MB93 kirjoitti:Kertaakaan en ole niin pahasti kaatunut etten olis sen jälkeen pystyny ajamaan matkaa loppuun. Sinäänsä olis järkevää olla ajokamppeet, mutta ne on sen verran epämukavat ja ihan turhaa on näillä pienemmillä pyörillä niitä hommata. Jokainen tyylillään, mut en mä ainakaan omasta pussistani laittais mopokamppeisiin noin paljoa rahaa. Paitsi tietysti mikäs siinä jos vanhemmat maksaa...
Ajokamppeet turhatko? Entäpäs sitten kun kaadut 50 vauhdista, ja jalkasi jää rungon ja asfaltin väliin, sulla on shortsit ja sandaalit tms jalassa. Voin sanoa, että sen jälkeen tulet pitämään parempia kenkiä ja vaatteita ajaessa.
Itse otin kesäkuisesta kolarista opikseni, silloin oli kaikki muut ajokamppeet päällä (Takki, pitkälahkeiset kevlar housut, suojatut ajohanskat, ja kypärä tietenkin), mutta ajokenkiäpä ei ollut, jotkut adidaksen lenkkarit tais olla jalassa. Noh siinä sitten joku mummo ajoi civicillä kylkeen, mitään ei ois murtumia pahempaa käyny, mutta sattuipa just nilkka olemaan rekisterikilven korkeudella, ja 15cm pitkä viiltohan siitä jalkaan tuli, jota hoidetaan varmaan pari vuotta eteenpäin.
Tuokaan ei vituttaisi muuten, mutta loppuelämäksi jää jonkinlainen toiminnanvajaus, ja mahdollisesti papereihin merkintä invalidi tms. koska en pysty kävelemään ilman tukevia ajobootseja tms.
Tuosta lähtien on IXS:n bootsit pysynyt jalassa ajaessa, eikä ole tosiaankaan iso homma vetästä jalkaan jos tuollaiselta voi välttyä.
En kirjottanu tuota tarinaa sen takia, että haluaisin koko mototin kansan tietävän, vaan sen takia että mm. tämä MB93 rupeaisi miettimään vähän järkevämmin.
Tiedän myöskin tapauksen, missä mies oli moottoripyörällä ajanut 20km/h kaivonkanteen kotipihalla, kroksit jalassa. Jalka oli jäänyt pyörän alle, eikä kävele enää jostain syystä koskaan, ja pyöräkin lunariin.