Huolto & korjaus

Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Pandemic » 18.2.2014 18:00

Kato läpät ja kaasari, ite veikkaisin et kaasarin puhistuksella vois toimia, eli paine ilmalla ja crc puhaltelet kaikki röörit ja tarkista et kohon neula ei oo kovettu/hajalla
PÄRPÄR
Ricede
Pyörä:
GasGas ec 300 -10
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
23.4.2008 21:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Ricede » 19.2.2014 23:53

Moro, Eli pyörä siis gg ec 300 ja siinä semmoista ongelmaa. Pyörä toimii alhaalta ja keskeltä hyvin, mutta ylhäällä rupeaa rötäämään pirusti. Paikallaan kierrättäessä tätä ongelmaa ei ole vaan ongelma pelkästään veto päällä. Pa-säädin aukee kunnolla, kun sen tarkastin. Tulppa ja hattu vaihdettu ja pyörän sähkö johdotkin kävin läpi ja maadoitukset tarkastin. Uusi ilmanputsari ilman öljyä ja öljyn kanssa ei vaikutusta. Vika siis ilmeisesti cdi tai puolassa. Molemmat näyttävät päälle päin ehjältä. Miten nämä voi tarkastaa että kunnossa?
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 20.2.2014 7:22

Onhan äänenvaimennin kunnossa?
Ricede
Pyörä:
GasGas ec 300 -10
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
23.4.2008 21:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Ricede » 20.2.2014 15:56

Uusi fmf vaimennin eli ei pitäs olla siitä kiinni. Rötääminen alkaa siis joka vaihteella tismallisesti samassa kierrosluvussa veto päällä. Metässä kun ajaa ja perä kevenee niin silloin naukasee mukavasti, kun ei kuormaa koneella.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 20.2.2014 21:14

Mulla oli 125 kotarissa samanlainen ongelma tossa kesällä. Tosin se pätkiminen kuulosti aivan 4-tahtisen kierrosten rajottimelta, mutta kuitenkin pätki myös vain ajaessa, ei vapaalla. Ongelma lähti sitten sytytyspuolan vaihdolla, josta ohmimittari näytti vastusarvojen olevan jonkunverran toleranssien alapuolella. Tämän jälkeen on ainakin toiminut moitteetta taas.

Eli kannattaa jostain selvittää paljonko sieltä pitäisi tulla ohmeja tai hommata suoraan uusi.
Ja niin, CDI:tä ei pysty mittaamaan, paitsi sulkemalla ensin pois kaikki muut mahdolliset vian aiheuttajat.
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut weeto269 » 20.2.2014 22:58

Tsekkaas läpät. Teki samaa ja ne oli hajonnu.
Ricede
Pyörä:
GasGas ec 300 -10
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
23.4.2008 21:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Ricede » 21.2.2014 18:27

Joo pitää noi läpät kattoo, en ite usko että niissä vika kun ovat vasta joitain kymmeniä tunteja ajettu. Löysin ohmi arvot staattorin käämeille joten mittaan ne tänään. Uusi puola tilattu kun ei maksanut montaa kymppiä. Saas nähä mikä auttaa.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa
ttonii
Liittynyt:
30.6.2013 21:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ttonii » 21.2.2014 21:40

Nyt tarvisi taas viisaampien apua. Eli oltiin viikonloppuna ajamassa jäärataa yhteensä noin 10h, jota ennen vaihdettiin öljyt (motul 10w-30). Nyt rupesin öljyjä vaihtamaan ja öljyt oli vaalean ruskeat. Mistä voisi johtua? Jäähdytysnestettä ei ole ainakaan silmämääräsesti kadonnut, joten ei varmaan ole vesipumpun stefasta kiinni? Kiitos jo etukäteen vastaajille!
Edit: Pyöränä siis yamaha yz 125, jos vaikuttaa jotenkin asiaan.
Viimeksi muokannut ttonii päivämäärä 22.2.2014 14:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Ricede
Pyörä:
GasGas ec 300 -10
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
23.4.2008 21:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Ricede » 22.2.2014 13:20

Ruskeaksi ne öljyt menee jos vettä pääsee. Harmaan viittaa että jostain jotain kulunut öljyjen sekaa.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa
ttonii
Liittynyt:
30.6.2013 21:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ttonii » 22.2.2014 14:36

.
Viimeksi muokannut ttonii päivämäärä 22.2.2014 19:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Maekine » 22.2.2014 17:30

Kyllä mun kokemuksien mukaan öljyt on sillon harmahtavat, kun on vettä päässyt jostain sisään..
¤SuZuKi¤
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Pandemic » 22.2.2014 17:59

Mullakki menny aina harmaaksi ku on veet sisää päässy
PÄRPÄR
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JM82 » 22.2.2014 22:17

Alumiiniset kytkimen välilevyt harmaannuttavat myös öljyn melko nopeasti. Jos ei vettä kattoa moottorista, niin veikkaisin niitä harmauden aiheuttajaksi.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Ricede
Pyörä:
GasGas ec 300 -10
Paikkakunta:
Konnevesi
Liittynyt:
23.4.2008 21:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Ricede » 22.2.2014 22:26

Itse törmännyt useesti semmoiseen kahvinruskeaaseen mönjään, kun vettä päässyt. Riippuu varmaan toi väri monesta tekijästä esim. öljynlaadusta ja siitä miten kauan sitä pyörittää koneessa.

Omaan ongelmaan lisäten. Pa-säätimen tarkastin vielä kertaalleen, säätimessä ala asennossa pieni klappi huom siis todella pieni. Läpät olivat todella hyvässä kunnossa. Staattori näytti joka kelalta oikeita ohmeja, mutta puolan ohmit hyppi miten sattuu, kun yritin mitata. En tiedä oliko vika mittaajassa, mutta en oikein lukuja saanut, kun hyppivät koko ajan. Puola tässä sama kuin jossain kotareissa (2t) eli kokusan IG 3834

503.39.006.000 (KTM varaosanumero)
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa
Rämyzä
Liittynyt:
4.10.2013 22:18
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Rämyzä » 24.2.2014 20:07

Normaalia tuo öljyn harmaantuminen,jos ajaa n:10h samoilla öljyillä, kyllähän alakerrasta kuluu väkisinkin metallia,alumiinia ja se tekee värin, ainaki minun mielestä.