Tee se itse

numberone
Pyörä:
Derbi ja Räxä
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
3.6.2010 22:17
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut numberone » 22.11.2011 20:36

Onhan nois niitä. On munki derbis ihan vakiona sellane. Ei vaan toimi, niinku oikee mikää muuka sähköistä(etu-ja takavaloa lukuunottamatta).
Aprilia Rx 70cc
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut radon- » 22.11.2011 21:25

HegeX_: Helvetin hyvä idea kyllä pistää tuo lyhty putkikiinnikkeellä tohon etupumppuun, taisi ratkaista omankin lisävalo-ongelmani. Nyt vaan metsästetään täältä sopivaa kaukovaloa, eiköhän se jostain vielä eteen tule.

ramba__: mihin kohti kaasaria oot pistäny sen lämpövastuksen, vai vaan siihe kaasarin viereen/ympärille? Ja sitten otit akusta virran ja kytkin väliin? Ihan kohtuullisen hyvä ja yksinkertainen idea jos se todella auttaa kylmäkäynnistämiseen.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 22.11.2011 22:41

Pitää viikonlopun aikana väkerellä, pitää ekä "lainata" koululta tollanen kannake :roll:
Sit robbarista vaan tollanen lamppu! 24€/pari, toisen voipi ostaa pois.
HONDA
The Power of Dreams
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut radon- » 22.11.2011 22:52

Melkeenpä voisin itsekin ostaa kaksi ja pistää molempiin pumppuihin, ja jos joku kaveri haluaa ostaa niin voi sitten tarvittaessa myydä. Eipähän ainakaan valoteho lopu, akulta virrat siihen. Joko kokeilit että onko hyvä valoteho siinä? Parina voisi näyttää oikeastaan paremmalta kuin yksin, itse en oikeen pidä epäsymmetrisestä tuunaamisesta, ellei noita sitten saa yhden paketeissa osteltua.

Miten tuo kytkentä sitten, onko siinä vain kaksi napaa? Eli toinen niistä runkoon ja toinen akun plussaan ja johonkin väliin kytkin, vai miten se menee?
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut AGK » 22.11.2011 23:19

Ite käsitin vaan, että pitkiltä valoilta ryöstät ne valot? Eli eikös se tuu akulta se plussa ja toine maihi? (Juuri noin, kuin selitit) Mutta riittääkö akun teho kaksille valoille? Tottahan toki valoteho on parempi kahdella valolla, mutta taas riittääkö se akun teho, niin on toinen asia.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 22.11.2011 23:39

Pitkien valojen tilalle tulis toi lisäpitkä, ja toisen vois sitte laittaa akulta, mutta koitetaan pärjätä yhellä lampulla. Laitan sitte lisä infoa ja kuvamateriaalia kun saan valot kytkettyä.
HONDA
The Power of Dreams
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut radon- » 23.11.2011 0:12

Genericin sähköt on vaa siitä mielenkiintoset että maskiin ei tule virrat akulta, vaan suoraan magneetosta. Eli jos esimerkiks polkee käymään virtojen ollessa pois niin maskiin tulee virtaa, ja mopon käydessä valot himmenee kun on vähän kierroksia ja kirkastuu kun antaa kaasua.

Eli voisi ainakin genericciin laittaa suoraan akusta ottaan virtaa, siinä ei akusta ota mikään muu suoraan kuin vilkut, jarruvalo ja startti joten latausvirran pitäisi kyllä riittää, eikä se sitten varsinaisesti haittaa jos akku käy tyhjempänä, ajossahan se latautuu kun ajaa ilman lisävaloja.

Huomenna voisi melkeen käydä katselemassa autotarvikeliikkeistä tms jotain auton valoja, jospa jostain löytyisi edullisesti joku käyttöön sopiva. Ja noita putkikiinnikkeitä taitaa saada jostain pulttikaupasta tai lvi-liikkeistä?
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut AGK » 23.11.2011 7:26

radon- kirjoitti:Genericin sähköt on vaa siitä mielenkiintoset että maskiin ei tule virrat akulta, vaan suoraan magneetosta. Eli jos esimerkiks polkee käymään virtojen ollessa pois niin maskiin tulee virtaa, ja mopon käydessä valot himmenee kun on vähän kierroksia ja kirkastuu kun antaa kaasua.



Liekkö tuossa Derbin ruoskassakin samallalailla? Mitenkäs tää akulta kytkeminen tapahtuu? Ryöstetään vaa plussasta joku johdonpätkä pitkään?

E: Alempaan; Maaaagneetolta, ellen pahasti muistele väärin. Joku varmistaneen.
Viimeksi muokannut AGK päivämäärä 23.11.2011 7:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut miiggz » 23.11.2011 7:41

Nyt kun valoista puhutaan, niin tietääkö ketään tuleeko vanhan mallin pösöistä/motorhispanioista virta valoille akulta vai magneetosta? Pösö topikki on niin hiljanen ettei sieltä vastaa ketään vuosiin, nii aattelinpa täältä kysyä kun tota Mh:ta olen kasailemassa ;)
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 23.11.2011 14:24

Eiköhän virrat tule magneetolta. Huomaat esim siitä et, tyhjäkäynnillä valo on himmeenpi kuin sitte ku on kierroksia
HONDA
The Power of Dreams
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut radon- » 23.11.2011 14:27

viewtopic.php?f=19&t=81009

Voisimme melkeen siirtyä tuonne kun melkeenpä tämä aihe ei oikeen koske tätä keskustelua, eli vastasin sinne.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut miiggz » 23.11.2011 18:38

Kiitos vastauksesta radon, täytyy tsekata nuo valot kunha sais koneen ekaks kasaan ja paikalleen :) Mikäköhän mahtaa olla ajp:n jarrupumpussa kun se kumi siellä pumpussa on ehjä, koska kerää painetta, mutta ei syötä nestettä siihen aukkoon mihin jarruletku tulee. Ilmaaukosta tulee ilmaa ulos hieman kun puristaa nesteet säiliössä, pumpulla koitettiin että nesteaukkokin toimii, jostain syystä ilma pääsee ulos mutta neste ei. Missä vika?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut ramba__ » 23.11.2011 19:59

Väärä topicci sulla.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut miiggz » 23.11.2011 23:15

Juuri tuossahan kysyin vastausta ongelmaani:
''Mikäköhän mahtaa olla ajp:n jarrupumpussa kun se kumi siellä pumpussa on ehjä, koska kerää painetta, mutta ei syötä nestettä siihen aukkoon mihin jarruletku tulee.''

Käsittääkseni tämä on tee-se-itse tyylin topikki, ja kysyin muilta motot.netin käyttäjiltä vinkkiä että mikä ongelmana voisi olla, ja miten sen saisi koti konstein korjattua? Nopealla selauksella ei silmääni osunut ''jarrut'' topikkia, tms...
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Topsa- » 23.11.2011 23:39

Sokea täytyy olla.
Käys mulkaseen Yleistekniikka puolelta.... :roll:
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista