Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kaikki kysymykset liittyen sylinterien vaihtoon, valintaan ja kunnostukseen. Myös mäntiin liittyvät asiat ja kysymykset voi esittää täällä. Tutustu
Tietopankin tarjontaan ennen kysymistä.
Tietoa sisäänajon suorittamisestaOsien viimeistely ja muuta tietoa moottorin työstämisestäTietoa Minarellin viritysasteista(sovellettavissa muihinkin moottoreihin)
Viilaamiseen liittyvät keskustelut
omaan ketjuunsa. Huomaa myös muut
tekniikkapuolen viestiketjut pakoputkista, variaattorista, ilmanpuhdistimista, kaasuttimista ja muista osista.
Vanhat viestit löytyvät
täältä.
BiG_J
- Pyörä:
- DS 125cc SM, Yamaha Bw's ng -04
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 7.3.2007 22:11
Nykästään uutee topicciin ensimmäinen viesti sitte.
Eli meni leipomaan tuo stage 6 70cc, mallia en muista mutta pinnotettu. Tota ei vissiin voi hoonauttaa niin olis uuden sylinterin hommaus.
Mitäs suosittelette? Kovalla/satunnaisella käytöllä ni porautus mahdollisuus on hyvä eli valurauta sylkkä. Vähän katellu niin onko toi RMS sylinteri merkki mistään kotosin? Ehdotuksia johki 50-70cc sylkkään. Ei tarvii olla kylän tehokkain tai kallein pytty, mut enemmän potkua ku vakios pitäs olla.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Jos ei pahasti leiponut niin voi kokeilla poistaa alumiinijäämiä pytystä jollain hapolla tms. ja kevyt hoonaus. Itselläni kerran leiponut ja hoonattu pinnoitettu pytty kiinni ja hyvin pelittää.
pösöö147
- Liittynyt:
- 20.5.2013 22:46
Minkälainen tuo malossi sport 68cc on?
Alzzi
- Pyörä:
- Peugeot Fox 70cc
- Liittynyt:
- 29.5.2012 19:44
Elikkäs itelläni on tuollanen Malossin 70cc pytty ja nyt kun pitäs mäntä vaihtaa, ni mites se koon valinta ? Eli minkä kokoinen mäntä pitää ostaa, kun noitahan on A, B, C, D jne... ?
"If you're not breaking parts, you're not making enough power!"
ropiska
- Pyörä:
- Yamaha Aerox -11
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 29.8.2013 9:10
Katso mitä tämänhetkisessä männässä lukee
Omissa Stage6:n ja Polinin sylintereissä sylinterissä lukee myös männän koko. Se on se pieni kirjainleima sylinterin päällä.
“God’s original plan for us was to hang out in a garden with some naked vegetarians.” – Unknown
Alzzi
- Pyörä:
- Peugeot Fox 70cc
- Liittynyt:
- 29.5.2012 19:44
Tässä pyttyä putsailtuani huomasin tuossa merkinnän ( D 47 10) Eli onko männän koko siis D ? Tuo 47 ei ainakaan voi merkata männän kokoa, kun männän koko on 45,5mm
Tässä vielä kuva merkinnästä:
EDIT: Männässäkään ei ollut mitään muuta merkintää kuin se nuoli, joka tulee pakoaukkoon päin.
"If you're not breaking parts, you're not making enough power!"
An7t1
- Pyörä:
- Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
- Liittynyt:
- 10.8.2013 19:43
Eli tarviiko
tämän pytyn kanssa isoventtiilikannen? Tuolla samassa puljussa 92cc mukana tulee kansi mutta näissä pienemmissä ei ole?
+ Mikä olis passeli suutin tuommosen kanssa?
Akilrl
- Liittynyt:
- 1.10.2013 8:22
Onko kukaan tilannut Gy-6 motorista 2-tahtisen (minarellikopiot ilmajääh.) 70 big bore kittiä koskaan?
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... -MinarelliItellä on tommonen nytte asennettuna. Teghnigassin next r putki ja vakio kaasari, vakio ilmanputsari.
Oon koitellu kaiken mailman suuttimia, sekä snorkkeli kiinni / että ilman ja lisäilmareijillä. Ei vaan vedä. Alakierroksilla jotenki, mutta huonommin ku vakiopytyllä. Kyllä mä ymmärtäisin että sen pitäis jotenki paremmin vetää vaikka vakiokaasari onki.
