HobbaloT
- Liittynyt:
- 5.10.2008 10:50
mihin tuo musta johto tulee joka tulee samasta reijästä ku valakone
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Onko yhtään kierroslukumittaria mikä toimii 6V jännitteellä? Tunturiin vaan pitäisi saada...
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
Slerpa_ kirjoitti:Onko yhtään kierroslukumittaria mikä toimii 6V jännitteellä? Tunturiin vaan pitäisi saada...
12V jännitteensäätimen saa käytettynä alle kympillä, ja vaihtaminen ei ole mahdottomuus..
Jeejee
-vainio-
- Pyörä:
- LC4
- Liittynyt:
- 3.1.2006 21:43
Veli-Vihannes kirjoitti:Slerpa_ kirjoitti:Onko yhtään kierroslukumittaria mikä toimii 6V jännitteellä? Tunturiin vaan pitäisi saada...
12V jännitteensäätimen saa käytettynä alle kympillä, ja vaihtaminen ei ole mahdottomuus..
Mutta nyt taidetaan olla laittamassa Puch-moottorilliseen tunturiin, jossa valopuolilta tulee vain 6volttia.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Super sporttiin eli puch moottoriseen tunturiin.
Taatt
- Liittynyt:
- 22.6.2009 12:10
Anteeksi vielä kun häiritsen tyhmällä kysymyksellä mutta yritin kyllä löytää vastausta pitkään mutta en kuitenkaan ole ihan varma. Siis jos pyörä on DT125X niin miten tuo Biltelman kiekkamittari nyt kytketään. Sen ymmärsin että tuo tausta pitää vaihtaa tai siis tehdä uusi, mutta tuo kytkentä. Mihin kiinni minkäväristä piuhaa?
Tattista
E: ja niin miten se johdotetaan sen virtalukon kautta että se ei syö virtaa kokoajan?
telpis
- Pyörä:
- RS 125
- Paikkakunta:
- Virolahti
- Liittynyt:
- 4.7.2006 16:26
No jos on sama Bilteman mittari (32-1347) kun mulla niin sitte kytke johdot seuraavasti:
- Vihreä johto magneetolta cdi-boksille tulevaan johtoon esim. rosvoliittimellä.
- Punanen johto johonkin mistä saat virtaa mittarille, helpoin akun +-napaan.
- Valkonen johto myös johonkin mistä saat virtaa mittarin valoille, (ei välttämätön).
- Musta johto maihin.
Itse kokeilin vaan yleismittarilla virtalukolta tulevista johdoista mikä antaa sähköä kun virta päällä ja siihen liitin punasen ja valkosen johdon. Näin kytkettynä mittari ei syö akkua 27/7.
ps. Tosin vaatii enemmän aikaa kun pitää avata kaikki johtoniput mutta on se sen arvoista.
sikil4
- Pyörä:
- Yamaha DT 125R `95
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 19.2.2009 21:29
voiko olla että kierroslukumittarin laitto (mopoon)tarvii vaan yhen johon akulle ja toisen tulpanjohtoon?
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
sikil4 kirjoitti:voiko olla että kierroslukumittarin laitto (mopoon)tarvii vaan yhen johon akulle ja toisen tulpanjohtoon?
Pitäis siitä vielä maihin/akun - navalle mennä johto.
sikil4
- Pyörä:
- Yamaha DT 125R `95
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 19.2.2009 21:29
kossusukka kirjoitti:sikil4 kirjoitti:voiko olla että kierroslukumittarin laitto (mopoon)tarvii vaan yhen johon akulle ja toisen tulpanjohtoon?
Pitäis siitä vielä maihin/akun - navalle mennä johto.
no nii,mut muuten näin yksinkertaista?
sikil4
- Pyörä:
- Yamaha DT 125R `95
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 19.2.2009 21:29
no,nyt menee taas monimutkasemmaks...koska mittari on tarkoitettu autoon,sehän ei näytä mopossa oikeita kierroksia,vai? ja mittarissa on 4 johtoa. Musta,punanen,valkonen,ja vihree. onkos se neljäs ehkä valo? ja mistä tietää mikä menee mihinki?
Pappis79
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Äänekoski
- Liittynyt:
- 22.8.2008 16:24
sikil4 kirjoitti:no,nyt menee taas monimutkasemmaks...koska mittari on tarkoitettu autoon,sehän ei näytä mopossa oikeita kierroksia,vai? ja mittarissa on 4 johtoa. Musta,punanen,valkonen,ja vihree. onkos se neljäs ehkä valo? ja mistä tietää mikä menee mihinki?
Tep! kirjoitti:No jos on sama Bilteman mittari (32-1347) kun mulla niin sitte kytke johdot seuraavasti:
- Vihreä johto magneetolta cdi-boksille tulevaan johtoon esim. rosvoliittimellä.
- Punanen johto johonkin mistä saat virtaa mittarille, helpoin akun +-napaan.
- Valkonen johto myös johonkin mistä saat virtaa mittarin valoille, (ei välttämätön).
- Musta johto maihin.
Jos kyseessä edelleen Bilteman nelipyttyiseen nelitahtikoneeseen tarkoitettu mittari, niin mittari näyttää mopossa kierrokset tuplana. Eli kun mittari näyttää 4000rpm, niin todellisuudessa kierroksia on 8000rpm. Tästähän pääsee tekemällä mittariin uuden pohjan jossa numerot on tuplana.
sikil4
- Pyörä:
- Yamaha DT 125R `95
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 19.2.2009 21:29
ei ole bilteman mittari,mutta kun merkki on Master,ni eiköhän ne melkein samaa kamaa ole.
(ohjeet on varmaanki samat
)
SV
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 12.4.2007 11:32
Onko joku ostanut tällaista Koson mittaria
http://www.kikotin.fi/product_details.php?p=249, niin mites sen kytkeminen? Mukana varmaan tulee kytkentäkaavio mutta näin alustavasti että, kytketäänkö puolaan tms. ja sitten akun + ja - napoihin?
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
Samlla tavoin kuin muutkin kierroslukumittarit; johdot tulevat akun plusnapaan, runkoon sekä puolan/CDI:n johtoon!
Jeejee
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista