Noh, jos nyt tämän tänne kehtaisi kirjoittaa, nolottaa vieläkin nimittäin sen verran...
Olin juuri saanut kortin ja riejusta loppui bensa. Siispä tien sivuun, varatankki käyttöön ja matka jatkui lähimmälle bensa-asemalle asti. Olin tankkaamassa mopoa ensimmäistä kertaa kunnon asemalta, ennen olin ihan kanisterista bensiiniä tankkiin kaadellut... Nesteelle päästyäni aloin avaamaan bensatankin korkkia. Riejussa korkki on melko tiukassa, ja siinä ei sitten ollut ajatukset ihan kasassa, rupesin vääntämään korkkia "auki" väärään suuntaan. Olin avannut korkkia jo varmaan 5 minuuttia
:lol: kun aivan sattumoisin ohikulkumatkalla ollut faija huomasi jotenkin, että olin siellä hädässä
Se sai korkin lopulta auki ja kerkesin jo huokaista helpotuksesta.
Tankkasin, maksoin ja lähdin kotia kohti ajelemaan. Lasini olivat olleet kypärän leukasuojuksen päällä, ja kun tielle päästyäni nykäisin lasit silmilleni, huomasin kauhukseni niiden olevan aivan vesihöyryssä. Kotiin oli matkaa onneksi vain puolisen kilometriä, sen ajelin edellä menevän auton takavalojen ohjaamana, välillä nyin laseja pois ja kurkin sieltä niiden välistä. Kotiin kääntyessäni huomasin vielä, että vilkku oli siinä lasihötäkässä jäänyt päälle
Ilta oli silloin melko pimeä ja aivan höyryssä olleiden lasien läpi ei käytännössä nähnyt yhtään mitään paitsi kaikki valonlähteet isoina "läiskinä". Sen puoli kilsaa kyllä kuumotteli ihan mukavasti...
Tästä tapauksesta siis jo kauan aikaa, ja olen varma ettei tule toistumaan
Ja tuohon välivapaajuttuun, niitäkin on omalle kohdalle sattunut enemmän kuin riittävästi, koska minarelli. 5 ja 6 väliin vää varmaan 1/5 hyvin nopeista vaihdoista. Yleensä vaihtelen viimeisen vaihteen hiukan huolellisemmin..
Ja ainiin semmoinenkin tapaus on sattunut että liikennevaloissa jäi 6-vaihde silmään ja kiva kun 4-ruuhkassa mopo sammuu jonon miltei etummaiseksi... Kuumotteli siinäkin kelailla moottori sammuksissa takkuavia vaihteita vapaalle autoilijoiden odottaessa
Tuli muuten varmaan oma 0-50km/h ennätys tehtyä sen jälkeen kiihdyttäessä ja keulakin nousi ilmaan räjähtävässä startissa