Noniin nytten kaikki motot.netin käyttäjätä tarvitsen apuanne! Teksti on kirjoitettu vähän sekavasti, mutta tarvitsen ripeästi apua, toivottavasti saatte selvää!
Jos jotain jäi epäselväksi niin tarkennan asioita teille.
Tapahtui pikkuinen sählinki paikallisen mopoliikkeen kanssa ja takuu asioista tulikin taistelua.Yritän kertoa mahdollisimman tarkasti. Huom! Mopossa on takua ensi keväälle asti.
Ajelin noin kuukausi sitten mopollani (Peugeot xp7) kouluun päin kunnes huomasin moottorin vikavalon syttyneen. Heti samalla hetkellä huomasin, että etuvalo, vilkut eivät toimineet. Myöskään tämä mittari ei suostunut näyttämään vilkkuvaloa, kun suuntamerkki oli kytketty päälle. Pysähdyin, aloin talutella kotiinpäin, vein huoltoon. noin 3vkoa huollossa kesti. Maahantuojalta tehtaalle ja takaisin mopoliikkeelle viestikapula liikkui ja lopulta he saivat päätöksensä (siis alkuviikosta). Tänään oli tarkoitus saada mopo pitkän odottelun jälkeen takaisin, mutta sen sijaan isälleni oli soitettu huollosta, että mopoon on vaihdettu sähköjä (etuvilkut,takavilkut,uusi takavalo) ja syy piilee sähköissä. Eli suoraan sanottuna he sanoivat, että vika oli sähköissä jotka olin kytkenyt itse ja joutuisin maksamaan kaikki kulut. He olivat kokeilleet uudella mittarilla ja anturilla sähköjä ja homma ei edelleenkään pelittänyt. Nyt kaikki
oikeasti näistä takuu asioista tietävät, voisitteko auttaa... Olin todella pettynyt kuulla, että mopoa ei tulekkaan takaisin tänään, sähköt olisi uusittava
kokonaan ja minun olisi maksettava kulut, lisäksi olin odottelut liki kuukauden pelkkää päätöstä. Nytten olisi luvassa lisää huoltoa ja mopon saisin ajoon vasta ensikeväälle. Huollossa väitettiin myös näin, että nämä vilkut ovat aiheuttaneet jännite-eroja jotka ovat sitten hajottaneet jotakin sähköistä. Vilkut olivat 12v samoin myös takavalo. Liikkeestä, josta ostin vilkut ja takavalot sanottiin, että ne soveltuisivat mopooni. Onko mahdollista siis, että tarvike vilkut hajoittaisivat mopon sähkön... + Onko minun järkeä nyt maksaa montaa sataa euroa korjatakseni mopon alkuperäiseen kuntoon...
Tilanne on täysin uusi minulle, enkä tiedä miten tässä pitäisi menetellä.
Jos sinä osaat auttaa asiassa laita yksityisviestiä tai laita viestiä topicciin... Tarvitsen apua todella paljon ja ilman sitä en pärjää...
Iso kiitos teille, jotka päättävät auttaa minua asiassa!