Noniin. Tänään tuli käytyä tuommonen 220 km lenkki kaverin kanssa. Kaveri lähti Riejullansa ja minä CPIllä. Aluks meinas vähän jännittää että kestääkö syyläri kun se on vähän tässä viime aikoina vuotanu. Noh laitoin paikkausnestettä viime viikolla mutta eihän siitä 100% takuuta ollut että se pitää.
Matkaan lähdin kotoani klo 7:15 ja kaveri tuli sitten vastaan kotoonsa päin, määränpää oli siis Ylivieska ja kaveri asui sivukylällä ja lähti vastaan siis minua. Noh, eka pysähys oli 50 km kohalla, eli Haapajärvellä. Siinä juotiin kahvit ja lähdettiin jatkamaan matkaa. Vauhtina yritettiin pitää 50 km/h, juurikin sen takia ettei oo hirmunen ylinopeus jos poliisit sattuu näkemään, ja ettei koneet rasitu liikaa. Juuri kun lähettiin Haapajärveltä, niin siellä oli poliisit puhalluttamassa. Nooh, siinä sitten puhallettiin pilliin ja kaveri rupes jo kaivamaan ajokorttia ja rekisteriotetta esiin mutta poliisi vaan sano että voitte mennä. Ihmeteltiin siinä, mutta lähdettiin vaan menemään.
Kello oli jotain 10:20 kun pääsimme Nivalan varalaskeutumispaikalle. Pysähyttiin siinä vähäks aikaa ja ajettiin vielä Nivalan Nesteelle, koska ei meillä mitään kiirettä ollu. Jatkettiin sitten matkaa taas ja n. 11:00 oltiin Ylivieskassa perillä. Käytiin ajamassa lenkki keskustassa ja tultiin Kärkkäisen vieressä olevalle ABC:lle. Kaveri tankkas siinä ja käytiin juomassa kahvit ja sen jälkeen lähettiin Kärkkäiselle.
Kärkkäiseltä tarttu mukaan vahaa, vahaliinoja ja rasvanpoistoainetta. Sitten kierreltiin siellä ja käytiin syömässä ja lähettiin kotiin. Pysähyttiin samoissa paikoissa missä tullessaki. Noin klo 13:05 aikaan lähettiin sieltä Kärkkäiseltä ja noin klo 16:00 olin kotona.
Täytyy sanoo että kyllä oli harvinaisen mukava reissu. Aluks vähän mietin että miten ihmeessä kestän tuon matkan, se on niin pitkä, mutta kun oli uusia maisemia niin ei tullu semmosta fiilistä että "ei vitsi mää oon vasta tässä menossa". Pitääki rueta suunnittelemaan uutta reissua johonki muualle.