.12.2008 15:12

hainrih kirjoitti:Hukkakipinän anto ei ole ongelma, kun sen saa mikroprossun ohjelmalla korjattua. Ilmeisesti puolan ensiöpuoli kelpaa sen pulssin ottoon?


Pitäis toimia, siitähän saa vahvan signaalin.
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 3.12.2008 15:18

-Zone- kirjoitti:Nelitahtisen kanssa tulee vielä huomioida, antaako sytkä hukkakipinän vai ei.
Nelarissahan kipinää tarvitaan vain joka toisella kierroksella, mutta varsin monet halvalla tehdyt on hukkakipinä mallia, eli tulppa antaa joka kierroksella kipinän. Esim. ruohonleikkurit taitaa käytännössä olla kaikki sellaisia ja rakennetta löytyy mopoistakin. Koska kierroslukumittari mittaa kahden kipinän välistä aikaa, hukkakipinäjärjestelmässä pitää mittarin soveltua 2T moottorille, jotta mittari näyttää oikein.

Jos liipaisukäämi on laitettu nokka-akselin päähän on moottori varmuudella älykästä malllia, eikä hukkakipinää tule. Nokka-akselin pyörintänopeushan on puolet kampiakselista, joten sillä saadaan automaattisesti kipinä tulemaan vain silloin, kun sitä tarvitaan.


Taitaa olla lähes poikkeuksetta triggeri kampiakselin päässä, en tiedä yhtäkään mopoa josta liipaisu otettais nokalta. Ei olis varmaan sen hankalampi toteuttaa edes, yksi ylimääärinen "nystyrä" nokkarattaassa ja Anturi viereen. Polttaiskohan ensiövirta puolan kun liipaisujen väli kasvaa? Ensiövirtaa ei taida olla mitenkään rajoitettu niinkuin autoissa jotta puolat/ohjainlaitteet ei pala kun virrat kääntää päälle ja moottoria ei käynnistetä. /offtopic

E: tosissaan virtahan ei taida puolalle asti kulkea vaikka avaimesta kuinka kääntäis kun mopo ei käy.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista