Niiqee
- Liittynyt:
- 10.4.2014 20:32
Olen uusi näitte mopoje kanssa kyllä vähän tietoo löytyy mut tänää tuli ostettua toi peugeot xps street evo 3 vm 07 ja pitäis saada vähä tietoo et mite saisin kulkemaan sen just vähä alle verorajan?:D Jos jollaki olis tietoo tästä ni oisin kiitollinen vastauksesta
SX_Henkka
- Pyörä:
- Aprilia SX 09
- Paikkakunta:
- Nakkila
- Liittynyt:
- 30.9.2012 21:38
Hänelle kuka kysyi männän sisäänajosta, niin riittä kuin lämmität männän ja annat jäähtyä
. Ensikäynnit on vissiin männälle ne kriittisimmät. Toki sen jälkeenkin voi tankillisisen verran hissutella. Eli voit kyytsätä
.
Aprilia sx 80cc projektina!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Varovaisimmat ajelee sen 1000km mäntää sisään ja vaihtaa uuden sen jälkeen. 300 - 500km on ihan sopiva määrä rauhallista ajoa, näkee toimiiko kone oikein eikä kulu/rasitu turhaan. Ekat käynnit tosiaan tärkeimpiä, itselläni tapana käyttää tyhjäkäynnillä sekä katsoa säädöt ja käynti kohdalleen. Tämän jälkeen rauhallista ajoa mieluiten yksistään sen 100 - 150km. Sitten voi jo vähän hurjastellakkin, mutta mieluiten sinne 300 - 500km asti ajelee rauhallisesti ilman turhaa rääkkäystä.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kunnon lämmitys ja ajon jälkeen hieman jälkikäyttöä että lämmöt tasaantuu. Kylmää konettahan nyt ei muutenkaa pitäs kiusata. Ei vedä kokoajan kaasu pohjassa ja käyttää vaikka hiukka reilummin öljyy ni hoituu hyvin.
PS. Toivottavasti ledinauhallakin oli tarkotus sanoa 1000km, ettei sentään 1000tkm. Jos sen verran joku pääsee männällä ni tarjoon kyllä kahvit.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Jeps, 1000km piti sanoa. Onko kukaan muuten kokeillut tai tietääkö esim. kaverinsa kokeilleen ajaa 2-tahtia sisään "tehokkaasti" / nopeasti / maksimitehot mielessä. Jostain luin että lämmityksen jälkeen pitäisi vain kierrätellä ajossa ihan reilusti pienillä vaihteilla ja sitten antaa jäähtyä isommilla vaihteilla rauhallisessa ajossa. Tämän ideana on nopea sovitus männän ja sylinterin välillä, ennen kuin sovitus lasittuu liian "vähästä" rasituksesta tai jotain muuta vastaavaa. En muista lähdettä tälle mutta about noin siinä luki.
Eli onko jollain oikeasti kokemusta tällaisesta sisäänajosta ja miten on toiminut, onko enemmän tehoja jne?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ghostly.K
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 12.8.2012 14:48
Minä, kun muistelen tuon ohjeen olevan nelarille. En sitten tie onko siinä jotain eroa 2-t:n sisäänajoon. Piikkijammun ajelin sisään tuolla ohjeella, 600km jäi trippiin ku lopetin viimekauden, nyt nähdään oliko tuo sisäänajo pelkkää puppua.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Juuri tuota etsin. Kerrohan sitten Ghostly kokemuksia miten kone pelittää ja onko parempi kuin "normaali sisäänajo" eli pelkkää rauhallista ajoa. Ainakin sivulla perusteltu ihan hyvin tuo kuluminen hoonijäljistä yms.
Jokumoto
- Pyörä:
- KTM 690 Duke III
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 28.7.2012 15:05
Mutta tuo mototunen ohje taisi koskea vain nelareita? Ja se lasittumisen ehkäiseminen pienillä vaihtella korkeita kierroksia käyttäen ja suuremmilla jäähdyttämäminen löytyy mototin tietopankista ja se oli juuri 2-tahdeille tarkoitettu. Itse ajoin Betaan vaihdetun Italkitin männän juuri noiden tietopankin ohjeiden mukaan ja puristuksia alkoi löytymään sisäänajon jälkeen
Ghostly.K
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 12.8.2012 14:48
Ledinauha kirjoitti:Juuri tuota etsin. Kerrohan sitten Ghostly kokemuksia miten kone pelittää ja onko parempi kuin "normaali sisäänajo" eli pelkkää rauhallista ajoa. Ainakin sivulla perusteltu ihan hyvin tuo kuluminen hoonijäljistä yms.
Paha sanoa näin ensimmäisen sisäänajon ajaneena vertausta normi sisäänajoon. Jokatapauksessa ainakin hyvän tuntoinen ja kuuloinen on. Yleensähän se sisäänajon huolellisuus näkyy siellä loppupäässä koneen elinkaarta.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
joo, taitaa olla se airsalin kansi kiero..
pitää viedä kansi koneistamolle sitten maanantaina.
vedin nyt niin tiukalle, et räikkäkin
(biltema laatu ) hajos. silti palotila ei ole tiivis.
ps. ja kiristin siis ristiin.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ei se kireemmälle vetäminen auta, jos son kiero ni son kiero. Eikä sitä tarvi koneistamolle viiä, lasinpalalle vaan karkeeta santapaperia ja hiomaan. Merkkaat hiottavan alueen tussilla ja sit kun kaikki tussinjälki on lähtenyt niin kansi on suora.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
ajattelin viedä koneistamolla myös sen takia, jotta saa squish välyksen pienemmäksi..
tällä hetkellä squish välys on 1,2mm.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Derbin Airsalissa kansi nyt on muutenkin hiukan oudon muotoinen, palotila tulee sylinterin sisään ja madallus onnistuu siis ottamalla vesikannen tiivistepinnasta tavaraa pois.
ruoste
- Pyörä:
- derbi x-race -04
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 14.5.2012 20:01
Mites toi hoonaus, onnistuuko ite kuinka helposti ja mitäs pitäis huomioida uudes männässä. Meneekö saman kokonen vielä?
Mopo ei ole mitään ilman patentteja.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista