MaNeero
- Pyörä:
- Yamaha jog vm.2008
Haluisin selvennystä muutamiin juttuihin:
Minulla on täysi kasko (joka on aivan saatanan kallis)
1. Pyöräni on siis viritetty ja kaadun paikoiltani pihalla, jolloin vaikka katteet vaurioituvat. Korvaako kasko? Tämähän asia ei liity mitenkään virittämiseen, mutta korvaako kasko aina, vaikka mopoa virittäisi?
2. Ajelen viritetyllä mopolla kaupungissa nopeusrajoitusten mukaisesti. Kolmion takaa tulee auto ja törmää minuun. Korvaako vakuutus vai saanko minä jotain maksuja viritetyllä mopolla ajamisesta?
Tiivistettynä siis: Onko minulla käytännössä mitään vakuutusta enää, kun olen virittänyt mopoani?
Mömmis
- Pyörä:
- Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
En tiedä miten vakuutus suhtautuu virittämiseen, mutta jos auto tulee eteen kolmion takaa autossa oleva liikenne vakuutus korvaa.
Moottori16
- Pyörä:
- Suzuki rm 250
Tuskin vaikuttaa että on viritetty, vaikka periaatteessa pitäiskin. Kattokaa vaikka avk:lta niin tosi monessa mopossa on tehoputki kiinni. Ja kun kaveri vei _piikin_ liikkeeseen että laittavat uutta osaa vakuutuksen rahoilla niin kysyi että vaikuttaako mitään että on viritetty. Sanoivat vaan että miks se mitään vaikuttais.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Siinä vaiheessa se varmaan vaikuttaa, kun on oma syy, ja syynä on ollut liian kova vauhti. Näin uskoisin. Mutta jos on ollut täysin jonkun muun syy, eikä omassa vauhdissa syy, niin tuskin vaikuttaa. (Arvelen näin.)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
Noniin, eli olen miettinyt ostaa pari kpl paperillisia kiinanmopoja projektiksi. Kilvet on konttorilla. Onko se jotenkin mhdollista, että missään välissä ei tarvi laittaa mopoa vakuutukseen? Voiko vaan viedä omistajanvaihtopaperit jonnekkin ja olla ilman vakuutuksia? Ja tietenkään en ajele vakuuttamattomalla mopolla.
Paska mikä paska.
jonitzi
- Pyörä:
- Beta RR50 '07 & Husqvarna SMS125 '05 & Suzuki Pv
Kyllä pitäis. Katsastuskonttorilta selviää paremmin. Jos eripaikkakunnalla konttori missä kilvet on niin voi pyytää lähettämään oman paikkakunnan konttorille.
Sen minkä väännössä hävitään, se tehossa voitetaan ;)
kakkaaap
Elikkäs siis: miten tuo vakuutusyhtiön vaihto onnistuu tuon 2.6 jälkeen? Itselle ei oikeen selvinnyt. Tänään tuli postiin lasku jossa olisi liikennevakuutus ajalle 28.6.2012-27.6.2013 ja eräpv 28.6... Eli jos kilpailutan nyt eri vakuutus yhtiöitä, niin minun pitää ostaa uusi vakuutus ennen tuota 28 päivää? Ja miten tuo vanha kumotaan sitten? Hintaa vaan oli sen 185e niin houkuttelisi tuo lähivakuutus, jossa ilmeisesti 150e pintaan.
Täysin homoseksuaalisesti käyttäytyviä eläimiä ovat vain kesytetyt pässit.
On olemassa epätoivoista pätemistä ja paskaa läppää, mä harrastan paskaa läppää
Juissade
- Pyörä:
- HM CRM50 &125rm -86
Onko mahdollista jos on kaksi mopoa, vaihtaa vakuutukset aina toiseen vuosittain. Eli esim 1.10 vakuutukset mopoon X ja mopo Y seisontaan. Keväällä 1.4 vakuutukset takaisin mopoon Y ja mopo X seisontaan?
Hallitus on puhunut.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Mopoa ei saa seisontaan, vaan se pitää ottaa pois kilvistä. Joten ei ole mahollista. Paitsi aina ottamalla pois kilvistä ja laittamalla toinen kilpiin.
skootteristi-78
Mitä maksaa vakuutukset uuteen skootteriin? Ilmeisesti jos liikkeestä uuden ostaa ja maksu tapahtuu jonkun luottoyhtiön kautta niin luottoyhtiö vaatii ainakin jonkinlaisen kaskonkin.
Suuntaa antavia hintoja olisi mukava kuulla, jotta tiedän vähän mihin olen ryhtymässä
...
Reetuhai2
- Pyörä:
Riippuu paljon siittä, mikä kasko, osa vai täys, mistä yhtiöstä yms. Mutta täyskasko taitaa olla jossain 400€ tietämillä?
Juissade
- Pyörä:
- HM CRM50 &125rm -86
Reetuhai2 kirjoitti:Mopoa ei saa seisontaan, vaan se pitää ottaa pois kilvistä. Joten ei ole mahollista. Paitsi aina ottamalla pois kilvistä ja laittamalla toinen kilpiin.
Eli periaattessa kävisin vain keväisin ja syksyisin konttorilla vaihtamassa kilvet? Tuleeko tästä käytännössä muuta haittaa kuin vaiva viedä kilvet vai jotain lisämaksuja kenties?
Hallitus on puhunut.
skootteristi-78
Vakuutusyhtiönä toimisi todennäköisesti pohjantähti ja kasko tietty mutta suppeana.
Voisiko näiden tietojen perustella voida arvioida vakuutusten euromäärä vuodelle?
Skootterina toimisi (tällä tietoa) piaggio fly, uutena.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
Vakuutuksen hintaan vaikuttavat erilaiset vakuutusyhtiöiden antamat keskittäjä- ja muut edut, omistajan ikä, asuinpaikka ja monet muut asiat joten kovin täsmällistä vastausta on hankala antaa. Sinänsä tuo Reetuhain 400e lienee ihan realistinen hinta täyskaskolle ja liikennevakuutukselle. Jos Pohjantähdestä löytyy jo muita vakuutuksia, saattavat he myöntää keskittäjäalennusta jolloin vakuutus lienee fiksuinta ottaa sieltä.
Tästä linkistä voit laskea millaisia hintoja IF tarjoaisi mopolle, otin tuon esimerkiksi koska useilta vakuutusyhtiöiltä ei mopon vakuutukselle nettilaskuria löydy.
ruupee
Muutes mites, kun mälläsin mopon lunastus kuntoon ja se meni lunastukseen, niin pystyykö ne vakuutukset siirtämään mun uuteen mopoon vai pitääkö ostaa taas uudet vakutuukset, kun ei kiinnostas että joutuu taas uudestaan maksaan sen 350e? Vakuutuksina mulla oli siis kasko ja liikennevakuutus.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista