Jos mopo kulkee liikaa vakiokunnossa, niin asiasta voi urputtaa myyjäliikkeelle/maahantuojalle, koska myydessään pyörän sen on pitänyt olla tieliikennekunnossa eli toisinsanoen: Kulkea tasan 45km/h. Jos näin ei ole niin lähtökohtaisesti liike on myynyt ei-tieliikennekelpoisen laitteen tieliikenteeseen, joka on käsittääkseni rikos.
Mutta muistakaa sitten myös, että jos tuollaiseen asiaan vetoatte jos/kun tilanne tulee eteen, niin silloin pitää mopon todellakin olla vakio. Ei pienintäkään muutosta
mihinkään osaan, joka voi mahdollisesti lisätä huippunopeutta. Ja sanon vain, että kyseessä on pitkä ja kivinen taistelu, jossa kukaan ei halua ottaa vastuuta siitä, että mopo kulkee liian kovaa.
Tietenkin, jos kyseessä on 20v vanha mopo, jonka historia ei ole tiedossa, on tällaiseen aivan turha vedota
Loppukädessä vastuu ajoneuvosta on aina omistajalla ja jos sakkoja ei varmuudella halua, niin eikun vaan kuristamaan vakiomopoa lisää
.