Rupesin miettimään, että tuossa kannessa, mikä mukana tuli ei ole minkäänmailman squish bandia. Isoo hemipallo vaan koko palotila. Voisko olla niin munaton puristussuhde ettei vedä? Ajattelin ihan huvikseen koittaa sorvata vakio kanteen 47mm kokoseksi bandin. Voisko olla avuksi?
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Näyttää kuvan perusteella samalta kuin Styleproon Sportti. Noin 95km/h sillä pääsi suoralla Stage6 Sport MK2 modatulla kannella. Alas pistin niin ohuen tiivisteen kuin löysin ja kannessa oli O-rengas. Tällöin puristukset oli suunnilleen kohdallaan. Mäntä siitä halkesi loppujen lopuksi. Ite kokeilisin nostaa puristussuhdetta ja tarkastaisin ajoitukset. Pakoaukon ajoitus oli tuolla muistaakseni 190 paikkeilla, joka on jo liikaa Tecnigasille. Itellä oli putkena Yasuni C16 ja pelitti ihan mukavasti.
Akilrl
- Liittynyt:
- 1.10.2013 8:22
jonik1 kirjoitti:Näyttää kuvan perusteella samalta kuin Styleproon Sportti. Noin 95km/h sillä pääsi suoralla Stage6 Sport MK2 modatulla kannella. Alas pistin niin ohuen tiivisteen kuin löysin ja kannessa oli O-rengas. Tällöin puristukset oli suunnilleen kohdallaan. Mäntä siitä halkesi loppujen lopuksi. Ite kokeilisin nostaa puristussuhdetta ja tarkastaisin ajoitukset. Pakoaukon ajoitus oli tuolla muistaakseni 190 paikkeilla, joka on jo liikaa Tecnigasille. Itellä oli putkena Yasuni C16 ja pelitti ihan mukavasti.
Muuttaisitko ajoitusta lisäämällä alatiivistettä?
Edit: Eiku joo.... eihän sitä muutella noin vaan. Pitäis melkeen selvitellä mitä tuo pakoaukon duration oikeesti on.
Akilrl
- Liittynyt:
- 1.10.2013 8:22
Alzzi
- Pyörä:
- Peugeot Fox 70cc
- Liittynyt:
- 29.5.2012 19:44
Eli tuli mieleen, että onko tuollaisessa W:n muotoisessa pakoaukossa tehon kannalta jotain hyötyä vai mikä idea tuossa oikein on ?
"If you're not breaking parts, you're not making enough power!"
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Oli puhetta mopopuolen viilaustopikissa:
vizu kirjoitti:Toi pakoaukko on aika vanha keksintö noita on ollu jo monessa pytyssä. Ei toki nii suosittuja, ku "normi" aukot. Ilmeisesti tolla saadaan vähän parempi vääntö aikasesks, ku pako on hemmetin levee, mut asteita ei ole paljoo.
Palezu kirjoitti:Hollannin guru haukkui tuommosen pakoaukon pystyyn, kuulemma nuo välikannakset toimii vaan tehokkaina pytyn kuumentimina (paljon ei-toivottua pinta-alaa joka imee lämpöä pakokaasuista). Voi tulla voitelu-ongelmia kun kuumenee niin paljon nuo rivat. Lisäksi nuo aiheuttaa virtausvastustakin.
Slerpa_ kirjoitti:Itse voisin spekuloida juurikin sellasta että nuo rivat vaan lämpenee paljon tuolla. 2-osasessakin pakoaukossa se väliripa on molemmista päistä kiinni, jollon lämmölle on johtumis alaa enemmän, ja matkaa vähemmän. Tossa se ripa vaan törröttää tuolla, jollon se lämmönjohtumisala jää pienemmäksi, ja lämmöltä on pitempi matka johtua tuolta päästä tuonne alas.
Virtauksiinkaan tollanen tuskin vaikuttaa mitenkään loistavasti, mitäköhän hyötyä tolla koitetaan saavuttaa normaaliin 3-osaseen pakoaukkoon verrattuna?
Alzzi
- Pyörä:
- Peugeot Fox 70cc
- Liittynyt:
- 29.5.2012 19:44
Okei, kiitos vastauksesta!
En itse tajunnutkaan etsiä tuolta.
"If you're not breaking parts, you're not making enough power!"
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista