Enemmän pelottais että juoksee joku kissa tai muu hölmö elukka eteen. Ainakin nuo kissat vaikuttaa olevan melkosia ääliöitä
. Toissa syksynä ajelin hämärällä kotiin ja huomasin tienposkessa oikealla puolella kissan. Ajattelin että jos se minua säikähtää niin se juoksee oikealle päin pyörätielle joten ajelin vaan normaalisti. Noh kun olin kissan kohdalla niin tämäpä lähteekin pinkomaan vasemmalle ylittämään koko tietä ja suoraan mun eteen eturenkaan alle
Kolaus oli melkoinen, tuntui kuin olisin ajanut ison kiven yli ja ihme kun en kaatunut. Pysähdyin sitten katsomaan miten kamikaze kissalle kävi, ja ihmetyksekseni se ei maannutkaan maassa kuolleena vaan pinkoi menemään tien toisella puolella ja hyppäsi puskaan piiloon. En kyllä oikeen usko että sille hyvin kävi, vauhtia oli 40 ja täräys oli melkoinen.
Eikä ollut ainoa kamikaze kissa, joku aika myöhemmin ajelin taas hämärällä ja tismalleen sama juttu toistui, mutta tällä kertaa aavistin kissan aikeet ja jarrutin ajoissa
Ja onhan noita juossu jäniksiäkin eteen ja jäätävä varpusparvi pöläyttänyt metrin päästä kypärää.