Turbokitillä ja muilla kiekkaputkilla just toi lähtö on vähä vaikeampi, jos tippuu tehoalueelta, ni ei anna yhtään anteeksi, vähän sama ku skootterissa ois niin löysät kytkinjouset et nappaa alle piikin, ei se yksinkertasesti liiku mihinkään.
Vähän kaikki 2 pyöräset kisavehkeet johonkin 250cc asti kulkee suht kovilla kierroksilla kun tehoa lähdetään ulos ottamaan, joten en tuosta seuraavasta kuutioluokasta tiedä...Taitaa noissa 250 ylöspäin kestävyys alkaa romahtamaan aika kovasti, jos laitettaisiin ne kiertämään samalla tavalla mitä joku satapiikki.niinku melkolailla seuraava kuutioluokkakin joskin vähemmissä määrin.
Kysehhän ei ollut ajomukavuudesta, vaan siitä kumpi lähtee kovemmin, ja kummalla kerätään paremmat huiput nopeemmin.Kyllähän se tk huipputehoissa ehkä on paras, mutta ei sillä järin mukava oo ajaa ku kokoajan on kierrokset tapissa. Ja jos tk:lla menee 95km/h, ja e-noxilla 85km/h, valittisin kyl ennemmin sen e-noxin koska sillä ajaminen ei oo pelkkää huudatusta,
Entä jos oma linjasi onkin eri mitä motot.netin linja? Tällöin hommahan kusi täydellisesti, kukaan ei tiedä saako nyt puhua vai ei...Tämän ainoan syyn vuoksi wnb modeilu on perseestä.Offtopiccia katsos voi estää syntymästä ohjaamalla keskustelun siihen kuuluvaan ketjuun, ei ne moderaattoritkaan joka paikkaan ehdi.
Vähän kaikki 2 pyöräset kisavehkeet johonkin 250cc asti kulkee suht kovilla kierroksilla kun tehoa lähdetään ulos ottamaan, joten en tuosta seuraavasta kuutioluokasta tiedä...Taitaa noissa 250 ylöspäin kestävyys alkaa romahtamaan aika kovasti, jos laitettaisiin ne kiertämään samalla tavalla mitä joku satapiikki.Slerpa_ kirjoitti:niinku melkolailla seuraava kuutioluokkakin joskin vähemmissä määrin.
Slerpa_ kirjoitti:Saat viimeisen sanan, en ala vääntämään tästä asiasta täällä, enkä oikein jaksa kyllä muuallakaan alkaa vääntämään näin yksinkertaisesta asiasta...
TIlavuudelle ja iskunpituudelle pitää löytää oikea suhde. EI ole mitään iloa, jos vehje kiertää 15000, mutta tehoa siitä saadaan saman verran mitä jostain pitempi iskusesta koneesta saadaan 7000 kierroksella. Huuhteluitten ja muitten röörien ajotukset saadaan paremmin toimimaan pitkäiskuisella koneella, ja pitkäiskuinen kone on vääntävämpi mitä lyhyt iskuinen.Ei se tilavuus määrää moottorin huipputehokierroslukuja vaan iskunpituus! Näin kärjistettynä.
Toisaalta kyllä mitä isompi tilavuus, tilavuus ikäänkuin korvaa kierrosluvut väännöllä.
Mutta on myöskin monta monta muuttujia, vaikkapa liikkuvien osien massa, lämpölaajeminen, vaikka mitä.
minarellin koneella 112 (valumuotti, uudet 113) pytyllä