Itseasiassa on pakko mainita sen verran, että puhallinjäähytys on erittäin tehoton keino jäähdyttää. Siksi fööneistä otetaan vähän tehoa irti. Ilmajäädytteisessä lämpötilan vaihtelut ovat melko suuria ja aika riippuvaisia ulkolämpötilasta. Lisäksi se ei jäähdytä sylinteriä tasaisesti.
Matka-ajossa nestejäähdytteinen ehdottomasti, paljon vakaampi ja tehokkaampi. Ja eikä sen kanssa tarvitse pelleillä. Termostaatti juuttuu kiinni samalla todennäköisyydellä, mitä hiustenkuivaajasta irtoaa ropeli.
Itseasiassa nelitahtia pitää huoltaa vähintään yhtä tiuhaan kuin kaksitahtia, venttiilinväljykset, öljynvaihdot jne. 2-tahdissa koneen osalta riittää samat perushuollot mitä nelarissa, eli tulpan vaihdot, ilmansuodattimen putsaukset jne.
Mutta tälle keskustelulle löytyy jo
aihe, sinne loput tähän liittyvät rupattelut.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!